Socker skrev:Efter 32 omgångar har VLH dratt på sig 394 minuter medans deras motståndare fått 368 minuter.
Fördelat på fölande vis
13/32 matcher har VLH mindre utvisningar än motståndaren.
2/32 är utvisningsbördan delats lika.
17/32 har VLH mest utvisningar.
394/368 min VLH/Motståndare
VLH har spelat 15 hemma och 17 borta.
Min spontana tanke är att 13/32 vs. 17/32 är ju samma med en viss slumpmässig variation.
Att bara presentera dessa siffror är ett ganska missvisande och inkomplett sätt att sammanfatta det, om jag får lov att uttrycka mig så. Det räcker att det finns ett eller två lag som får väldigt få utvisningsminuter (på bra eller dåliga grunder) för att att det ska bli en fördelning som ovan för
alla lag (förutom de en eller två lagen ifråga).
Nu tror jag inte det är precis så, men informationen ovan säger väldigt lite. Du borde göra samma analys för alla lag, men det enklaste är bara att se hur många utvisningsminuter varje lag har. Lakers ligger inte särdeles dåligt till där om man ser till effektiva utvisningsminuter. Tar man med personliga minuter (vilket är lite vanskligt) ser det lite värre ut. Det är en hyfsad spridning i effektiva utvisningsminuter, men jag vet inte vad man borde förvänta sig där.
Det är ingen tvekan om att domarna varit skakiga, inte minst p g a de luddiga tolkningarna i början. Men jag tycker inte man kan se på statistiken att Lakers blivit uppenbart dåligt behandlade.