Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Stupet skrev:Kan ju hoppas på att Skellefteå släpper Bud Holloway. Vi har ju tidigare haft tur med föredettingar från SAIK så varför inte?
Aleks skrev:Vi måste ha in spets men problemet är väl att det inte finns någon spets på marknaden nu. I grunden är det detta lag vi har som måste vända trenden. Tycker det bästa vore att plocka upp lite juniorer och bänka etablerade spelare för att visa att det finns de som vill göra jobbet. Det finns de som är beredda att ge allt för att få spela i SHL och Lakers.
Samtidigt är det viktigt att alla vi supportrar fortsätter gå hur det än ser ut. Är det inte det som är supporterskap, i med och motgång?
Wolin skrev:Helt groteska siffror idag i utvisningsstatistiken, ena domaren (nej inte från Ljungby), den andra herren som dömer, han dömde även finalen förra året om jag minns rätt, kan inte minnas att han tog mer än någon enstaka utvisning för lagen Växjö mötte, däremot pumpades det på friskt mot Växjö, mönstret verkar upprepa sig även denna säsongen, kan inte begripa att inte domarkontrollanter lägger märke till sånt här. Personen ifråga borde inte få döma Växjö matcher då han uppenbarligen inte klarar av att vara konsekvent.
Det borde rimligen vara enkelt för domarförbundet att bara kolla av statistiken för att se detta mönster.
Det kändes nästan som det var förutbestämt idag, 3 billiga utvisningar på raken redan i första perioden 1-0, redan då tror jag spelarna fick "ge upp känslor," rent psykologiskt, det blir svårt att vinna matcher när domaren står på andra sidan halvan.
Trist mycket trist, vill inte ta ifrån Rögle någonting, men detta kändes inte rättvist
Primeau skrev:I år är han en riktig blyröv, ser faktiskt otränad ut (gäller iofs 99% av laget...).
Varanen skrev:Primeau skrev:I år är han en riktig blyröv, ser faktiskt otränad ut (gäller iofs 99% av laget...).
Håller med. Tycker laget ser otränat ut. Gårdagens markeringsmissar beror inte bara på taktiska missar eller ouppmärksamhet, utan med bättre flås och styrka hade vi hanterat det bättre.
Tyvärr har han inte levt upp till att spela "smartare" då han de två senaste hemmamatcherna då jag har sett att han agerar som en pitbull så fort motståndaren är på honom, därav de onödiga dubbelutvisningarna.Varanen skrev:
Shinnimin är inte heller problemet enligt mig. Han grindar på. Fått order att vara "smartare" och dra på sig mindre utvisningar, vilket gör honom försiktigare, och därmed har han mindre "impact" i matcherna.
Lakershjärta71 skrev:Vilka mål? Och från vem?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster