Frölunda-Växjö Lakers lördag 5/3

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Frölunda-Växjö Lakers lördag 5/3

Inläggav Svartvadet » lör mar 05, 2016 11:17 pm

Stupet skrev:Märkte en annan sak idag som skiljer sig brutalt mycket mellan Frölunda (Roger Rönnberg) och Växjö (Sam Hallam) och det handlar om rutin och mycket orutin. Tittar man på juniorerna som Växjö har med idag dvs Byström-Johansson och Albin Storm så väljer Sam att spela dom tillsammans med Josefsson i 4.e linan. Varför då liksom? HUR mycket lär dom sig och utvecklas dom i en lina som mest är inne för att döda tid?
Titta vad Rönnberg gör med sin yngsta junis i hela laget dvs Kristian Vesalainen som är 16 år. Jo han sätter in honom tillsammans med Ryan Lasch. SHLs bästa poängplockare denna säsongen.
Jag förstår inte varför Sam inte vågar sätta in någon av våra junisar i någon av våra tre första linor i tredje perioden när matchen ändå är helt körd.
Skillnaden är den att Frölunda verkligen utvecklar sina juniorer medans Växjö inte gör det ett skit.
Roger Rönnberg = Rutin. Sam Hallam = Orutin. Iaf när det handlar om denna frågan.

Jag gillar ditt tankesätt, men det finns ett par luckor du MÅSTE tänka på.

1. Frölunda har inget att spela för.
2. Vesalainen är en utav de största talangerna i Europa idag.

Sedan kan du också lägga till att varken Byström eller Storm är direkt "produktiva" i sin spelstil. Visst, de gör en hel del points i J20, men de har inte det där lilla extra. X-faktorn. Det som gör att en motståndare undrar "Vad fan hände?".

Vi kommer (förhoppningsvis) vara där en dag. Men vi är inte där än. Frölunda har, i min Värld, den bästa juniororganisationen i hela Europa idag. Det finns ingen som slår de på fingrarna där.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Stupet » lör mar 05, 2016 11:36 pm

Det är ingen som vet om Byström eller Storm är produktiva i A-laget. Dom har aldrig fått chansen i verken första eller andra linan. Vilket Vesalainen har. Du måste ju ha bra spelar runt dig om du ska kunna bli produktiv.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon

Inläggav PutteA » mån mar 07, 2016 9:24 am

Jodå, Byström fick spela med Rosén och Gynge en match och var nära faktiskt vid två tillfällen att göra sitt första SHL mål. Gjorde det jättebra. Så nog fasen tror jag det ger mer att ha en sån som Byström i en poduktiv enhet.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Föregående

Återgå till Matchsnack