Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
alfax skrev:Jag är imponerad av Örebro av många ansedd som ett avstigningslag med en lågprisbudget kämpar som ett lag alla för en..en för alla. Tänka sej att Weinstock en gammal Lakerspelare spelar som en härförare i detta lag . Respekt !! En tränare som efter alla turer ifjol med tränarbyte på löpande band fått in rätt anda i sin trupp.
mollers skrev:Får mig att tänka på en straff, i en final tror jag det var. Sverige - Kanada då Kanada gick vidare utan att man såg hela pucken över linjen, men logiskt sätt måste ha varit över mållinjen.
Svartvadet skrev:Bara att hålla med!
Visst, pucken är ju logiskt sett garanterat över mållinjen - 110% säkert. Kollar man på reprisen 100 gånger så förstår ju alla detta.
Dock, det som är så oerhört viktigt - man ser det inte till 100%. Ser man inte att pucken är över, då kan man inte döma mål. Tråkigt men sant.
Varanen skrev:FBK-MIK 0-2 i början av 2:a. Färjestad ser redan ut som ett gäng mätta julgrisar. Jag tror Dif blir det stora hotet mot seriesegern.
smashinlovely skrev:Jocke Lindströms boarding på Johnston är inte gullig. Värre än allt vad rahimi åstadkommit i år. Blir intressant att se om avstängningslängden blir i nivå med dessa.
Härmapan skrev:smashinlovely skrev:Jocke Lindströms boarding på Johnston är inte gullig. Värre än allt vad rahimi åstadkommit i år. Blir intressant att se om avstängningslängden blir i nivå med dessa.
Tror inte det vlir något med tanke på vem det handlar om! Gulleplitt-lagets allra pluttigaste o bästa spelare blir väl inte avstängd...?
Rahimi hade däremot troligen fått mellan 12 och 15 matcher för den!
Kloker skrev:Lindström klämmer till riktigt fult i ren frustration. Renderar detta mindre straff från nickedockorna i tombolanämnden än vad Rahimi fick så är det löjligt. Bärt-Fjärt kan nog också behöva en paus. Hand i hand med Lindström ner i gruvan och coacha?
Härmapan skrev:Ja, om man jämför detta med Rahimis klockrena tacklingar där han får 5+7 matcher för att folk får ett blåmärke eller tappar luften så blir man ju lite betänksam...
Inte ett dugg överraskad dock...
2 matcher extra för återfallsförbrytareEttan skrev:Hmm hur tänkte dom nu.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... chstraffet
4a fina punkter som ger 3 matcher....
Vad gjorde Rahimi för fel i sin tackling som gav 5 matcher.
1 "Gav fan i pucken" och tacklade en spelare med stor skaderisk.
2 Han gick in lågt men träffade tyvärr olyckligt.
3 Rahimi är en tuff spelare att möta
4 Vet i fan
Kloker skrev:Tack för den herr-bh!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 3 gäster