Jag hade förmånen att tjänstgöra som polis under fredagskvällen, 03-12-12, då Lakers kom på besök. Jag skulle samordna " insatsen " som det heter på polisspråk.
Eftersom jag inte hade någon erfarenhet av er som supportergrupp, gjorde jag lite efterforskningar och det var bara positiva omdömen som hördes.
Så kom då Lakejerna indundrandes med bussar. Nyfikenheten, en klar yrkessjukdom, skruvades upp ett par snäpp. Vad var det egentligen för typ av supportrar som skulle gästa Oskarshamn? Svaret kom omgående. En samling glada, trevliga och förväntansfulla supportrar tog plats inne i ishallen.
En hel match utan glåpord från en " klack ", är det möjligt? Jodå, åtminstone om man tillhör Lakejerna. Helt otroligt!
Man får tillbaka tron på sportsligt uppträdande. När man går på idrottsevenemang skall man ha roligt, heja på sitt lag men även kunna uppskatta motståndaren. Det är en konst som oftast glöms bort. Men inte NI, det var en mycket trevlig upplevelse.
Det är inte svårt att jobba som polis under sådana omständigheter. NI Lakejer är värda en eloge för ert korrekta och trevliga uppträdande. Ser fram emot ert nästa besök i Oskarshamn.
Sträck på er Lakejer!