Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nej nej nej, såg du honom spela förra säsongen? Senast han var i SHL klarade han sig på spelsinnet, men nu går hockeyn för snabbt för att han ska kunna briljera. Just nu är han en stabil HA-spelare, hur har du tänkt att han ska kunna lyfta en klubb med ambitioner om SM-guld?Towen skrev:Jag sitter här och nattsuddar med en lekfull tanke om att - på billig tryout/ gästspel en månad - plocka in Tony MÅRTENSSON från Almtuna. Gammal centerklass av rang. Föredetting visst, men spelsinne och handleder falnar inte så snabbt, och killen är nog revanschsugen efter säsongen som gick i "Vi vinner aldrig SM-guld LHC".
Kan skapa lite kreativitet som tänder övriga både på träning och match.
Person skrev:...hur har du tänkt att han ska kunna lyfta en klubb med ambitioner om SM-guld?
Kloker skrev:Person skrev:...hur har du tänkt att han ska kunna lyfta en klubb med ambitioner om SM-guld?
Måste av intresse fråga ovanstående rutare om vilken klubb som menas?
Stupet skrev:Är så sjukt tyst om spelare till oss.
Tror helt ärligt att det inte kommer komma in något nytt från Evertsson. Även om det verkligen behövs.
Varanen skrev:Ja, förra säsongen var självklart rolig som f-n, men vi måste låta de andra ha en liten chans. Totaldominans från första nedsläpp till sista blir istället nu lite kämpigare fast med samma slutresultat.
För många är hysteriska bara för att vi inte tvingar alla på knä direkt i varje match. Slutmålet måste vara att försvara Guldet och samtidigt bygga laget på ett smart sätt även på längre sikt.
StenhårtSlagskott skrev:Det är väl helt OK! Ibland vill jag bara passa på att vara supporter till ett bottenlag/mittenlag. Du vet, bara för att se hur de fiesta andra supportrar har det.
Primeau skrev:StenhårtSlagskott skrev:Det är väl helt OK! Ibland vill jag bara passa på att vara supporter till ett bottenlag/mittenlag. Du vet, bara för att se hur de fiesta andra supportrar har det.
Passa då på och njut ordentligt, du kan gotta dig ända fram till april
Skämt åsido, VLH har på ett år gått från att vara totalt dominanta till att bli seriens tråkigaste lag (ja!). Knappt en enda spelare från i fjol har tagit kliv framåt. Carnbäck tar för sig och Holmberg är ett utropstecken, i övrigt är det mellanmjölk. Fesljummen sådan. Att Persson och Fröberg blir uttagna till Karjala är såklart kul, men det slår inte direkt gnistor om dom jämfört med t ex DIF:s spelare. Persson har dock unika egenskaper som back, han kommer bli en stjärna i rätt omgivning. Fröberg används i landslaget på rätt sätt dvs som den brunkare och sarggrötare han är, i VLH har man fått för sig att han ska spela PP och ösa in poäng . Noterat också att ingen av Lakers finnar är uttagna till Karjala. Mycket märkligt, eftersom dom är välavlönade stjärnor i regerande mästarlaget i, citat: ”Världens tredje bästa liga”. Hur kan detta komma sig?
Ortega är nu skadad fram till jul, minst. Med tanke på att han är en tilltänkt stjärna i detta laget ska det bli oerhört intressant att se hur sportchef Evertsson agerar för att hitta en fullvärdig ersättare. En ersättare som, i mitt tycke, behövde hittas redan innan skadan kom... Tips från en enögd supporter till Chiefen: titta inte i ECHL eller Division 1 den här gången. Tack för ordet.
Sura-pelle skrev:Alltså slagskottet.
Vi har gjort 30 mål på 15 matcher. 33% av målen är mot Mora.
Djurgården har gjort 50 mål, vi har gjort lite mer än hälften av det.
Vi är mästare. Ser du inte hur illa det ser ut framåt?
Målvakter och backar har vi ingen anledning att tvivla på. De gör så gott de kan även om burström är ett ganska stort fiasko än så länge..
....men jag är orolig för det offensiva. En tredjedel av serien är snart spelad.
Vi har stora problem.
StenhårtSlagskott skrev:Kan vi bara ta oss över sträcket så är det lugnt.
Primeau skrev:StenhårtSlagskott skrev:Kan vi bara ta oss över sträcket så är det lugnt.
Vilket streck pratar vi om? Får jag påminna om att vi även är endast 6 p från negativt kval...
Jag tycker spelet är undermåligt och underhållningsvärdet i stort sett noll, du har rätt att tycka som du vill men jag anser att vi har blivit seriens tråkigaste lag. Vi är exakt som Luleå varit - fast utan deras fysiska spel. Det har sett lika illa ut sedan dag 1 på försäsongen och hittills har jag bara bara sett två lag i ligan som verkligen varit sämre än Lakers: Mora och Brynäs. Och är vi så jäkla bra defensivt? Få insläppta mål, mycket tack vare att Fasth stått på huvudet och räddat laget i ett antal matcher. Mot Mora senast var det rena svängdörrshocken, ett bättre lag hade troligtvis slaktat VLH där. Jag räknar inte med att vi ska vara som förra säsongen, eller ens vara en guldkandidat. Men jag tycker detta är uselt, skillnaden mot i fjol är alldeles för stor. Evertsson/Hallam har misslyckats totalt med lagbygget. Än går det att rädda säsongen, och jag hoppas innerligen att Chiefen har ett bättre offensivt ess än Julius Junttilla att komma med. Helst 3-4 st, för det lär behövas framöver.
Kloker skrev:Tysta er. Ovanstående realitetsbeskrivningar tas inte emot med god hand här på forumet. Ingen god jord.
mollers skrev:Platt har väl redan gått ut och sagt att han avskyr SHL?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster