Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Varanen skrev:Ja, centersidan bygger på att Hillding och/eller Hennessy gör en bättre säsong än senast. Varför jag skriver och/eller är att det räcker att EN av de kan axla rollen som stabil center i andra kedjan. För tredje kedjan har vi mängder av alternativ, exempelvis Fröberg. Med den forwardsbesättningen vi har bör vi kunna pussla ihop en fungerande andra kedja värdigt ett topplag i SHL.
Min största oro är backsidan. Absolut bra spelare. Men om den gamle mestadels bidrar med ledarskap off ice och Laakso måste stå vid sidan av under perioder, så krävs ledarskap i spelet från övriga. Ett par har nyligen slagit igenom, pressen på Holm, men även Lundberg, är hyfsat stor även om alla kan spela och bidra förväntat. Bohm har givetvis sin interna press, och kan visa sig enormt viktig om han håller sig till enklast möjliga och fokuserar på rätt saker.
Det är sällan jag håller med Wennerholm, men ytterligare en etablerad back hade känts bra. Samtidigt gillar jag att ge spelare förtroende och ansvar. Klubben kommer inte stå handlingsförlamad om det visar sig att en lagdel är knas.
Topp 4 var målet förra säsongen och det finns ingen anledning att sänka den målsättningen.
Härmapan skrev:Varanen skrev:Ja, centersidan bygger på att Hillding och/eller Hennessy gör en bättre säsong än senast. Varför jag skriver och/eller är att det räcker att EN av de kan axla rollen som stabil center i andra kedjan. För tredje kedjan har vi mängder av alternativ, exempelvis Fröberg. Med den forwardsbesättningen vi har bör vi kunna pussla ihop en fungerande andra kedja värdigt ett topplag i SHL.
Min största oro är backsidan. Absolut bra spelare. Men om den gamle mestadels bidrar med ledarskap off ice och Laakso måste stå vid sidan av under perioder, så krävs ledarskap i spelet från övriga. Ett par har nyligen slagit igenom, pressen på Holm, men även Lundberg, är hyfsat stor även om alla kan spela och bidra förväntat. Bohm har givetvis sin interna press, och kan visa sig enormt viktig om han håller sig till enklast möjliga och fokuserar på rätt saker.
Det är sällan jag håller med Wennerholm, men ytterligare en etablerad back hade känts bra. Samtidigt gillar jag att ge spelare förtroende och ansvar. Klubben kommer inte stå handlingsförlamad om det visar sig att en lagdel är knas.
Topp 4 var målet förra säsongen och det finns ingen anledning att sänka den målsättningen.
Håller med! Har dryftat en lätt oro inför backsidan tidigare men blivit "lugnad" av mer insatta personer med argumenten att backsidan är både bättre och intressantare än tidigare!
Men vår backsida har (om vi som du räknar med att Murphy har sett sina bästa dagar och att Laakso fortsätter att spela sporadiskt) en medelålder på 21.8 år (då räknar jag in även en junis).
Martinsson var skitbra efter jul i år och Rosén gjorde sin första säsong i SHL (förvisso en riktigt bra sådan) men nu är det de som skall leda laget och vara våra fältherrar när det verkligen gäller!
I ett slutspel när det tightar till sig är rutin en icke försumbar faktor!
Jag har verkligen skitdålig koll på både Bohm, Lundberg, Holm och den junior (Högberg?) som vi ställer på isen i höst men har fortfarande skitsvårt att se att de redan nu axlar Lundgren, Varakas, Heikkinen och Larsson, som ju samtliga var väldigt stabila och beprövade pjäser!
Jag gillar satsningen på yngre spelare men tror att de behöver något/några år på sig (typ Niklas L) innan de blir varma i kläderna... Jag tycker att det är lite för många som befinner sig där men hoppas såklart att jag har fel!
Jag hade också känt mig lugnare om det kommit in en stabil, etablerad back till!
Målvaktssidan och forwardssidan ser ju oförskämt bra ut! Tror säkert att Hennessey kan leverera tillsammans med ex Everberg och Platt! Han gjorde det ju helt ok med Rakshani och Tamberlini!
Nåja, vi får såklart ge dem chansen att visa att de klarar att axla ledarroller på isen och Lakers kommer såklart inte att sitta med händerna i byxorna om satsningen inte slår väl ut!
Härmapan skrev:Nä, det gjorde han väl inte men det gjorde ju å andra sidan inte Rosén sin första säsong (i SHL) här heller...
Han fick rätt mycket skit här inne 2013 och nu är han ju en av de bästa centrarna i hela SHL...
Det bästa hade naturligtvis varit att alla hade fungerat med alla men omgivningen spelar ofta ganska stor roll!
Nu säger jag inte att Hilding kommer att dominera och jag ser gärna en ny center men det är inte heller omöjligt att han gör 40p med "rätt" spelare omkring sig!
Varanen skrev:Det är fortfarande några toppspelare som ska in i ligan, och som kan ändra styrkeförhållandena. Exempelvis så ser Saiks backbesättning ovanligt svag ut, men om de landar Cumiskey ser den genast bättre ut.
Topp4 anser jag vara en bra målsättning för oss. Med ytterligare en etablerad back kan vi höja målsättningen till serieseger. Så små är marginalerna.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst