Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Svartvadet skrev:Tycker det alltid är spännande när de som inte är utbildade domare har åsikter.
Säger absolut inte att det var bra idag och är många matcher det inte varit 110% heller - men det är fan skitsvårt jobb. Första matchen jag dömde så hade jag aldrig tänkt på vilken sjukt avvägning det är man gör. Har handen åkt upp, så har den åkt upp - då får du stå för det du har gjort. Från din vinkel kanske det ser ut att vara 75/25, men på andra hållet är det 0/100 - då blir det också fel.
Visst, man kan snacka om "men de har gjort 1000 matcher" osv. men det gör inte hela jobbet så extremt mycket lättare. Det är väldigt påfrestande, även när det bara är 100 på läktaren.
Svartvadet skrev:Tycker det alltid är spännande när de som inte är utbildade domare har åsikter.
Säger absolut inte att det var bra idag och är många matcher det inte varit 110% heller - men det är fan skitsvårt jobb. Första matchen jag dömde så hade jag aldrig tänkt på vilken sjukt avvägning det är man gör. Har handen åkt upp, så har den åkt upp - då får du stå för det du har gjort. Från din vinkel kanske det ser ut att vara 75/25, men på andra hållet är det 0/100 - då blir det också fel.
Visst, man kan snacka om "men de har gjort 1000 matcher" osv. men det gör inte hela jobbet så extremt mycket lättare. Det är väldigt påfrestande, även när det bara är 100 på läktaren.
Towen skrev:--> Lillklonis --> "/../kommer ihåg en situation i början av andra där han visase enorm kyla vid egna målet." - Han hade inte mjölksyra och blev passiv då..?
Trevligt med $$ DOLLARS $$ på kontot för SERIESEGERN. Trodde ligan avskaffade pengapriset för ett antal år sedan, då det i praktiken innebar att alla klubbarna årligen betalade skatt till FÄRJESTAD. Verkar som det är återinfört sedan dess.
Jocke86 skrev:2 + 2 på Martinsson betyder blod på motståndaren. Jag har dömt hockey i flera år om du undrar.
rawspont skrev:Jocke86 skrev:2 + 2 på Martinsson betyder blod på motståndaren. Jag har dömt hockey i flera år om du undrar.
Jag hittar inte regeln om blod. Du som dömt i flera år, vilket regelnummer är det i svenska ishockeyförbundets regler?
Härmapan skrev:rawspont skrev:Jocke86 skrev:2 + 2 på Martinsson betyder blod på motståndaren. Jag har dömt hockey i flera år om du undrar.
Jag hittar inte regeln om blod. Du som dömt i flera år, vilket regelnummer är det i svenska ishockeyförbundets regler?
Enligt Hallam (som ju inte heller är utbildad domare) så handlar det inte om blod eller inte utan om skadans omfattning. Och man kan ju tycka att det är värre att peta ut ett öga på någon än att denne får fläskläpp...
Sen är det ju lite svårt att hävda att Little blev allvarligt skadad med tanke på att han inte ens åkte ut i båset utan fortsatte i samma byte och dessutom hängde ett mål...
Ettan skrev:Förra säsongen och många innan den var det 2+2 så fort domaren kunde se lite blod. Denna säsong har flera VLH-spelare visat blod efter höga klubbor i ansiktet för domare men det har blivit max 2min med tur.... Motståndare försöker ibland crosschecka sönder nacken på oss och då blir det 2min utvisning. Det jag är mest orolig inför slutspelet är domarnivån.Med konsekventa domare tror jag det blir riktigt roligt.
Äntligen kommer matcher som gäller igen
Ettan skrev:Förra säsongen och många innan den var det 2+2 så fort domaren kunde se lite blod. Denna säsong har flera VLH-spelare visat blod efter höga klubbor i ansiktet för domare men det har blivit max 2min med tur.... Motståndare försöker ibland crosschecka sönder nacken på oss och då blir det 2min utvisning. Det jag är mest orolig inför slutspelet är domarnivån.Med konsekventa domare tror jag det blir riktigt roligt.
Äntligen kommer matcher som gäller igen
Daste skrev:Det här lipandet om den stora domarsammansvärjningen börjar bli tradigt. XD
Alla domare har faktiskt inte som livskall att systematiskt missgynna Lakers, hur gärna ni än vill att det skall vara så.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster