Tänkte öppna en ny tråd här i Silly, då vi inte har en liknande idag (hoppas jag).
Med tanke på att vi förra året signade upp Högberg och i år har signat: Røndbjerg, Wistén och senast Carnbäck.
Tycker Högberg har varit helt OK hittills, kan säkert bli riktigt bra till nästa år med lite mer "skinn på näsan".
Carnbäck har också varit suverän hittills vill jag säga, märks egentligen bara vid "de avgörande lägena" att han är lite J-20 fortfarande - men han är där när det händer. Den egenskapen sitter i ryggmärgen, inget man kan lära sig.
Røndbjerg är det ju inte så mycket att snacka om, killen kommer bli en stötte(s)pelare i SHL i framtiden. Typisk två-vägs-spelare, påminner lite om Olli Jokinen - sjukt spännande!
Wistén då? Känner mig kluven till att han kommer få den omgivningen som han behöver. Klarar han av att spela i tredje eller fjärde? Kanske. Det finns definitivt potential iaf, den saken är säker.
--------------------
Vem blir näst på tur då? Blir det spelare utifrån med Växjö som bakgrund? En kille som har varit riktigt bra och har bra size är Gustav Jäderberg i Rögles J20. Född och skolad i Växjö, gjorde bytet till Rögle för två år sedan.
Kollar vi närmre i J20 så finns det definitivt fler spelare med potential, men som skulle må bra av någon säsong i HA. Jag tänker mig Storm, Nordsäter, Augustin (en skillad sådan, som tur är) och Oliver Erixon t.ex. Den sistnämnde lär krita på för Frölunda om han får en bra säsong i HA dock, men ändå.