Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
teddy skrev:Hahah tänkte jag med på.
Men roligare att slänga iväg lite rykten.
Person skrev:Finnen förlängs inte, är utanför truppen nu, och då är både Lundberg och Reddox skadade.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Sura-pelle skrev:Brandon Gormley klar för frölunda. En spelare jag gärna hade sett här istället för Bernhardt.
Men Evertsson har ju redan värvat Ortega, Tukonen och Bernhardt. Så vi kanske kan hitta ytterligare en bänksittare..
Varanen skrev:Gormley är ingen jag vill ha hit. Mycket hellre Bernhardt i en jämförelse.
DeLarge skrev:Rick Nash fortfarande utan kontrakt
Han sa ju det med glimten i ögat då han gjorde 1,5p/match under försäsongen.Härmapan skrev:Håller också med rörande Ortega (även om han är juniortransa...)
MEN på en direkt fråga i början av säsongen så svarar Hallam:
Ortega borde göra 40+ poäng...
Sen fattar inte jag varför man tror det...?
PutteA skrev:Jag skulle vilja säga en sak när det gäller Ortega. En del verkar tro att han är hitvärvad som någon typ av spetsspelare som ska väga tungt i vår offensiv. Jag jämför snarare honom med värvningarna av Holmberg, Persson, Calle Johansson och Bernhardt. Alltså en spelare som man på sikt hoppas ha utvecklingspotential, och kan lyfta i klubbens regi. En spelare vi kanske t.o.m kan tänkas låna ut i slutet av säsongen. En spelare som dessutom inte påverkar kassan nämnvärt.
Killen har gjort 6 matcher i AHL, 29 matcher i ECHL och resten i juniorligor. En kille som behöver tid, därav ett treårskontrakt. Anser man fortfarande att han har potential så kommer man inte att göra sig av med honom. Kanske utlåning.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Kloker skrev:Enestubbbe, jag vet att du läser här.
Var är blåslampan på Höneröven?
StenhårtSlagskott skrev:Kloker skrev:Enestubbbe, jag vet att du läser här.
Var är blåslampan på Höneröven?
Toker...
Behövs ingen blåslampa eller värvning.
Vi ligger topp-tre med ett av ligans mest solida försvar och ett grundspel som får halva shl’s lag att darra av skräck.
Utöver det har vi 4 set som leverar poäng och bidrar.
Nyförvärv är ingenting vi egentligen behöver men dyker det upp en ny forward på marknaden så blir det huggsexa och då är jag säker på att evertsson är där och hugger. Men tills dess tycker jag vi sitter lugnt i båten och ser var strömmen tar oss.
Gillar laget mer och mer iår får det bli mer betoning på laget, bredden snarare än individuella spetsen. Måhända att det inte räcker hela vägen i ett slutspel men krutet bör kanske användas för ombyggnad och att säkra kommande åren.
Använd istället pengarna för att bygga framtid. Vi har nästan inga forwards på kontrakt nästa år och stommen med Josefsson, Fröberg, kiiskinen och reddox sjunger på sista versen. Speciellt då Rosen inte är kvar. Nu krävs smarta förlängningar och att hitta nya karraktärsspelare som vi kan bygga laget runt och som hjälper nyförvärv in i spelet och klubben. Är tex Horak en sådan som trivs så bra i Växjö att han vill lägga 2-3 år här? Shinnimin?
Pesonen, juntilla men även kiiskinen är spelare som måste gå ner lite i lön vilket jag inte tror att de är så sugna på.
Kommer krävas smartness, pengar och lite tur för att hitta en ny smart mix av gammalt och nytt för att bibehålla positionen som en av ligans bästa klubbar.
Person skrev:Han sa ju det med glimten i ögat då han gjorde 1,5p/match under försäsongen.Härmapan skrev:Håller också med rörande Ortega (även om han är juniortransa...)
MEN på en direkt fråga i början av säsongen så svarar Hallam:
Ortega borde göra 40+ poäng...
Sen fattar inte jag varför man tror det...?
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Kloker skrev:Att VLH går till slutspel med detta laget är vi nog alla överens om. Men att detta laget ska kunna försvara Guldet är en utopi. Självklart så måste det krävas rekryteringar om det ska kunna gå. Om det från VLH's håll väljs att ge fan i det så tror jag att det är många dyrt betalande supporters som blir väldigt arga och besvikna och känner sig blåsta. Man vill ju ha ett så slagkraftigt lag som möjligt för att kunna kriga till sista blodsdroppen och det finns det definitivt ekonomiska förutsättningar för.
Spara pengar? Hittills denna säsongen så har väl Hönan inte gjort annat än sparat pengar utav helvete med sina värvningar!
Toker - fyndigt!
Kloker skrev:Ok. Vad tycker du då att VLH behöver göra?
Kloker skrev:Att VLH går till slutspel med detta laget är vi nog alla överens om. Men att detta laget ska kunna försvara Guldet är en utopi. Självklart så måste det krävas rekryteringar om det ska kunna gå. Om det från VLH's håll väljs att ge fan i det så tror jag att det är många dyrt betalande supporters som blir väldigt arga och besvikna och känner sig blåsta. Man vill ju ha ett så slagkraftigt lag som möjligt för att kunna kriga till sista blodsdroppen och det finns det definitivt ekonomiska förutsättningar för.
Spara pengar? Hittills denna säsongen så har väl Hönan inte gjort annat än sparat pengar utav helvete med sina värvningar!
Toker - fyndigt!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst