Lakershjärta71 skrev:Är Kalle Johansson skadad? Han verkar stå utanför laget.
Finns 8 backar i laget, och 6-7 av de har ansetts vara bättre hittills.
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Horak är jag ganska säker på att han är kvar, Hallam har ett stort förtroende till honom. Jag både tror och hoppas att han växlar upp runt omgång 10, det tar lite tid att ställa om dig och anpassa sig till spelet. Han sa själv att han blev förvånad över hur hårt alla tränar, i KHL var det ingen stjärna som tog träningarna på allvar då de redan hade sin plats "garanterad". Bara det säger en del om skillnaderna mellan ligorna. Så som sagt, ge honom någon månad så ska han nog ha kommit in lite bättre.vlk skrev:Jag tror varken ortega och horak är kvar i 20 omgångar....
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person skrev:Horak är jag ganska säker på att han är kvar, Hallam har ett stort förtroende till honom. Jag både tror och hoppas att han växlar upp runt omgång 10, det tar lite tid att ställa om dig och anpassa sig till spelet. Han sa själv att han blev förvånad över hur hårt alla tränar, i KHL var det ingen stjärna som tog träningarna på allvar då de redan hade sin plats "garanterad". Bara det säger en del om skillnaderna mellan ligorna. Så som sagt, ge honom någon månad så ska han nog ha kommit in lite bättre.vlk skrev:Jag tror varken ortega och horak är kvar i 20 omgångar....
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag är även glad över hur hårt han jobbar i defensiven, trodde inte att han skulle spela BP när jag såg att det var en tjeck som värvades som förstacenter.
Ortega är jag lite delad till. Ibland gör han riktigt bra saker, men han gör även en del misstag och felbeslut som inte ens en junior gör. När han får lite yta och tid är han väldigt snabb och kreativ, men han har svårt att lösa trängre situationer. Det som talar för att han är kvar är att han är billig och har ett tvåårskontrakt.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
vlk skrev:Så är det kanske , var en frustrerad igår
Kommer bli som ett nyförvärv när han är tillbaka! Det är inte bara viktigt att få tillbaka honom som enskild spelare, utan han ökar dessutom konkurrensen i toppkedjorna vilket förhoppningsvis höjer prestationsnivån på ytterligare spelare.MalZon skrev:http://www.minhockey.se/article/kiiskinen-ater-pa-is-med-lakers/
Mvh Jonas
Någon tidshorisont exakt när Kiiskinen är tillbaka finns inte.
Minhockey.
– Han känner sig spelbar så länge han inte behöver ha pucken, så det är väl i boxplay då, säger Hallam skämtsamt och fortsätter:
– Jag hoppas att han ska vara i träning fullt så småningom. Har vi gett det den här tiden så förhastar vi oss inte nu. I dag var han på i 15-20 minuter, det kanske han kan vara på fredag också och sen kanske 30 minuter på måndag.
Skala: 1= Underkänd, 2= Godkänd, 3= Bra, 4= Hög SHL-klass, 5= Lysande.
Oliver Bohm, 3,
Placeringssäker med sin stora kropp. Deltar mer i det offensiva än tidigare har ett bra skott.
Linus Högberg, 3,
Smart, smidig och snabb. Spelar mycket och gör mycket rätt på isen. En potentiell powerplay-back, kanske redan i år?
Julius Junttila, 2,
En svag tvåa. Efter succé i Finland i fjol skickades forwarden ut av sin ryska klubb Sibir Novosibirsk efter bara fem matcher. Vad gör det med självförtroendet? Efter omständigheterna en tvåa. Öppnade positivt men har inte kommit rätt än. Vi tror det finns mer i honom.
Dominik Bokk, 3,
Hög högsta nivå men lite för ojämn. Har alla verktyg för att tillhöra toppskiktet i SHL.
Austin Ortega, 1,
Hittills Växjö Lakers största flopp. Hade en positiv försäsong som gav hopp om en potentiell målkung. Har haft svårt att skapa målchanser och att göra mål, trots att han befunnit sig i en fin omgivning.
Jonas Røndbjerg, 3,
Stark längs sargen. Hög arbetskapacitet. Murbräckan i valpkedjan. Bra spelförståelse.
Tuomas Kiiskinen, spelat för lite för att betygsättas.
Janne Pesonen, 1,
Inte kommit upp i den nivå som man förväntar sig av en spelare med det CV:t. Blir ofta av med pucken. Bör helt enkelt kunna prestera bättre.
Roman Horak, 4,
Har ett av SHL:s bästa spelhuvuden. Ensamt ansvarig för målproduktionen. Gör sina medspelare bättre.
Brendan Shinnimin, 3,
Lägger ned ett stort jobb i varje byte. Ett minus för produktionen, där har han inte levererat än. Ständigt nyttig i spelet.
Martin Lundberg, 2,
Jämn och gör sällan en dålig match. Har potential offensivt, vilket vi gärna ser mer av.
Nils Carnbäck, har spelat för lite för att betygsättas.
Pontus Holmberg, 3,
Lovande start. Vi ska komma i håg att han kom från division 1 men har anpassat sig väl. Öppnar vägar med sitt passningsspel.
Viktor Fasth, 5,
Har inte kunnat göra något på målen som han har släppt in. Klass rakt igenom.
Niclas Burström, 3,
Slukar mycket istid och har egentligen gått in och ersatt Eric Martinsson rakt av. Ska kunna vara bättre och bidra mer offensivt.
Peter Andersson, spelat för lite för att betygsättas.
Viktor Andrén, 4,
Hög potential och har varit bra. 94,3 i räddningsprocent vittnar om det. Tavlan mot Linköping finns ändå på näthinnan.
Daniel Rahimi, 3,
Leder laget defensivt. Tar mindre utvisningar i år och spelar ett större spel i år.
Arvid Lundberg, 3,
Stabil, gör sällan eller aldrig en dålig match. Extremt jämn.
Kalle Johansson, 2,
Haft en otacksam roll som sjundeback. Är på väg att komma in i SHL-tempot.
Erik Josefsson, 3
Stark trea. Är enligt statistiken SHL:s bäste tekare. Grovjobbare och lagets motor.
Linus Fröberg, 3,
Allround och användbar i alla spelformer – och roller. Finurlig och hittar ofta fina vägar i anfallsspelet.
Pontus Netterberg, 2,
Grymt skott och bra spelhuvud. Skulle behöva lite högre fart under fötterna.
Liam Reddox, 3,
Lever som han lär. Offervillig och täcker mycket skott. Bidrar med mycket hjärta och lunga till laget.
Joel Persson, 3,
Får med all rätt mycket kredd för sitt offensiva spel. Klassmål senast mot Frölunda och vi tror att det kan komma mer. Har fortfarande en del att jobba med i defensiven, även om just den biten ser bättre ut den här säsongen.
Baker skrev:AJ får lite speltid i FBK och kan vara vara på väg "hem" igen. För mig är han alltid välkommen.
Towen skrev:När det sen gäller A JOHANSSON gillade jag den arbetshästen hos oss, men jag får lite J HILDING-vibbar här - kung innan han drar till FBK, kommer hem och är plötsligt kass. Men men..
Towen skrev:När det sen gäller A JOHANSSON gillade jag den arbetshästen hos oss, men jag får lite J HILDING-vibbar här - kung innan han drar till FBK, kommer hem och är plötsligt kass. Men men..
Kloker skrev:HÖNAN känns det bra? Har du koll på LÄGET?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster