Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Stupet skrev:Praktfiaskot fullbordat. Hade jag haft biljett på lördag så hade jag rivit den ikväll. Dags att visa sitt missnöje. Här kan man verkligen snacka om att slänga pengarna i sjön.
Niles skrev:Crosscheckingen vi åker på framför eget mål är ju helt omöjlig att ta för domaren, men han tar den ändå. Begriper inte varför sånt inte belyses mer. Antingen tar man alla såna eller så får man låta bli allt utom de värsta avarterna. Det händer ju i varenda situation framför mål.
Intressant också vad som gäller vid sista målet. Antar att det finns en regel som är klar och vägledande..eller..
Huruvida målet är ur position innan pucken går in är ju bortom all diskussion.
Läktarexperten skrev:Det är INTE domarens fel att vi förlorar denna match. Vi vet att de alltid slutar ATG blåsa när det är slutspel.
Ja, målet var flyttat när pucken gick in. Men det var ju Ericsson som flyttade målet och hade vi tyckt det varit rimligt att målet dömts. Ort om det varit tvärtom. Knappast.
Baker skrev:Tror det är bättre om man utbildade sig i spel i egen zon. Vet inte hur många gånger man spelar fast sig och blir av med pucken. Duttigt och nonchalant . Bra med en rejäl försäsong är att vänta, kan nog ha åter samling 1 april.
Wolin skrev:Jag tycker att domarna under den här matchserien varit ganska bra överlag, tills IDAG, här avgör man ju för fan hela matchserien till Malmös fördel, 5 raka PP för Malmö, inte ett enda PP för Växjö, såg till och med hur Öhlund ursäktade sig flera gånger och sträckte ut med armarna när Thuresson var framme och snackade, han som klarat sig undan från 3 utvisningar som Cmore-kommentatorn sa.
Det är så man mår illa, det här var absolut den värsta domarinsatsen i ett slutspel som jag varit med om, hur fan kan man döma så fruktansvärt orättvist rent ut sagt, i en så pass avgörande match. Man tappar intresset för den här ligan helt och hållet. De som säger här att vi inte förlorade matchen pga av domaren, matchen avgjordes helt i PP skulle jag vilja säga. Men det är lite synonymt tyvärr med en del växjö supportrar, aldrig någonsin skylla en förlust på domaren, alltid vara så förbaskat konstruktiv, både spelare och ledare inräknat, visa aldrig några känslor domarna skrattar er rakt upp i ansiktet.
När matcherna spelas i Vida däremot, då tas det utvisningar glatt på hemmalaget.
Jag tror aldrig jag varit på en match någonsin i Vida där bortalaget drabbats utav 5 raka PP och inte ett enda för Lakers, rätta mig om jag har fel. Men vi kanske är ett så pass fult spelande lag, att vi drar på oss dessa utvisningar hela tiden medans Malmö aldrig gör det?
Även om vi mot förmodan skulle kunna vinna på lördag, kommer ändå Malmö att knyta ihop säcken i nästa match då man redan nu har en jättefördel samt att Malmö säkerligen vill ha detta domarpar till att döma igen nere i Malmö. Det stinker illa det här lång väg...
Daste skrev:venomizer skrev:Att han inte tillåts rädda den då? Märkligt
Men inte där vi förlorar matchen ändå.
Om du menar att han inte kan skjuta ifrån? Du kan inte straffa Malmö för att Lakers målvakt flyttar buren i det läget. Klaga på den som inte kan sätta i pegs ordentligt istället.
Wolin skrev:Intressant att lyssna till presskonferensen, en journalist frågade just om, inte ett enda PP i matchen för Er,
5 för Växjö, Sam svarar mer eller mindre som strunt i det, vad är det med det?hade samma fråga ställts till resten av landets hockeytränare eller Peter hade nog svaret låtit annorlunda. Är ju mer eller mindre som att säga vi behöver inte få några PP alls. Faktum är ju bara att matcher i slutspelet idag avgörs helt i special teams. Nu är Lakers en ren katastrof i PP, men det hör ju inte saken hit, man kan ju åtminstonde kräva samma typ av bedömning.
Men man har kanske redan gett upp, man vet att Malmö avgör sina matcher i PP, och man kommer vara chanslösa nere i Malmö nästa gång. Fortsätt bara med det konstruktiva, snart väntar semestern runt hörnet.
ollebolle skrev:Wolin skrev:Intressant att lyssna till presskonferensen, en journalist frågade just om, inte ett enda PP i matchen för Er,
5 för Växjö, Sam svarar mer eller mindre som strunt i det, vad är det med det?hade samma fråga ställts till resten av landets hockeytränare eller Peter hade nog svaret låtit annorlunda. Är ju mer eller mindre som att säga vi behöver inte få några PP alls. Faktum är ju bara att matcher i slutspelet idag avgörs helt i special teams. Nu är Lakers en ren katastrof i PP, men det hör ju inte saken hit, man kan ju åtminstonde kräva samma typ av bedömning.
Men man har kanske redan gett upp, man vet att Malmö avgör sina matcher i PP, och man kommer vara chanslösa nere i Malmö nästa gång. Fortsätt bara med det konstruktiva, snart väntar semestern runt hörnet.
Det är ju uppenbart att han inte gillar fördelningen av utvisningsminuter. Men Sam väljer det spår han brukar, att inte gnälla för att istället lägga energi på det han kan påverka. En beundransvärd egenskap om du frågar mig. Eller är du stolt över Anderssons ynkliga gnäll om fula ankungen?
PutteA skrev:Daste skrev:venomizer skrev:Att han inte tillåts rädda den då? Märkligt
Men inte där vi förlorar matchen ändå.
Om du menar att han inte kan skjuta ifrån? Du kan inte straffa Malmö för att Lakers målvakt flyttar buren i det läget. Klaga på den som inte kan sätta i pegs ordentligt istället.
Rätt intressant att titta och läsa den här regeln i regelboken. En drömregel för domare som den är utformad. Den ger egentligen domaren/SR rätt att göra som dom vill. Regel 98:1 säger att har spelaren påbörjat skottet innan målet kommer ur läge är det mål. Det står dock inte när ett skott anses som påbörjat. I Cmore säger tydligen Öhlund att det är när spelaren höjer klubban som skottet anses som påbörjat. Väldigt luddigt. Men egentligen spelar det ingen roll då 98:2 ger domare/SR rätt att helt avgöra om det ska godkännas eller underkännas. Där står nämligen att om domaren anser att det hade blivit mål även om målburen stått kvar ska han döma mål.
Dessa regler tillsammans gör ju det idag nästan omöjligt att döma bort målet istället. Vilket jag kan tycka är bra, med tanke på målet som Kallio blev bestulet på. Men att hockeyn har så svårt att precisera sitt regelverk på ett bättre sätt, och göra det mer lättolkat. När t.o.m experterna sitter i TV och upplever detta som luddigt.
Att bara sätta upp en regel som säger det är okej om skottet har påbörjats, men ingen vet när ett skott anses som påbörjat??
ollebolle skrev:Blev lite fel där. "Eller skulle du vara stolt över Anderssons ynkliga gnäll" skall det stå.
Jocke86 skrev:PutteA skrev: [...]
Rätt intressant att titta och läsa den här regeln i regelboken. En drömregel för domare som den är utformad. Den ger egentligen domaren/SR rätt att göra som dom vill. Regel 98:1 säger att har spelaren påbörjat skottet innan målet kommer ur läge är det mål. Det står dock inte när ett skott anses som påbörjat. I Cmore säger tydligen Öhlund att det är när spelaren höjer klubban som skottet anses som påbörjat. Väldigt luddigt. Men egentligen spelar det ingen roll då 98:2 ger domare/SR rätt att helt avgöra om det ska godkännas eller underkännas. Där står nämligen att om domaren anser att det hade blivit mål även om målburen stått kvar ska han döma mål.
Dessa regler tillsammans gör ju det idag nästan omöjligt att döma bort målet istället. Vilket jag kan tycka är bra, med tanke på målet som Kallio blev bestulet på. Men att hockeyn har så svårt att precisera sitt regelverk på ett bättre sätt, och göra det mer lättolkat. När t.o.m experterna sitter i TV och upplever detta som luddigt.
Att bara sätta upp en regel som säger det är okej om skottet har påbörjats, men ingen vet när ett skott anses som påbörjat??
Fast det står också att målet ska ha kontakt med isen. Det har inte Jockes vänstra efter första läget. Men som sagt luddigt verkar vara ledordet i svensk hockey.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Daste skrev:ollebolle skrev:Wolin skrev:Intressant att lyssna till presskonferensen, en journalist frågade just om, inte ett enda PP i matchen för Er,
Det är ju uppenbart att han inte gillar fördelningen av utvisningsminuter. Men Sam väljer det spår han brukar, att inte gnälla för att istället lägga energi på det han kan påverka. En beundransvärd egenskap om du frågar mig. Eller är du stolt över Anderssons ynkliga gnäll om fula ankungen?
Låt andra tränare stå för pajkastningen. Sam sköter det snyggt, som alltid.
stanic skrev:Visst, Sam är politisk korrekt hela tiden. Eller helt djävla oengagerad, beror på betraktaren. Personligen vill jag ha en tränare med attityd och temperament. Tyvärr tror jag Sams mesiga ledarstil smittar av sig på laget. Totalt ointresserade och mesiga när det gäller. "går ju rätt bra det här, löser sig, inga blåmärken att ta hand om"
Förbannad: JA. Fast det borde va Sam och laget som skulle va det
Flamma skrev:Lakers förlorar matcherna för att Malmö mer smäller på tacklar hårt och forcheckar hela tiden. Detta får lakersspelare att nästan se lite rädda ut och detta stör hela Lakers spel att föra matcherna. Sedan är Malmö i ett flow då man märker att detta är framgångsrikt och man kör på! Man leker med serieettan liksom. Malmö har en del tur och får inte någon utvisning trots sitt aggresiva spel, här måste nu domarna vara med mer!!
Det är ca 20 år sedan ett lag plats 8 slår ut serieettan, det är 7% chans att ett lag vänder en 3-0 ledning enl statistik, Malmö gör båda.
Växjö måste bli ett helt nytt lag om man skall vända detta.
Lakersfan_03 skrev:Flamma skrev:Lakers förlorar matcherna för att Malmö mer smäller på tacklar hårt och forcheckar hela tiden. Detta får lakersspelare att nästan se lite rädda ut och detta stör hela Lakers spel att föra matcherna. Sedan är Malmö i ett flow då man märker att detta är framgångsrikt och man kör på! Man leker med serieettan liksom. Malmö har en del tur och får inte någon utvisning trots sitt aggresiva spel, här måste nu domarna vara med mer!!
Det är ca 20 år sedan ett lag plats 8 slår ut serieettan, det är 7% chans att ett lag vänder en 3-0 ledning enl statistik, Malmö gör båda.
Växjö måste bli ett helt nytt lag om man skall vända detta.
AIK vann mot HV71 när AIK kom på åttonde plats sist Viktor Fasth var där. Inte 20 år sen men kanske 5-6? Dessutom i 4-0 i matcher
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster