Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Primeau skrev:Jaha, då vet vi två nyförvärv till kommande säsong: Marcus Sylvegård, MIF, och Fredrik Karlström från LHC.
Källa: Mr Madhawk
Spännande!
Person skrev:Okej nyförvärv båda två. Billiga i en tredjekedja. Vi vet alla att spetsen presenteras i slutet av sommaren, nu kommer de unga och breddspelarna.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
vlk skrev:Person skrev:Okej nyförvärv båda två. Billiga i en tredjekedja. Vi vet alla att spetsen presenteras i slutet av sommaren, nu kommer de unga och breddspelarna.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Har vi inte tonvis av sådana redan
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Aleks skrev:Sportbladet rankar SHL:s 50 bästa spelare, för vad det nu är värt. Men ska vi gå efter den så förstår man varför vi inte spelar bättre .
Plusartikel men de Lakerspelare som är med är följande:
41. Joel Persson
29. Viktor Fasth
26. Janne Pesonen
16. Brendan Shinnimin
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ta-spelare
Grymt att se att storheter som Kovacs och Sylvergård anses som bättre spelare än Horak
Primeau skrev:Röndbjerg - x - x
Hardt - Holmberg - Ortega
Junttilla - Karlström - Cederqvist
Heinemo - Josefsson - Sylvegård
Jag tycker det ser förbannat bra ut!
Primeau skrev:Röndbjerg - x - x
DeLarge skrev:Primeau skrev:Röndbjerg - x - x
Hoppas mer på
Kiiskinen - Rosén - Gynge
Emil Pettersson - Fröberg - Calof
P. Holmberg - Lajunen - Cederqvist
Reddox - Josefsson - Karlström
^Inte alls omöjligt förövrigt.
StenhårtSlagskott skrev:DeLarge skrev:Primeau skrev:Röndbjerg - x - x
Hoppas mer på
Kiiskinen - Rosén - Gynge
Emil Pettersson - Fröberg - Calof
P. Holmberg - Lajunen - Cederqvist
Reddox - Josefsson - Karlström
^Inte alls omöjligt förövrigt.
Elias P går lite knackigt i Vancouver nu också. Kan vi klämma in honom?
Svartvadet skrev:Bohm -> Färjestad
Fröberg -> Färjestad
A. Lundberg -> SAIK
M. Lundberg -> SAIK
Horak -> KHL
Junttila -> SM-Liiga
Joel -> Edmonton
Bokk -> St.Louis/San Antonio
Pesonen -> Slutar
Shinnimin -> NHL
Versteeg -> NHL
Både Horak och Versteeg finns det potentiellt förlängning på. Kommer inte rätt erbjudande upp, why not? Men vi kan nog räkna med en väldigt stor omställning nästa år. Rosén eller Emil tillbaka, det hade varit en vettig start iaf.
Lakershjärta71 skrev:Ska inte Linus Högberg över pölen nu? Hade han inte ihop det med ett NHL-lag?
Aleks skrev:Svartvadet skrev:Bohm -> Färjestad
Fröberg -> Färjestad
A. Lundberg -> SAIK
M. Lundberg -> SAIK
Horak -> KHL
Junttila -> SM-Liiga
Joel -> Edmonton
Bokk -> St.Louis/San Antonio
Pesonen -> Slutar
Shinnimin -> NHL
Versteeg -> NHL
Både Horak och Versteeg finns det potentiellt förlängning på. Kommer inte rätt erbjudande upp, why not? Men vi kan nog räkna med en väldigt stor omställning nästa år. Rosén eller Emil tillbaka, det hade varit en vettig start iaf.
Tror man förlänger med Pesonen, håller bra kvalitet fortfarande och behövs som stabilitet i en trupp som kommer vara väldigt ung såhär på förhand.
Versteeg är lite för rädd för närkamper för att klara NHL tycker jag, han verkar inte vara säker på om kroppen klarar för mycket fysik. Reddox, Shinnimin och Versteeg kan nog ingå i ett paket om man är beredd att hosta upp slantarna.
Horak är för bra för SHL egentligen. När han drar upp farten på skridskorna hänger ingen med. En dröm om han stannar.
Rosén har lite familjepussel att ta ställning till, svenska skolplikten kallar. Vill han bo själv i Ryssland ett år?
Emil Pettersson vill nog ge det ett år till i en ny stad. Vänder han mot Europa gör han det i Januari alternativt börjar han i KHL.
västrastå skrev:Hönerövens arbete inför nästa säsong kan vara det viktigaste och mest avgörande hittills. Tycker att han borde kliva ner från VD-stolen och öppna plånboken redan innan säsongen drar igång. Jag menar, en tredjeklassare kunde ju förfan se att årets lagbygge inte var i närheten av något guldår redan i september och att skicka in en Versteeg i februari och tro att han ska befria den horribla offensiven är bara naivt. Nä det gäller att rensa och ersätta med unga hungriga svenskar och beprövad spets och ha ett nästintill färdigt lag redan i september ifall man inte vill gå in i en sämre historieepok..
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 10 gäster