Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
vlk skrev:Jag tycker matcherna på slutet belyst ett problem som kan bli stort för oss i slutspelet. Hur vi än spelar får vi alltid en massa tveksamma utvisningar emot oss medan domaren släpper på andra hållet. Vi leder serien och vinner ofta skotten, ofta för vi spelet, ändå duggar utvisningar tätt. Och vi får för få utvisningar med oss på spelövertaget. Idag tar domarna 2 horribla utvisningar för to many players. Helt avgörande. Normalt sker liknande byten många gånger i en match men domaren väljer att ta 2 utvisningar för växjö.
Jag hoppas domarna börjar ett nytt kapitel i slutspelet, annars kan det bli jobbigt.
Jag vill inte gnälla men jag tycker faktiskt vi har domarna emot oss. Vi får inte betalt för spelövertag och vi straffas stenhårt för mindre saker.
Slut på gnället.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
AN skrev:Luleå och DIF samma poäng, samma målskillnad. Vad bestämmer då ordningen - mest gjorda mål eller inbördes möten?
Varanen skrev:Tårar. Hysteri. Rädsla.
Malmös Hardt hade en bra kväll igår mot Luleå. 1+1 och dansken bidrog med ett jobbigt fysiskt spel. Men så blev allt helt plötsligt fullständigt knas. I slutet på matchen markerade Junttila mot en stillastående Hardt med en klockren tackling mot bröstet. Hardt dog, låg och kved en stund, reste sig i vredesmod och ville bidra i tumultet som följde. Domarna tappar koncepten och skickar ut Junttila för charging.
Efterspelet är inga följder för Junttila, men varför får inte Hardt straff för filmning? Svagt agerat ännu en gång. Så otroligt tröttsamt. Bra att vi inte vidtar fortsatta åtgärder vid ett felaktigt domslut (Junttila), men spelare som skrämmer slag på våra rättskipare genom att "dö" måste få beskedet att det inte är ok.
Kanske i ett annat liv. Hoppas.
Svartvadet skrev:Såhär blir det:
Final:
HV-BIF 4-1 matcher
HV vinner Guldet och vi dricker gravöl
Niles skrev:Inte en chans.
Daniel skrev:Sug min salta att hv van ät fan en skam kommer aldrig tycka det är ok
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster