3-4 forwards i denna truppen håller nätt och jämnt för SHL (Netterberg, Junttila, Ortega), fattar inte vad dessa spelare gör hos dom regerande mästarna... Junttilla har levererat några riktiga smörpassningar, men l övrigt känns han väldigt vek och begränsad i sitt spel; 9 ggr av 10 hamnar han ute i sarghörnet och chansar med att hiva iväg en puck in mot mål på klassiskt pojklagsmanér. MVP i SM-Liiga, my ass
Bokk glimtar till ibland men har hittills inte motsvarat dom skyhöga förväntningarna, verkar dock som att krampen håller på att lossna för vår unge tysk. Fröberg, Reddox och Josefsson är fruktansvärt bleka, tre forwards som var tänkta att kliva fram och bära detta laget, men som långa stunder oftast är helt osynliga. Hoppas dom vaknar, åtminstone Fröberg såg lite rappare ut senast mot DIF.
Bland backarna så är Burström en riktig flopp, ofattbart dålig. Rahimi känner jag inte heller igen, men han höjer sig kanske efter nyår, förutsatt att vi är med i slutspelsracet? Peter Andersson klar för två år till: *Axelryckning*
Fasth är alltid bra, men gör numera nästan alltid en riktig dundertabbe per match. Dessvärre inte sällan en matchavgörande sådan. Ibland får jag känslan av att han helt enkelt bara skiter i det, för plötsligt kan en väldigt enkel puck rinna rakt genom honom. Det har hänt flera gånger, både i CHL och i SHL.
Jag saknar passionen, desperationen, viljan att vinna. Och det gäller för hela laget
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.