Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Daste skrev:Repost
teddy skrev:Där sjönk han ordentligt i min uppfattning.
Det är faktiskt 2014. Att tro på påskharen, tomten, gud och tandfen är ju bara så.........
Att vuxna mogna män tror på hokus pokus förlöjligar bara personen i fråga.
Intervju med Noah på hemsidan.
Vad är ditt motto i livet?
- "Det är fullbordat" John 19:30.
Vem är din idol?
- Jesus.
Om du fick resa tillbaka i tiden och uppleva en händelse, vilken händelse skulle det vara?
- Kampen mellan David och Goliat.
Du får veta att jorden går under inom ett dygn, vad skulle du göra?
- Dela evangeliet om Jesus med så många människor som möjligt, därför att han är porten som alla måste gå igenom för att komma till himlen.
knojo skrev:teddy skrev:Där sjönk han ordentligt i min uppfattning.
Det är faktiskt 2014. Att tro på påskharen, tomten, gud och tandfen är ju bara så.........
Att vuxna mogna män tror på hokus pokus förlöjligar bara personen i fråga.
Intervju med Noah på hemsidan.
Vad är ditt motto i livet?
- "Det är fullbordat" John 19:30.
Vem är din idol?
- Jesus.
Om du fick resa tillbaka i tiden och uppleva en händelse, vilken händelse skulle det vara?
- Kampen mellan David och Goliat.
Du får veta att jorden går under inom ett dygn, vad skulle du göra?
- Dela evangeliet om Jesus med så många människor som möjligt, därför att han är porten som alla måste gå igenom för att komma till himlen.
I mina ögon steg han. Att våga säga vad han tror på. Plus att det är väl upp till honom vad han vill tro på? Vill han tro på Gud och Jesus, låt han göra det. Vill du tro på att en man som heter Leif sitter på Jupiter och kontrollerar allt som händer på jorden, gör det, det är helt upp till dig, jag tycker inte det gör dig till en sämre person. Men däremot tycker jag att när du kritiserar en person för hans religösa övertygelse gör dig till en sämre person.
Gör det honom till en sämre hockeyspelare om han tror på Jesus? Snarare tvärtom tror jag det gör honom till en bättre. Rhett #49 är ju även han troende och sa till c-more att han och några till samlas varje vecka för att studera Bibeln. Sjunker han också i din ögon?
Niles skrev:Ja, att raljera över människor som har religiösa åsikter och tror på Jesus är väl bra jävla korkat. Men uppenbarligen finns det människor som är bra jävla korkade.
Svartvadet skrev:Nej, det har inget med hockeyn att göra. Inte alls. Men det har med Noah att göra, detta är Noahs tråd.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 0 gäster