Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
vlk skrev:Härmapan skrev:Jag tycker ändå att vi gör en bra match idag! Tycker faktiskt att vi borde vunnit!
Utvisningen på Rahimi som ger 1-0 är ju direkt löjlig och vi är (för första gången i Hovet på typ 3 år) bättre än diff!
Att vi inte gör mål är ju besvärande men att hitta målskyttar är nog den lättaste uppgiften för en sportchef! Hade varit värre om back- och grundspel inte funkat!
Jag tycker vi knappt skapar en målchans
Skickat från min iPhone med Tapatalk
StenhårtSlagskott skrev:Hur alla kan tycka att Ortega är en missräkningen eller rent av en flopp??
Tittar ni på hans stats så ligger han högt internt skott, mål, kontrollerade ingångar osv
Han kommer alltså från ligan ”under” AHL och inte inplockad som en stjärna.
Shinnimin, reddox, Horak, pesonen, juntilla, kiiskinen, Lundberg och möjligen någon forward till så i förhållande till lön tycker jag han är godkänd och att ett gång andra som är större ”floppar” iår ån Ortega. Han har dessutom ett tvåårs så förhoppningsvis kan han lära sig att öka farten i sitt spel och inte vara en temposänkare.
Härmapan skrev:StenhårtSlagskott skrev:Hur alla kan tycka att Ortega är en missräkningen eller rent av en flopp??
Tittar ni på hans stats så ligger han högt internt skott, mål, kontrollerade ingångar osv
Han kommer alltså från ligan ”under” AHL och inte inplockad som en stjärna.
Shinnimin, reddox, Horak, pesonen, juntilla, kiiskinen, Lundberg och möjligen någon forward till så i förhållande till lön tycker jag han är godkänd och att ett gång andra som är större ”floppar” iår ån Ortega. Han har dessutom ett tvåårs så förhoppningsvis kan han lära sig att öka farten i sitt spel och inte vara en temposänkare.
Håller med men jag ställde frågan till Hallam rörande vilka förväntningar man borde ha på Ortega (just av anledningen att han på EP inte ser så märkvärdig ut.
Svaret var: han borde vara god för 35-40 poäng - följaktligen har man rätt stora förväntningar på killen!
Och han har ju fått spela ohotad i förstakedjan och PP1 i varenda match...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster