Jag tycker att det såg fruktansvärt bra ut igår. En av de bästa sextiminutarna jag sett VLH spela. Alla deltog på sitt vis. Och gjorde det med den äran. Vi som såg matchen berömde också hur förbaskat bra vi spelar i egen zon. Ingen panik. Ett par passningar, man backar upp varandra och sedan spelar man vidare pucken - inte bara slänger i väg den. Pizzakillen (*rahimi - rasmussens lillebror kallade honom för det
) har ju höjt defensivien något oerhört. Klockren insats igår! Han märktes inte av mycket men gjorde vad han skulle hårt och resolut. Hans blotta närvaro på isen gör ju att motståndarna blir lite kiss-/bajsnödiga. Det hade jag blivit i alla fall!
Hela laget spelare för spelare kan lyftas med egna hyllsningsalster men en spelare som jag diggar stenhårt är Shinnimin. Vilken äckligt jävla bra irriterande spelare han är. Jag hade varit skogstokig om jag hade matchats mot honom. Han river och sliter. Han blir skadad men kommer tillbaka. Han viker inte ner sig. Han svär och ordbajsar med motståndarna och domarna. Han ger allt i varje byte i varje sekund! Hoppas han stannar kvar kommande säsong. Otroligt viktig!
I morgon vill jag se Welch in action!