Klacken 13/14

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Klacken 13/14

Inläggav Anders83 » tis okt 22, 2013 9:04 pm

Det går att göra vad som helst 8)
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » ons okt 23, 2013 4:41 pm

w0bben skrev:
teddy skrev:
w0bben skrev:Jag ser gärna att det inte trummas vid t.ex. Ut med packet, sämre än hv osv osv...
Vad tycker ni andra?

Ingen kommentar.
Däremot så tycker jag att fler borde ta i och sjunga för laget man älskar. Vad tycker ni?

Syftar du på att jag inte sjunger med i ramsor som hejar fram laget? Isf har du väldans mycket fel =)
Därefter är det väldigt roligt att dra igång någon ramsa som vi gjorde i slutet på förra hemmamatchen, man blir helt enkelt taggad :lol:

DontFightMeIrlBro skrev:
Som w0bben skrev det låter inte bra..

Tycker heller inte att orange armé är en bra start ramsa då många inte kan den bla (har hört folk sjunga fel mm)

Orange armé är en bra ramsa, men som sagt, den är svår för många att lära sig eftersom det är HELA 16 ord att lära sig på 2 timmar. :clap:

Menar rent allmänt att fler borde sjunga mer. Inte någon personligen.

Sen snälllllaaaaaaaaaaaaaaa.
Hur svårt ska det vara? Att lära sig en ramsa för Lakejer är som kvantumfysik för vissa. Anledningen till att ha en klack är att sjunga och stötta laget i vårt och torrt med sång och tifon. Men om man inte kan lära sig en ynka ramsa så kan man ju lika gärna lägga ner skiten.
Ingen ide att skapa nya ramsor och utveckla sig om alla har inlärningssvårigheter. Alla andra lyckas ju varför skulle inte vi kunna det med?
Anledningen till att folk inte kan ramsorna beror helt och hållet på att dom inte har något intresse för det. Att dom inte bryr sig. Otroligt beklagligt. För om man bryr sig så lär man sig. Mab lyssnar, man frågar om man inte hör riktigt vad som sjungs, man letar upp texten och övar in den.
För så svårt är det ju inte.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav w0bben » lör okt 26, 2013 9:28 pm

De sista 30 var magiska. Då lät det verkligen som att 99% sjöng med!

Sen till det lite mer tråkiga... Hur svårt ska det vara att förstå ENKEL information.
Det förekom MINST 2 gånger så att alla såg/hörde informationen. Konfettin skulle kastas på en given signal. Ändå så kastar folk precis när spelarna kommer in? Vad är det svåra med att vänta på en signal med att kasta?

Sen är jag även sjukt arg på vakterna/polisen w/e det är som tar hand om supportrarna på västra. Det står en bunt med leksingar högst upp på västra, sjunger osv. Jag tror nog att majoriteten insåg först att det stod leksingar där uppe när de gjorde 1-1 målet, då alla började ropa "Ut med packet". Men vad hände? Jo inget jävla skit, vakterna såg skrajja ut, men varför tillät de stå kvar hela matchen? Klart som fan att det blir bråk & slagsmål när de inte våga agera. Om någon får tillfälligheten att ta upp detta med Lakers tycker jag definitivt att det ska göras, då det både är irriterande och sjukt dåligt.

Klart det inte går att undvika bråk när de fega jävla asen till vakter inte vågar agera. AVGÅ

Är det någon mer arena som tillåter borta supportrar att stå på hemmastå? Skulle nog inte tro det.

Bra förövrigt, hej och hopp
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör

Inläggav vlk » lör okt 26, 2013 11:52 pm

Kan bara hålla med. Det kan aldrig tolereras att bortasupportrar står på västra stå. Skrämmande att man tillät detta. Undrar vad som hänt om två växjösupportrar lyckats ta sig in på bortastå bland alla leksingar ?

Jag vet inte hur det lät i hallen men i tv hördes bara lakejerna.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Swiss » sön okt 27, 2013 8:12 am

tycker det lät bra från Lakerjerna därifrån vi satt :clap: :clap: :clap:
Swiss
Forumamatör

Inläggav Anders83 » sön okt 27, 2013 11:10 am

w0bben skrev:De sista 30 var magiska. Då lät det verkligen som att 99% sjöng med!

Sen till det lite mer tråkiga... Hur svårt ska det vara att förstå ENKEL information.
Det förekom MINST 2 gånger så att alla såg/hörde informationen. Konfettin skulle kastas på en given signal. Ändå så kastar folk precis när spelarna kommer in? Vad är det svåra med att vänta på en signal med att kasta?

Sen är jag även sjukt arg på vakterna/polisen w/e det är som tar hand om supportrarna på västra. Det står en bunt med leksingar högst upp på västra, sjunger osv. Jag tror nog att majoriteten insåg först att det stod leksingar där uppe när de gjorde 1-1 målet, då alla började ropa "Ut med packet". Men vad hände? Jo inget jävla skit, vakterna såg skrajja ut, men varför tillät de stå kvar hela matchen? Klart som fan att det blir bråk & slagsmål när de inte våga agera. Om någon får tillfälligheten att ta upp detta med Lakers tycker jag definitivt att det ska göras, då det både är irriterande och sjukt dåligt.

Klart det inte går att undvika bråk när de fega jävla asen till vakter inte vågar agera. AVGÅ

Är det någon mer arena som tillåter borta supportrar att stå på hemmastå? Skulle nog inte tro det.

Bra förövrigt, hej och hopp

Ja det var tråkigt med tanke på att vi fixat så att de skulle slå på lyse över oss för att det skulle synas samt att vi satte upp lappar i gången och informerade, vi pratade även med folk som frågade vad rullarna skulle användas till . Vi kanske får göra så att nästa gång så ser vi till att det blir lyse på oss direkt när smällen kommer i introt för folk förstår uppenbarligen inte en instruktion av det enklaste slag och där brändes 6000:- helt i onödan tyvärr !!
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » sön okt 27, 2013 11:54 am

prblemet är att man högre upp på läktaren inte hörde något även om man använde sig av megafonen... sen är de ju somså att så fort någon enstaka person slänger konfettin så gör även alla andra det...
tris då det hade sett riktigt snyggt ut om alla hade slängt samtidigt! riktigt bra jobbat för övrig av PCT som lagt ner flera timmar på att fixa tifot!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Jimpan » sön okt 27, 2013 10:51 pm

Nerifrån såg det jäkligt mäktigt ut med detta tidiga snöfall. Tycker inte effekten försvann för att några missuppfattade pga sega vaxproppar. Tack till PCT för ett snyggt arrangemang. Härlig kväll.
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Användarvisningsbild
Jimpan
Forumproffs

Inläggav Cobra » mån okt 28, 2013 2:14 pm

Håller med Jimpan här, jag tycker det blev bra effekt även om det inte var på given signal. När man själv är med i planeringen av en sådan här sak så har man höga förväntningar men för dem som inte vet om det så lovar jag att de tyckte det var mäktigt ändå. Bra jobbat av berörda!

P.S ställ fram hinkar till att returnera flaggorna innan första perioden börjar så att även de som går tidigt i första (på grund av köp i baren eller liknande) redan då har möjlighet att ställa tillbaka sin flagga. Sedan såg jag att det låg många flaggor kvar på läktaren igen tyvärr men det tar tid att skapa vanor hos folk. Om några gånger hoppas vi att de har förstått att det kommer finnas hinkar/kartonger att lägga tillbaka flaggorna i.

Än en gång, bra jobbat PCT och berörda.
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav teddy » lör nov 02, 2013 11:12 am

Ikväll är det Halloween kaaaoooozzzz som gäller.
Med andra ord så ska vi skrika så att dom döda hör oss och undrar vad fan vi håller på med.
:evil: :twisted:
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Jimpan » lör nov 02, 2013 12:26 pm

Hoppas det blir en fin avrundning innan uppehållet och att det ekar i hela Vida när vi sjunger "Vi är en orange arme´.............." vilken är enormt mäktig när det är många som hjälper till och hjälper till på VS.
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Användarvisningsbild
Jimpan
Forumproffs

Inläggav Härmapan » tor nov 14, 2013 2:24 pm

Jösses vad saknad Anders var på pallen i tisdags! (och alla andra gånger han uteblivit)
Klacken dör ju helt utan någon som driver på!
Coffe gör ett kanonjobb men kan ju inte vara på två ställen samtidigt, tyvärr.

Nu vet jag inte hur resonemanget går men ska det bli tryck på ståplats så MÅSTE det finnas en klackledare (helst en som har förmågan att få med folk, läs typ Anders/Bison)!

Hur resonerar man i klacksektionen? Bör man inte ha någon form av backup-plan när ordinarie klackledare inte kan (eller är det ett helt självpåtaget uppdrag och "ordinarie" existerar inte utan man märker om det står någon där först vid matchstart)?

Obs, detta är ingen kritik utan bara en undring?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » tor nov 14, 2013 10:37 pm

Vet att Anders inte kommer va där så mycket som innan. Och kanske är dags att lämna över till nån annan. Anders har gjort ett fantastiskt jobb i flera år. Men iom att tiden inte räcker till så är det nog dags att få fram nån annan på pallen. Sen tror jag det funkar likadant på en läktare som det gör för ett lag när det går tungt. En ny röst kan göra underverk.

Jesper (från PCT) har ju varit på pallen och känt lite på det. Ge han ett par matcher där han kör pallen själv så han verkligen får köra på. Tror han kan bli bra. Om han vill såklart. Det behövs nytt men vi måste också va beredda på en inkörningsperiod.

Eller har LL funderat nått på detta?? Med tanke på att ni skulle lägga mycket krut på klacken och försöka utveckla den kanske ni har några planer? Och rör det inte just klackledare, vad har ni för andra planer för att utveckla VS? Snart halva säsongen spelad och vår ståplats tar steg bakåt istället för framåt. Hur tänker LL? Och hur tänker PCT? Två grupper som är tänkta att föra vårt kära VS framåt. Tyvärr går vi åt fel håll och någon måste ta tag i detta. LL eller PCT eller båda tillsammans skiter jag fan bara det händer nått och det NU!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » fre nov 15, 2013 9:53 am

PCT satt i möte i onsdags och bollade en hel del och en av sakerna som dyker upp spontant är att vi ska försöka få till ett möte med några från VLH och diskutera lite småsaker som vi tror kan göra det något bättre för alla.

En sak vi definitivt kommer driva på är det frenetiskta dunkandet av musik i VARENDA spelavbrott, reklam osv kan vi aldrig påverka men kan kålleseum bli musikfritt kan vi definitivt minska på det oxå. Det är mycket kritik från alla håll om musikens ljudvolym och val av musik med för den delen utan att hacka på ansvarig för mycket men sanningen är att det eviga dunkandet sänker klacken många snäpp! Svårt att starta ramsor och bibehålla dem .

Klackledarbiten är svårt , jag flaggade inför denna säsongen att det kommer bli tufft för mig och det gick tyvärr snabbare än väntat tyvärr, min sambo är kroniskt sjuk nu och det är min vardag , energin behövs mer hemma nu . Jesper har hoppat in lite och känner på det, vill han ha ansvaret? Det får vi se men det är ju inga problem att höra av sig om intresse finns! Känner någon att detta är något de vill hoppa på så tveka inte !! glöm inte att stötta de som kan tänkas försöka och bär fram dem .

Jag kommer säkert dyka upp mer under säsongen men det blir mindre helt enkelt .
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav teddy » fre nov 15, 2013 1:52 pm

Jag tror definitivt på två klackledare. På varsin pall några meters mellanrum.
Kanske till och med tre st. En som står uppe i klacken bakom trumman. Så att dom hör vad som sägs med. Ju fler som manar på desto bättre. Så länge dom är samman synkande.
Om det skulle behövas så kan jag tänka mig att vara en av dom tre lyckliga :-)
Gärna uppe i klacken bland gubbtjyvarna ;-). Hade varit skoj att ta upp sin klackledar roll igen.
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Modig » lör nov 16, 2013 3:57 pm

Jag tror 3 är för många. Tror det blir svårt att hålla så pass bra kommunikation mellan dessa tre för att det ska bli bra. Då blir det bara pannkaka av det. Däremot två som jobbar tillsammans och har ett bra samarbete. Absolut!
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav Lakershjärta71 » lör nov 16, 2013 4:10 pm

Bizon?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » sön nov 17, 2013 12:22 am

Men snälla lägg ner Bizon. Det är avslutat för många år sen. Fatta det.

Håller med Modig. 3 stycken blir nog för mycket att hålla reda på. Det kommer strula till sig. Men två skulle kunna bli riktigt bra. Fast då gäller det ju att det är två som funkar ihop. Men det är ju också en inkörningsperiod. Så vad som än händer måste alla på VS va beredda på att det kanske inte är som det brukar. Då gäller det att alla under denna tiden tar sitt ansvar och tar i lite EXTRA. Det går faktiskt att sjunga utan klackledare och trumma. Man får det. Tar vi alla i och hjälps åt så kommer detta, hur det än går, att bli jävligt bra. Och vi ska alltid låta som fan på VS så nu är det dags att börja ta i!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » sön nov 17, 2013 2:25 pm

Sen finns det de som anpassar sångstyrkan efter hur hårt Coffe trummar 8O helt ofattbart faktiskt.¨

Men jag hoppas det blir förändring av klackförstörande dunkande i varenda avbrott! en början åtminstone.
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » mån nov 18, 2013 1:20 am

personligen spelar det ingen roll tror jag om man har klackledare eller inte eller trummare eller inte... visst allt blir mycket enklare...

men skall vi skapa ett bättre drag på läktaren så gäller det att alla hjälps åt istället för att klaga. jag är också duktig på att klaga de säger jag inget om men jag tror att vi måste försöka plocka fram lite av den positiva energin istället.... för ju roligare vi har de på läktaren desto mer skriker alla.

de verkar inte funka att man skäller från en palla, framför allt inte med en megafon....
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Härmapan » mån nov 18, 2013 10:32 am

Jag tror tvärtom att det är helt avgörande med klackledare!

Jag går iofs bara till mig själv och de jag brukar hänga med men jag tappar energi när det går lite trögt, och om ingen eldar på så stannar jag - tyvärr!

Samma sak med trumman - när Coffe maler på lite extra så ökar energin!

Håller med om att folk "borde" kunna sjunga ändå men hävdar att när Anders står på pallen och ger järnet är klacken 500% bättre! Det är så verkligheten ser ut - like it or not

Som jag upplever det går inte att jämföra energin/trycket med och utan klackledare

Mitt syfte är fortfarande inta att klaga utan mer ett konstaterande, samt och en förhoppning att Anders återfinns på pallen så ofta som övriga livet tillåter.
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Re: Sv: Klacken 13/14

Inläggav mollers » mån nov 18, 2013 9:50 pm

Klackledare är väldigt viktigt!!
Kan tycka att vi bör skaffa en ny trumma, dem dövar ner sången för mycket!
mollers
Forumdemon

Inläggav mollers » tor nov 21, 2013 12:24 am

Idag märkte vi vikten av en klackledare som drar igång något på riktigt!
Först puscha och få alla vakna sen köra på!
Verkar som spelarna och ledarna menar att det var det som gjorde att vi tog en poäng idag!

Spelmotorn tickade igång i samma veva som VIDA Arena levererade en intensiv ljudmatta ledd av Lakers Lakejer.

- Det var ingen tillfällighet att vi vaknade samtidigt som publiken började höras, när de kom igång så eldade det igång oss och jag tycker att publiken hade stor del i den poäng som vi tog idag, säger Welch.

Sam Hallam:

- Att som hemmalag få det stödet i det läget av matchen var jäkligt viktigt. Det fick också bortalaget att känna att det gick lite fortare där ute. Spelet avgörs på isen, men stödet vi fick i tredje var välbehövligt.

mollers
Forumdemon

Inläggav Anders L » tor nov 21, 2013 8:14 am

Coffes mål!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

Inläggav Talismanen » tor nov 21, 2013 8:21 am

Publikens mål. Men bra av Coffe att dra igång. Vi behöver en ny klackledare. Snabbt.
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » tor nov 21, 2013 10:22 am

Det var precis exakt det här jag avsåg när jag frågade om klackledare!

Det publiktryck som faktistikt hjälpte till att vända matchen kommer inte av sig själv, hur gärna vi än vill!
Hade inte Coffe hållit sitt brandtal hade det varit tyst sista 15 och vi hade med stor sannolikhet förlorat!

Jag säger det igen - det är helt avgörande att ha någon som leder styrkorna!
Coffe kan rimligen inte vara på två ställen samtidigt...
Finns det någon annan som kan hantera en trumma så att Coffe kan ta pallen och elda på oss andra?
Ledsen Serra, du funkar som vikarie men vi behöver snarare en brasilianare än en grek vid trumstockarna ;)

Håller med Talismanen - det är bråttom (blir lika besviken varje gång pallen står tom - saknar Anders)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor nov 21, 2013 10:46 am

Coffe :clap:

Instämmer i efterlysningen av en eller flera klackledare.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » fre nov 22, 2013 7:45 am

Tack Coffe för ryset som bidrog till en oförtjänt (välförkänt pga av dig Coffe) poäng. Kvällen blev åtminstone okej, sammantaget! :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Swiss » fre nov 22, 2013 9:43 am

vad ska vi med en megafon till när vi har en Coffe?
den där megafonen gör ingen nytta då den inte ens överröstar våran egna megafon Coffe :-)
Swiss
Forumamatör

Re: Sv: Klacken 13/14

Inläggav mollers » fre nov 22, 2013 10:31 am

Coffe ska sitta och käka grill buffé på plan fyra idag. Ska bli intressant att se honom få igpng klacken därifrån

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
mollers
Forumdemon

Inläggav Coffe #800 » fre nov 22, 2013 12:33 pm

De stämmer.

Vill ni att jag kör Hela Hallen innan nedsläpp från Plan 4 så kan jag gärna göra det.
Sen får ni fan sköta er själva :P
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Swiss » fre nov 22, 2013 12:39 pm

faan så fett , do it Coffe
Swiss
Forumamatör

Inläggav Anders83 » fre nov 22, 2013 3:08 pm

Ikväll blir det hockey igen ! Synd att du är på plan 4 ikväll coffe men vi får hålla takten ändå ;)

Lets go fucking mental !
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Lillklonis » fre nov 22, 2013 5:17 pm

Kör från Plan 4 Coffe!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon