Härmapan skrev:Snälla försök sänka dig till min nivå och förklara varför det är sjuka konspirationsteorier och varför jag inte kan tänka när jag tycker att det är synd att Lakers inte kan matcha andra SHL-lags bud?????
Eller menar du att Evertsson och alla andra som påstår att så är fallet är efterblivna och konspirerar!
Hade det inte varit så oförskämt skulle jag nästan vilja säga att DU argumenterar som en miljöpartist som svamlar och tycker dig se saker ingen annan ser... Men jag avstår!
Snälla försök att använda din överlägsna intelligens och förklara för oss mindre vetande!
Du kanske kan förklara så pass att någon som bara är hyperintelligent kan transponera dina briljanta inlägg till något som blir substansfyllt för oss idioter???
PS. Jag tror inte att Dennis "skiter i Nordamerika men när han inte får några tillräckligt bra anbud där så vill ha så bra lön som möjligt i SHL ja! DS.
Jag ska förklara för dig väldigt enkelt hur det fungerar (så du slipper spräcka din feta vattenskalle när du tänker):
Rasmussen väntar fortfarande på att NHL:s free-agents ska öppnas. Hans agent har som jobb att försöka hitta attraktiva erbjudande till Dennis. D.v.s att han vill såklart trissa upp priserna för sin klient. Enbart för att han vet att SHL inte är hans prio ett. Evertsson vill inte vara med om någon ko-handling då han vet att Hennessy finns tillgänglig, för rätt sorts pris. Det är helt ovärdigt för Lakers att försöka locka hem någon som inte vill det helt än. Hade Dennis gett upp sin dröm om NHL, inte varit intresserad av varken KHL eller NLA, då tror jag definitivt du hade fått en helt annan bild av det hela.
Om Dennis spelar i SHL, för han fick ett pissigt kontrakt i NHL/KHL/NLA, så gör han det enbart för att han får en jävla bunt med deg.
Jag tycker det är helt rätt från båda parter. Dennis försöker utnyttja sin situation, Lakers vill inte ha en spelare som inte är 110% inne på att spela i SHL.