Aleks skrev:fortsätter leverera
Ja, det var ett fantastiskt mål han gjorde i natt. Vilken rökare...[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Aleks skrev:fortsätter leverera
vlk skrev:Aleks skrev:fortsätter leverera
Ja, det var ett fantastiskt mål han gjorde i natt. Vilken rökare...[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Skickas från min iPhone via Tapatalk
bratsson skrev:Jaha. Då drar jag igång det här igen då vi verkligen behöver en center av klass.
Hur ser det ut? Kan han bli skickad till AHL?
Tröttnar han i så fall och gör en Everberg?
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
bratsson skrev:Men om han får sitta utanför laget då? Eller det är bara bita ihop och träna på?
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Flanders skrev:Om det är sant så kommer sågen att gå från många håll runtom i hockeysverige skulle jag gissa. Kritikerna kommer inte att vara nådiga i sina kommentarer angående köpelag. De som kommer försöka hålla ett seriösare tonläge kommer att lyfta fram att det måste till en förändring, då det är orimligt med den här typen av värvningar inför ett slutspel, och att det är osunt med en sådan obalans mellan klubbarna så att en klubb måste sälja av sin trupp för att klara ekonomin medan en annan kan värva från toppkonkurrenter och från NHL på en och samma gång.
Ser man till det sportsliga i Växjö istället så är största farhågorna att:1) Vad händer med lagkemin när det plockas in flera nya spelare som säkert kräver utrymme?
2) Hinner vi få ihop truppen på bara sju kvarvarande omgångar innan slutspelet börjar?
Svartvadet skrev:Dennis hade #90 i VIK och #70 i Blackhawks, så tror nog han nummer ska vara lugnt
Han har vid 3 mål skymt målvakten, fantastiska siffror såklart. Och jag håller med dig, ser ut som att han har massvis med självförtroende.Varanen skrev:Redan efter två matcher (brukar säga att jag behöver minst 3) så kan jag säga att Rasmussen är rätt man på rätt plats. Han har kommit in i det direkt. Han spelar med en pondus och ett självförtroende som förvånar. Jag menar inte förvånande i bemärkelsen att han floppat i NA (vilket han inte gjort), men att han direkt kommer in och spelar i laget som om han varit med från säsongsstart. Dessutom verkar han tycka hockey är tokskoj i VLH. En egenskap jag uppskattar. Alla jobb är tuffa och sega periodvis, men att vara en professionell hockeyspelare bör vara skoj. Åtminstone bör man kunna fejka det utåt.
Rasmussen har hittills visat upp ett klassiskt bra svensk/tjeckiskt centerspel där ingen del av isen känns främmande. En detalj jag känner han förbättrat i NA är hur han underlättar för resten av femman att göra mål när han spelfördelat genom att söka sig in framför kassen och skymma målvakten på ett bra sätt. Alltför många vet att det är bra att söka sig till den ytan, men vet inte hur man faktiskt gör jobbet där på bästa sätt.
Det enda jag har att klaga på är den lena hakan och frissan. Odlar han skägg och hockeyfrilla får han 10 varantungor av 10. [emoji38]
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster