Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
PutteA skrev:Fick idag till mig, när jag var och besökte en kund, från en person jag aldrig träffat innan, som är från Tingsryd och tydligen känner fam. Olausson väl. Han är klar för Växjö sa han, 100%. Får se hur 100%-igt det är??
Jck skrev:Även med nhl klausul så måste nhl ändå köpa ut honom från sitt kontrakt.
Kloker skrev:Jck skrev:Även med nhl klausul så måste nhl ändå köpa ut honom från sitt kontrakt.
Ok, men varför finns då klausulen överhuvudtaget - vad fyller det för funktion?
Jag är inte så påläst kring detta - du får gärna förklara för en Klok lekman.
PutteA skrev:Fick idag till mig, när jag var och besökte en kund, från en person jag aldrig träffat innan, som är från Tingsryd och tydligen känner fam. Olausson väl. Han är klar för Växjö sa han, 100%. Får se hur 100%-igt det är??
PutteA skrev:Vet inte riktigt hur det där fungerar. Men han har ju säkert en sk NHL klausul. Men en sån övergång ger väl säkert både Växjö och Västerås en ansenlig summa dollars!
alfax skrev:Jag tror han blir listad av någon NHL:klubb och får spela kvar i Lakers ett år till för att utvecklas ytterligare.
singapore skrev:Tror att Rasmussen skulle må bra av att stanna ett år till och ta ännu mera ansvar. Visst vore det oerhört tråkigt att tappa vår bästa center, men det vore även lite häftigt att få fram en NHL-spelare.
Towen skrev:--> Lakerdome --> Är det du som är Rasmussen bakom pseudonym här.. ?
Tråkigt om han drar, men en verklighet med alla guldkorn. Han blir svår att ersätta i så fall. Samtidigt är vi nog attraktiva som klubb att spela i, på ett sätt vi aldrig tidigare varit på den här nivån inför nästa säsong. Hoppas det "smittar" nedåt i juniorled så att vi på allvar kan konkurrera om landets största talanger. DÅ kan vi bli nästa SAIK.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster