MIF - VLH 2-7

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

MIF - VLH 2-7

Inläggav Varanen » sön nov 22, 2015 9:43 pm

Så j-a enkelt! :hbang:

+ till 4:an, C.Rosén och Crabb
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Re: MIF - VLH 2-7

Inläggav Kloker » sön nov 22, 2015 9:54 pm

Go vinst! Klasskillnad. Utklassning!

Och så jäkla fint att knäppa till näbben på den Förvirrade Höken - och hans LAG.

7 -2!

:D

(och detta i sh i en jävla massa minuter...)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav DeLarge » sön nov 22, 2015 9:54 pm

Blir en skön tågresa hem för tillresta krigare 8)

Steen grymmmmmmm
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav vlk » sön nov 22, 2015 9:55 pm

Grymt gött

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » sön nov 22, 2015 10:50 pm

Gött med revansch från matchen 05 då vi var 700 på plats och siffrorna gick tvärtom (7-3).

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Kloker » sön nov 22, 2015 11:18 pm

Nä, men jag är inte bitter...

:lol:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Baker » sön nov 22, 2015 11:52 pm

Är det inte dags att SS i målet får en riktig chans? Detta genom att få stå mer regelbundet och inte bara när CN gjort några usla matcher eller varit skadad. Känns som vi skulle kunna få två riktigt bra målvakter som samtidigt får kriga om förstaspaden.
Baker
Forumproffs

Inläggav Varanen » mån nov 23, 2015 1:01 pm

Håller med om att coach Hellqvist ofta känns gnällig och bitter, men när laget inte följer uppgjord taktik ens femmornas första byten i matchen, han tar en tidig timeout, och samma skit bara fortsätter hade jag gått Tichonov på hela laget. Ett byte måste man som professionell hockeyspelare komma ihåg taktiksnacket. Att han sedan lipar över att vi har så mycket starkare trupp, vilket han gjorde i en periodpaus, är inte smickrande. Att Mueller inte har tränat får de väl ta ansvar för själva? Alternativt att SHL bestämmer hur många armhävningar varje spelare maximalt får göra under perioden maj-augusti. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Kloker » mån nov 23, 2015 3:51 pm

Pampen Sylvegård tycker inte att Växjö Lakers var bra utan det var Malmö som var dåliga.

Märkligt hur man kan se på en match. Jag tycker att VLH stundtals kissade på Hökarna och drev ändå omkring i ljummet tempo stundtals. Man gjorde vad som krävdes helt enkelt. En enkel dag på jobbet.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Varanen » mån nov 23, 2015 5:14 pm

Jag går in och försvarar Sylvegård här. Uttalandet har med hans bakgrund som spelare att göra. De oskrivna hockeyreglerna säger att man måste ta en fight om man blir förnedrad. Hans lag tar 0 utvisningar och ger därmed segern till motståndaren "with no pain". Det är det han menar att vi inte behövde vara bra, eftersom han inte officiellt kan säga utan att känna smärta.

Jag står absolut inte bakom det ovan skrivna. Någon måste ha hackat mitt konto. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Jocke86 » mån nov 23, 2015 6:42 pm

Blir det någon utredning av bentacklingen från Murphy? Såg två liknande situationer i lördags mellan Fbk och Lhc men blev väll bara 2 minuter då...

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Svartvadet » mån nov 23, 2015 10:49 pm

Varanen skrev:Jag går in och försvarar Sylvegård här. Uttalandet har med hans bakgrund som spelare att göra. De oskrivna hockeyreglerna säger att man måste ta en fight om man blir förnedrad. Hans lag tar 0 utvisningar och ger därmed segern till motståndaren "with no pain". Det är det han menar att vi inte behövde vara bra, eftersom han inte officiellt kan säga utan att känna smärta.

Jag står absolut inte bakom det ovan skrivna. Någon måste ha hackat mitt konto. :wink:

Håller med helt. Faktiskt.

Tycker faktiskt det är snudd på bedrövligt att man inte går in och gör något för att skapa energi, eller stå upp lite för märket. Sen behöver man kanske inte skada, men att sätta någon lite extra tackling eller gruffa lite när man ligger under så mycket... Passionen är nästan borta.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Återgå till Matchsnack