Klacken 13/14

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Klacken 13/14

Inläggav Coffe #800 » ons jul 31, 2013 1:03 pm

Den låter är ju så jäkla bra!
Men skulle vilja ändra lite i texten, för tror de kan bli svårt att komma ihåg allt eftersom det är lakers eller växjö lakers i nästan varje mening :)
Men om man skulle ändrat sista meningen så skulle de bli lite lättare att sjunga tror jag typ såhär :)

Vi är Lakers, Växjö Lakers, vi tillsammans VLH
Åååå vi sjunger för vårt Lakers
För vi älskar, VLH
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Coffe #800 » ons jul 31, 2013 1:11 pm

Satt och knåprade på två stycken ramsor här hemma som skulle kunna funka, så får ni säga vad ni tycker om detta?

Här är vi, Här är vi, VI PÅ VÄSTRA STÅ
Hoppas att, ni förstår att vi är VLH
FÖR...

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=9BqddsF8Lco

Sen blir det ett varriant med klackledaren som styr

Klackledare: Alla ni på läktarn, HUR KÄNNS DET HÄR?

Klacken: Vi kan inte få nog, Vi kan inte få nog

Klackledaren: Här är vi på ståplats, och sjunger för vårt lag

Klacken: Vi kan inte få nog, Vi kan inte få nog.

ALLA: Höj era röster och sjung med oss. Så högt ni kan för vårat kära

dududududududuudud. VÄXJÖ LAKERS
dududududududududu. VÄXJÖ LAKERS

Om och om igen.

Länk http://www.youtube.com/watch?v=4GdV9snm4bs
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Svartvadet » ons jul 31, 2013 1:38 pm

Kunde ju dra en copycat på AIK:s låt

Dock är det ballare med "Na, na, na" istället för "Tjalala"

Originalet är ju förövrigt KC and the Sunshine Band - Give it up 8)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Aleks » tor aug 01, 2013 3:47 pm

Tycker just cant get enough kan bli bra.

När det gäller nya ramsor eller sånger tycker jag det så långt som möjligt inte ska tas från någon annan klubb. Nu vet vi ju att många melodier används av flera men ska man göra nytt ska man inte ta melodier från konkurrenter, typ Djurgården eller AIK. Det bästa är väl att hämta inspiration utanför Svea rikes gränser eller iaf från klubbar som inte spelar hockey
Aleks
Forumdemon

Inläggav teddy » tor aug 01, 2013 4:11 pm

Nja Eastfront kör ju ramsor på båda melodierna. Sedan länge. Känns ju dumt att bajta växjöklubbar emellan.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav w0bben » tis aug 06, 2013 4:48 pm

Kan vi inte försöka få hela ståplats att hoppa på åtminstone premiären? Det hade fan varit underbart. Då inser alla vilken jävla skillnad det blir.

Sen undrar jag om någon vet när och hur den 18e augusti Colby Armstrong kommer till Växjö. Hade gärna stuckit och hälsat honom välkommen!
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör

Inläggav Power Play » tis aug 06, 2013 6:51 pm

Hör med Evertsson!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav mollers » tis aug 06, 2013 7:11 pm

w0bben skrev:Kan vi inte försöka få hela ståplats att hoppa på åtminstone premiären? Det hade fan varit underbart. Då inser alla vilken jävla skillnad det blir.

Sen undrar jag om någon vet när och hur den 18e augusti Colby Armstrong kommer till Växjö. Hade gärna stuckit och hälsat honom välkommen!

Om jag inte minns fel så kommer han direkt till Finlandslägret!
mollers
Forumdemon

Inläggav Coffe #800 » tis aug 06, 2013 7:35 pm

han kommer till finland direkt den 18e.
sen åker han nog med laget hem.

Lovar att ja skall ge er Live rapportering från Lägret ;)
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Sv: Klacken 13/14

Inläggav Malul » ons aug 07, 2013 12:14 pm

Underbart!

Hoppas det blir Tjeckien med nån gång i framtiden:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » ons aug 07, 2013 1:55 pm

Malul skrev:Underbart!

Hoppas det blir Tjeckien med nån gång i framtiden:)

Word.

Pisek rules.

Varmt, billigt, roligt och kaooz
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » ons aug 07, 2013 11:23 pm

http://www.youtube.com/watch?v=5UmW9-YhRsI7

Nån mer än jag som är taggad inför premiären den 14:e? Bra tryck här på förra årets premiär men inget mot vad det kommer va i år mot Modo.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Modig » tor aug 08, 2013 12:28 pm

Jag är supettaggad!! Ska bli grymt skoj!
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav Lillklonis » tor aug 08, 2013 1:48 pm

Talismanen skrev:http://www.youtube.com/watch?v=5UmW9-YhRsI7

Nån mer än jag som är taggad inför premiären den 14:e? Bra tryck här på förra årets premiär men inget mot vad det kommer va i år mot Modo.

:zzz: :zzz:
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav teddy » tor aug 08, 2013 2:15 pm

Instämmer med Lillklonis. Den videon var verkligen sömnig och värdelös.
Därför ska vi visa hur det egentligen ska låta och se ut den 14:e sep. Då hoppas jag att alla som befinner sig på klacksektionen, sångsektionen = VÄSTRA STÅ. Tar i för Klubb, kung och fosterland
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » tor aug 08, 2013 3:44 pm

Tycker det va helt ok drag men klart det ska va bättre den 14:e. Här är en lite bättre kanske?!

http://www.youtube.com/watch?v=L81jdPbfAkI
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav w0bben » tor aug 08, 2013 3:54 pm

teddy skrev:Instämmer med Lillklonis. Den videon var verkligen sömnig och värdelös.
Därför ska vi visa hur det egentligen ska låta och se ut den 14:e sep. Då hoppas jag att alla som befinner sig på klacksektionen, sångsektionen = VÄSTRA STÅ. Tar i för Klubb, kung och fosterland

Det kommer aldrig kunna bli maxat tryck i Vida Arena pga begravnings-sidan. Det behövs NÅGRA eller en till pall på den sidan för att dra igång de, annars kommer det bli samma gamla vanliga tryck som dör ut efter 20 sekunder.

Upp med lite händer i luften också!
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör

Inläggav Talismanen » fre aug 09, 2013 12:12 am

Vad är maxat tryck i Vida då? Förmodligen har vi ju redan maxat i Vida. Men vi ska slå det. Följdfrågan blir ju således, hur slår vi det?
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » fre aug 09, 2013 10:16 am

Vi kan alltid bli bättre. Man kan alltid utvecklas. Tror bara att folk måste släppa på bromsen mer och vara lite mer crazy. Lite mer KAAAAOOOOZZZZZ
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Aleks » fre aug 09, 2013 5:15 pm

Bättre kan det bli och bättre kommer det att bli. Kanske är det lite mer "kaoz" som gäller ;). Vill vi att hela västra stå ska sjunga måste vi bygga den kulturen. Älskar de härliga brandtalen som hålls från pallen och ibland från trumman, de brukar få igång Västra.

Bästa sättet att bygga en sjungande kultur är att vi som älskar att skapa stämning sjunger med oavsett matchsituation. Sjunger du (gärna med det lilla extra trycket) är det större chans att du får med personen jämte. Ska det hoppas så lägger man armen om grannen oavsett om det är kompisen eller inte. Vi är den sjätte utespelaren tillsammans som klack, VIKTIGT!
Aleks
Forumdemon

Inläggav friberg » fre aug 09, 2013 5:19 pm

Den som vill sjunga sjunger och den som inte vill sjunga gör det inte, så enkelt är det.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Aleks » fre aug 09, 2013 5:46 pm

Precis friberg, så tänker jag också. Men min önskan är att hela Västra stå sjunger. Det jag menar är att det hålls en del fina tal från pallen som jag ger tummen upp för, det jag inte vill att man gör är "tjatar" på de som inte vill sjunga (det bestämmer man själv om man vill eller inte). Gillar man däremot som jag att sjunga med och dessutom vill ha med alla andra på Västra stå är den bästa medicinen att själv ta i för kung och fosterland, eller hur?

Detta med att lägga armen runt den man står jämte leder nästan alltid till positiv respons. Har haft armen runt många sköna individer under säsongen som förmodligen inte tänkte hoppa med men när armen kommer runt dem svarar de ofta med ett leende. Valde att stå lite längre upp i hörnet på Västra en match och la då armen runt en skön 60 åring (typ) som tagit med frugan på lite hockey. Jag sa att nu hoppar vi lite för Lakers, han log och la armen runt frugan och så röjde vi lite ;). Kärlek
Aleks
Forumdemon

Inläggav Fortasch » fre aug 09, 2013 6:01 pm

Eller varför inte bara dra igång årtusendets största bränning?
Fortasch
Forumamatör

Inläggav Daste » fre aug 09, 2013 7:34 pm

+1 på aleks. He has the truth of it.
Daste
Forumdemon

Inläggav Lakershjärta71 » lör aug 10, 2013 1:00 pm

friberg skrev:Den som vill sjunga sjunger och den som inte vill sjunga gör det inte, så enkelt är det.
Någon som tycker annat är oförskämd. Det handlar om att acceptera alla människor som de är. Så den som inte kan detta bör rannsaka sig själv. Det finns olika slags supportrar, allt från den (mest blyge) som nöjer sig med att bara titta på matchen till huliganer. Däremellan finns det ett vitt spann av kategorier.

Finns ju somliga härinne som spyr galla över folk på VS som inte sjunger och som därför INTE borde stå där. Tycker ni att de ska stanna hemma istället om de inte vill eller har ekonomiska resurser att betala för en sittplats?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav w0bben » lör aug 10, 2013 2:15 pm

Lakershjärta71 skrev:
friberg skrev:Finns ju somliga härinne som spyr galla över folk på VS som inte sjunger och som därför INTE borde stå där. Tycker ni att de ska stanna hemma istället om de inte vill eller har ekonomiska resurser att betala för en sittplats?

JA
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör

Inläggav Lakershjärta71 » lör aug 10, 2013 2:32 pm

w0bben skrev:
Lakershjärta71 skrev:
friberg skrev:Finns ju somliga härinne som spyr galla över folk på VS som inte sjunger och som därför INTE borde stå där. Tycker ni att de ska stanna hemma istället om de inte vill eller har ekonomiska resurser att betala för en sittplats?

JA
Jösses :ajaj:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Daste » lör aug 10, 2013 3:22 pm

Härligt.
Daste
Forumdemon

Inläggav Aleks » lör aug 10, 2013 4:05 pm

Det är en balansgång att kunna uppmana till sång samtidigt som man inte klampar på de som inte vill/vågar sjunga. Tycker Lakejerna jobbar på bra med positiv läktarkultur och alla sånger/ramsor syftar på att stötta Lakers och skapa fin stämning. Har också varit uppenbart att de som vill skapa lite "hårdare" stämning och mer röj på västra inte alltid känt sig välkomna. Anledningen till att jag säger detta är för att visa på hur svårt det är att göra alla på en ståplatssektion nöjd och inget annat.

Ståplatssektionen är i svensk hockey och även andra sporter helig och det är där klacken ska dominera och skapa stämning. Klubblag utan klack och sjungande supporters ses ofta som själlösa och tråkiga. Klacken är definitivt något som höjer upplevelsen och sanningen är nog att ett Lakers utan det fantastiska stöd de fått genom sång inte skulle vara närheten av Elitserien/SHL idag. En tyst arena skulle inte locka samma publiksiffror vilket leder till flera miljoner lägre inkomster. Lägre inkomster innebär färre pengar till bra värvningar. Att ha bra supporters är något flera spelare väger in när de väljer klubb. Klacken gör Växjö Lakers till en attraktivare klubb i både media och bland spelare. Summa summarum har nog den sjungande skaran sjunget hem flera miljoner till Växjö Lakers och gjort denna resa möjlig överhuvud taget.

Med detta mitt lilla brandtal vill jag bara visa att ståplats är och ska så förbli arenans hjärta där sången pumpar in nytt liv i uppgivna hockeysjälar både på rinken och för de som fått sina skinkor bortdomnade på sittplats ;). Den sjungande supportern borde alltid ses med högaktning
Aleks
Forumdemon

Inläggav vlk » lör aug 10, 2013 5:42 pm

Om folk känner sig pressade tar man avstånd och känner obehag. Det är inget att sträva efter. Bättre att sången och glädjen får sprida sig sakta ut över hela ståplats. Att folk rycks med för att man vill och inte för att man känner sig tvingad.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » lör aug 10, 2013 8:13 pm

Håll fokus på ramsorna och det VI GÖR . Fokus på vad alla andra deltagare gör hjälper ju knappast. Visst ska man försöka pusha lite men att spy galla på forum och på läktaren när det sjungs mindre tror jag inte hjälper speciellt mycket. Hoppa och sjung och var galen men när grannen inte gör det så fortsätt för böfvelen och visa vägen!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav sampan » lör aug 10, 2013 8:20 pm

Saaatan vad jag saknar hockeyn nu!! Rysningar till max, speciellt när Bizon får igång hela kortsidan.. Det får en alltid supertaggad när det e match.

Talismanen skrev:http://www.youtube.com/watch?v=5UmW9-YhRsI7

sampan
Forumentusiast

Inläggav dundee » sön aug 11, 2013 3:48 am

sjukt kul att man håller på att få ihop typ 10 gubbar som kunde tänka sig att stå med lakejerna i år, men dock sjukt tråkigt att ni ''inbitna'' är så emot det!! särskilt Lillklonis! gå emot folk bara för att dom har ett visst märke på sin tröja! Så jävla pinsamt!!! sen gå emot dom med 3 gnagar svin !! tycker det är så jävla pinsamt!!! nu har ni tappat minst 10 man som hade stått på västra stå i år!! hoppas ni är nöjda !!! har varit medlem i lakers lakejer sedan vi bildadades men detta året kommer jag inte betala för att ni är sååååååå jävla mycket emot nytt folk !!! kommer inte stå en match på västra stå när en av dom som tror att han är så jävla mycket mer värd än någon annan på västra stå!!!!

hoppas du är nöjd nu Lill klonis !!!
Användarvisningsbild
dundee
Forumamatör

Inläggav Talismanen » sön aug 11, 2013 9:23 am

Oj här har det hänt nått :)

Utan att veta ett skit om detta så ställer jag en följdfråga. Varför vika ner sig för att en person tycker nått??
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » sön aug 11, 2013 10:04 am

Du var mig en bitter jävel dundee. Är livet så jävla trist, så man måste in och förpesta en massa forumtrådar. Säger som Talismanen, hur kan en person påverka nått så mycket? Om du varit med sedan LL startade borde du vara gammal nog att veta att man kan inte älska alla.

Jag trodde det var hockeyn och Lakers som förenade oss, inte enskilda personers åsikter? Så lägg ner bitterheten, hockey är ju tokskoj!!! Btw, LL uppskattar alla nya som vill bidra så länge man håller sig till regler och stadgar!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

FöregåendeNästa

Återgå till Klacken