Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
I så fall måste Evertsson ersätta Bokk.Sura-pelle skrev:Blir inget spel i shl för honom iaf enligt hockeynews.
Varanen skrev:Vi är med i leken som det är. Tycker vi byggt laget klokt. Det alla fans i alla lag suktar efter hela tiden, oavsett sport, är producenter. Nog så viktiga för framgång, men faktum är att de som utgör LAGET är viktigast i långa loppet. En hel serie, ett helt slutspel.
Vi har skapat en miljö som verkar bra för enskilda spelares utveckling. Vi kommer givetvis inte ha 100% resultat, men vi har marginaler för både misslyckanden och att någon eventuellt utvecklas saktare än vi hoppats på.
Det är att sätta sig i en god och sund position.
vlk skrev:Varanen skrev:Vi är med i leken som det är. Tycker vi byggt laget klokt. Det alla fans i alla lag suktar efter hela tiden, oavsett sport, är producenter. Nog så viktiga för framgång, men faktum är att de som utgör LAGET är viktigast i långa loppet. En hel serie, ett helt slutspel.
Vi har skapat en miljö som verkar bra för enskilda spelares utveckling. Vi kommer givetvis inte ha 100% resultat, men vi har marginaler för både misslyckanden och att någon eventuellt utvecklas saktare än vi hoppats på.
Det är att sätta sig i en god och sund position.
Vi är med, men det krävs större bredd av spets för guld.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
mollers skrev:Tur det inte spelas om guld förens om 9 månader då
nature skrev:På papperet ser det minst lika bra ut som truppen vi startade med förra säsongen och vi vet hur det gick.
Elias är oersättlig men förra säsongen var vi helt överlägsna så det borde gå bra även utan Elias
Niles skrev:Sett till förväntningar i Juli tycker jag det känns jämnbördigt med förra året.
Robban kom från en ganska klen säsong. Elias visste man var lovande men att han skulle lyckas så bra
hade man aldrig kunnat drömma om. Shinnimin var ett relativt oskrivet kort. Welch..kändes knappt som han var med.
Martinsson är ersatt, av en ännu bättre spelare.
Horak och Ortega är väl lite oskrivna kort även om Horak har mycket meriter på sitt CV.
Ett antal spelare kommer utvecklas positivt.. Högberg, Bokk, Rondbjerg m.fl. Joel Persson sannolikt ännu bättre.
2 spelare fick sina säsonger lite söndersoppade pga skadestrul..Kiiskinen, Pesonen. M Lundberg kom inte upp
i sin absoluta nivå. Tror han gör det i år.
Målvakter..räcker så.
Lätt att ha slutspelstruppen i färskast minne. Blir lite tokigt då.
Härmapan skrev:nature skrev:På papperet ser det minst lika bra ut som truppen vi startade med förra säsongen och vi vet hur det gick.
Elias är oersättlig men förra säsongen var vi helt överlägsna så det borde gå bra även utan Elias
Tycker inte alls att det ser lika bra ut i år (även om jag var skeptisk även förra augusti) men är 100% på att Evertsson har backup-lösningar!
Tappet av Rosen är klart värst! Det krävs att Horak levererar! Ortega känns väldigt osäker - kan bli skitbra men det kan lika gärna vara en division 2-spelare...
I övrigt måste 2-3 juniorer slå igenom för att det ska bli bra!
Back- och målvaktssidan är jag inte ett skit orolig för!
Sen vet vi ju att E kommer att spetsa laget i princip oavsett hur bra det går
Men ju längre vi kan ha is i magen desto bättre och desto större pjäser kommer att ansluta!
Spännande är det!
Varanen skrev:Tyngd? 76 kg 173 lång. Vi har fyllt kvoten av hobbitar i truppen.
Jag tycker vi börjar med det vi har och ser hur vi får ihop det. Faller någon utanför ramarna (vilket inte skedde förra säsongen) agerar vi. Och sedan har vi alltid våra sedvanliga korrigeringar under säsongen (läs spetsningar). Coach Hallam måste också jobba en aning...
DeLarge skrev:Mhm, han kanske är sugen på lite stabilitet efter att ha spelat i fyra olika NHL-klubbar föregående säsong.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 2 gäster