Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Cobra skrev:Tycker att trumma skall användas, dock endast som ett instrument för att hålla takten. Vissa ramsor blir väldigt svåra utan trumma och tenderar att öka i takt för att sedan upplösas helt. Alla ramsor som kan sjungas utan trumma bör också framföras så, men till de övriga skall trumman användas hemma som borta. Ta det bästa från två världar menar Cobra.
Fa* det lät väl bra!
Snoken skrev:Jag tycker vi ska köra med trumma på hemmamatcherna för då är det enklare att få igång hemmapubliken. Bortamatcher när vi är många samt i små hallar med studsljud (Mörrum är typexempel) kan vi vara utan trumman. Funkade kanon igår.
Niles skrev:Tycker definitivt inte vi ska skrota trumman. Vissa tillfällen kompletterar den lysande, några ramsor görs bäst med enbart röst och andra kanske en kombination av röst/handklapp. Mångsidigheten tycker jag vi ska bibehålla och utveckla till perfektion
LaKaj skrev:Självklart ska vi ha trumman!
Inte för att öka ljudmässigt, men för att hålla takten. En slirande takt förstör den bästa kör (åtminstone enligt mitt musiköra).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster