Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Varanen skrev:Ja, denna matchen skulle få mig att granska både bokföring och droganvändning på domarna.
vlk skrev:Nu sjunger djurgårdsklacken ”domarskandal” , årets skämt
Skickat från min iPhone med Tapatalk
vlk skrev:Det känns ändå som att DIF kommer att trampa på sista nu och avgöra...
StenhårtSlagskott skrev:Zebrorna var horribla! Chansa in hittepåutvisningar kan väl vem som helst göra. Det behöver inte SHL ha anställda till. Var ju komiskt att se när Reddox var framme och snackade med zebrorna i puasen. De såg ut som frågetecken
Med det sagt!
Tycker laget gör en bra match. Skillnaden mot i fjol var att vi hade Rosen och EP. I år har vi ingen som kan steppa in och avgöra jämna matcher, tyvärr.
Shinnimin, Fröberg, Bokk är bra spelare men inte de där spelarna som ska leda lag poängmässigt. Det saknas en riktig center och en målskytt i den här truppen. Och när bara spelare som netterberg och josefsson är de som nätar signalerar det problem.
vlk skrev:StenhårtSlagskott skrev:Zebrorna var horribla! Chansa in hittepåutvisningar kan väl vem som helst göra. Det behöver inte SHL ha anställda till. Var ju komiskt att se när Reddox var framme och snackade med zebrorna i puasen. De såg ut som frågetecken
Med det sagt!
Tycker laget gör en bra match. Skillnaden mot i fjol var att vi hade Rosen och EP. I år har vi ingen som kan steppa in och avgöra jämna matcher, tyvärr.
Shinnimin, Fröberg, Bokk är bra spelare men inte de där spelarna som ska leda lag poängmässigt. Det saknas en riktig center och en målskytt i den här truppen. Och när bara spelare som netterberg och josefsson är de som nätar signalerar det problem.
Håller helt med dig i din analys. Säg att vi får in två nya spelare i truppen och sen kommer några från Junior-VM . Då kommer frågan ; vem ska då skeppas iväg. Du vet mitt svar, hur ser du på det ?
StenhårtSlagskott skrev:vlk skrev:StenhårtSlagskott skrev:Zebrorna var horribla! Chansa in hittepåutvisningar kan väl vem som helst göra. Det behöver inte SHL ha anställda till. Var ju komiskt att se när Reddox var framme och snackade med zebrorna i puasen. De såg ut som frågetecken
Med det sagt!
Håller helt med dig i din analys. Säg att vi får in två nya spelare i truppen och sen kommer några från Junior-VM . Då kommer frågan ; vem ska då skeppas iväg. Du vet mitt svar, hur ser du på det ?
Spontant tycker jag inte vi ska skicka någon rakt av förutom finnen på korttid. Så räknar helt enkelt inte med honom.
Med tanke hur "dålig" kontraktssitutationen ser ut inför nästa år tycker jag de som signar nytt ska får lite större möjlighet förutsatt att de inte är mycket sämre än den som står utanför.
Tar vi in en ny målfarlig vinge.
Ny-Horak-Kisski
Peso-Holmb-Junta
Shin-Frö-Bokk
Red-Josen-Lundb
netter
ortega
Tar vi in en center och en vinge.
Ny(Clark)-ny(Pettersson)-Kisski
Peso-Horak-Junta
Shin-Frö-Holmb
Red-Josen-Lundb
netter
bokk
ortega
Förra året hade vi netterberg/welch/brodecki på läktaren i slutspelet.
StenhårtSlagskott skrev:Visste att jag glömde någon.
Röndbjerg och netterberg kan vi låna ut förutsatt att de kan plockas in vid skador.
Lackis skrev:StenhårtSlagskott skrev:Visste att jag glömde någon.
Röndbjerg och netterberg kan vi låna ut förutsatt att de kan plockas in vid skador.
Netterberg gjorde 1+1 idag och har spelat bra så fort han får förtroende. Och du vill låna ut honom varför? Varför inte istället testa ge hobom riktigt förtroende högre upp i kedjorna istället, han har ett riktigt bra skott och hade kunnat vara en rejält bra målskytt om han fick spela mer offensivt med offensiva spelare.
StenhårtSlagskott skrev:Jag är framme vid slutspelet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster