Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jck skrev:Mellan raderna så tycker jag mig höra Evertsson säga att det vi vill ha finns inte på marknaden just nu, snarare än att panikvärva någonting som inte är precis vad vi letar efter, så kommer vi ha is i magen, förlita oss på våra unga spelare under tiden och sedan slå till när rätt spelare dyker upp på marknaden. Om det så blir nästa vecka eller om 3 månader får tiden utvisa.
nature skrev:Vad händer med Shinnimin? Förra veckan hade man goda förhoppningar att han stannar?
Och vad hände med forumet, var nere i 2 veckor
smashinlovely skrev:Det var fan va positivt det blev här inne efter ett par veckors forumhaveri (som återkommer antar jag eftersom gamla sillytråden fortfarande är kaputt). Jag väger upp med lite negativitet då: Horak kommer totalfloppa, eller iallafall inte leva upp till vad folk tror att han ska vara. Ortega har jag verkligen inga förhoppningar på, en 25 åring som spelar i ECHL och var bra i college? Känns som något TAIF eller Troja kunde satsat på. Nä, bara för att vi "hittade" en världsback i division 1 förra säsongen så tänker jag inte gå här hela sommaren och tro på några underverk vad gäller bortglömda talanger i gärdsgårdsserien på andra sidan Atlanten. Tjohej.
(i övrigt har jag verkligen saknat forumet, gôtt att det äntligen är uppe igen)
StenhårtSlagskott skrev:smashinlovely skrev:Det var fan va positivt det blev här inne efter ett par veckors forumhaveri (som återkommer antar jag eftersom gamla sillytråden fortfarande är kaputt). Jag väger upp med lite negativitet då: Horak kommer totalfloppa, eller iallafall inte leva upp till vad folk tror att han ska vara. Ortega har jag verkligen inga förhoppningar på, en 25 åring som spelar i ECHL och var bra i college? Känns som något TAIF eller Troja kunde satsat på. Nä, bara för att vi "hittade" en världsback i division 1 förra säsongen så tänker jag inte gå här hela sommaren och tro på några underverk vad gäller bortglömda talanger i gärdsgårdsserien på andra sidan Atlanten. Tjohej.
Finns väl ingen anledning till någon direkt negativitet.
Vi har precis joggat hem ett guld och var så överlägsna att motståndarna och deras fans i princip gav upp och lipar om allt möjligt. 2 guld på fyra år, två seriesegrar i rad, 1 CHL-Finsl, två raka j20-superEliteFinaler, den poängbästa junisen genom alla tider. Man kan nog säga att vi står på toppen av toppen. Hur långe vi lyckas hålla oss kvar här är ovisst.
Men vi har hyfsat god ekonomi. Mycket bra målvakter, finfin backsidan. Sveriges bästs fjärtdelina. Men ja, vi har tappat över 300 poäng.
Men att vara negativ om Horak och Ortega känns väl lite konstigt med ovan nämnda framgångar och ordentligt med deg att förstärka med...
smashinlovely skrev:StenhårtSlagskott skrev:smashinlovely skrev:Det var fan va positivt det blev här inne efter ett par veckors forumhaveri (som återkommer antar jag eftersom gamla sillytråden fortfarande är kaputt). Jag väger upp med lite negativitet då: Horak kommer totalfloppa, eller iallafall inte leva upp till vad folk tror att han ska vara. Ortega har jag verkligen inga förhoppningar på, en 25 åring som spelar i ECHL och var bra i college? Känns som något TAIF eller Troja kunde satsat på. Nä, bara för att vi "hittade" en världsback i division 1 förra säsongen så tänker jag inte gå här hela sommaren och tro på några underverk vad gäller bortglömda talanger i gärdsgårdsserien på andra sidan Atlanten. Tjohej.
Finns väl ingen anledning till någon direkt negativitet.
Vi har precis joggat hem ett guld och var så överlägsna att motståndarna och deras fans i princip gav upp och lipar om allt möjligt. 2 guld på fyra år, två seriesegrar i rad, 1 CHL-Finsl, två raka j20-superEliteFinaler, den poängbästa junisen genom alla tider. Man kan nog säga att vi står på toppen av toppen. Hur långe vi lyckas hålla oss kvar här är ovisst.
Men vi har hyfsat god ekonomi. Mycket bra målvakter, finfin backsidan. Sveriges bästs fjärtdelina. Men ja, vi har tappat över 300 poäng.
Men att vara negativ om Horak och Ortega känns väl lite konstigt med ovan nämnda framgångar och ordentligt med deg att förstärka med...
Jaja.
Var givetvis med en gnutta ironi jag skrev inlägget, men samtidigt ska man aldrig vara nöjd. Guld o seriesegrar är historia
Person skrev:Jag ser hellre Fröberg i tredje, känns lite väl riskabelt att inleda säsongen med Holmberg som center och ytterligare en junior i samma kedja. Så jag hade nog lirat Pesonen som center i andra med Netterberg (helt klart kapabel till att göra 30+) och Ortega.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Kloker är ju inte kommen ännu.... Hehesmashinlovely skrev:Det var fan va positivt det blev här inne efter ett par veckors forumhaveri (som återkommer antar jag eftersom gamla sillytråden fortfarande är kaputt). Jag väger upp med lite negativitet då: Horak kommer totalfloppa, eller iallafall inte leva upp till vad folk tror att han ska vara. Ortega har jag verkligen inga förhoppningar på, en 25 åring som spelar i ECHL och var bra i college? Känns som något TAIF eller Troja kunde satsat på. Nä, bara för att vi "hittade" en världsback i division 1 förra säsongen så tänker jag inte gå här hela sommaren och tro på några underverk vad gäller bortglömda talanger i gärdsgårdsserien på andra sidan Atlanten. Tjohej.
StenhårtSlagskott skrev:Förövrigt snackades det ju om murphy ville/skulle få någon roll efter han lagt ner. Hade gärna sett honom i tex j20. Någon som hört något om det?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 9 gäster