Ja lite komiskt är det att ett lag som öppet uttalar att de ska börja med grishockey från match 3 favoriseras av domarna. Jag skriver i inlägget ovan vad jag tror är orsaken.
Och på tal om taktiska val så borde Andersson ta ansvar för att han misslyckades fullständigt med taktiken match 1-2. Varje hockeykunnig person måste ha sett under säsongen att det inte går att spela ut oss från slutspelet. Vår skillnivå och bredd är på ett högre plan. Den 13 februari skrev jag följande i
Andra lags silly:
Varanen skrev:Intressant att se att det är ovanligt många spelare som inte har sin styrka i teknik och finess som byter klubb just nu. Om det är medvetet, så är det helt rätt tänkt. Finns ingen chans att slå oss med finlir. Då vinner vi varje dag alla dagar. Möjligheten att rubba oss finns ENDAST genom fysiskt spel och evildoing. Givetvis kombinerat med att målvakten gör sina livs matcher.
Ändå tror mif i början av semifinalen att de kan, och ska, mäta sig med oss rent spelmässigt. Det är snarare vi, och då speciellt
Rahimi, som anger tonen i det fysiska spelet. Andersson fick raseriutbrott, men egentligen på vad? Han hade inte gett sitt lag taktiska direktiv som ens gav de chansen att gå vidare. Nu tror jag inte att de hade gjort det ändå, men det slutade 4-0 relativt enkelt.