Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » lör apr 06, 2019 7:28 am

Towen skrev:Jag föredrar ju svenska spelare kryddat med tunga NHL-namn - MEN - Spencer ABBOTT i degraderade Mora? Jag har egentligen själv inte sett honom, men "poängstark" är ett återkommande epitet på henne..
Ganska loj spelare. Visst, han gör sina poäng men utöver det så tillför han inte jättemycket. Hans spelstil passar egentligen bättre i NLA än i SHL.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon

Inläggav Lakershjärta71 » lör apr 06, 2019 9:43 am

Smp skrev att Marcus Davidsson är en BOMB.
Överdrivet? Befogat?

Är det inte näst intill grovt överdrivet?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Stupet » lör apr 06, 2019 11:28 am

Bomben är väl isf att han alltid tillhört Djurgården men väljer nu att lämna för ett annat SHL lag. Vilket jag oxå kan se som en bomb. Sen är Davidsson ung och väldigt lovande. Och kan utvecklas till en riktigt bra center bara vi ger honom chansen i en topkjedja.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon

Inläggav PutteA » lör apr 06, 2019 2:04 pm

När det gäller VLH:s PP nu och genom åren så tror jag problemet ligger i organisationen och går att finna i det uttalande som Evertsson gjorde vid nått tillfälle på en frågan gällande Lakers PP. Vi ska vinna matcher i spelet 5 mot 5. Lägger vi för mycket fokus på PP är risken att vi tappar i spelet 5 mot 5. Här tror jag svaret generellt sett ligger när det gäller Lakers PP. Man lägger helt enkelt inga jätteresurser på just PP.

Jag tror man underskatta både PP:s värde över en säsong och framför allt i ett slutspel. Man underskattar även värdet som bonuspoängen ger över en säsong. Jag tror vi tog 3 bonuspinnen på hela säsongen, ingen på straffar. Ett avgörande där vi bara presterade ett mål på hela säsongen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav DeLarge » lör apr 06, 2019 2:12 pm

Towen skrev:Jag föredrar ju svenska spelare kryddat med tunga NHL-namn - MEN - Spencer ABBOTT i degraderade Mora? Jag har egentligen själv inte sett honom, men "poängstark" är ett återkommande epitet på henne..

Det är livsfarligt att enbart stirra sig blind på stats. Tänk bara hur LA Kings känner sig efter att inför säsongen värvat Kovalchuk som var i särklass KHLs bästa spelare i fjol, och i NHL numera knappt producerat 0,5p per match. Givetvis lätt att säga att Kings är ett av de sämre lagen nu efter grundserien, men på pappret hade dem kunna lirat slutspel om deras "stjärnor" levererat mer.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav teddy » lör apr 06, 2019 2:47 pm

Hade velat se Andrew Rowe från Mora i Lakers.
En pålitlig målskytt.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav StenhårtSlagskott » lör apr 06, 2019 6:48 pm

Hade gärna sett Oskar Nilsson from Oskarshamn för att styra PP från blå.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav poet » lör apr 06, 2019 8:49 pm

Wolin skrev:Skellefteå borde vara intresserade av Burström är trots allt moderklubben. Har det inte gått rykten om att både Martin Lundberg och Arvid Lundberg i princip är klara för Skellefte nästa säsong?

Men visst med nya omgivningar till hösten, kanske han kommer lyfta sig som spelare. Han har ju trots allt spelat i landslaget ett par gånger. Om det nu säger nått. Men klart att ens förväntningar var höga inför säsongsstart i höstas då han klassades som den bästa backvärvningen i hela SHL.
Hoppas han ger svar på tal till hösten istället å tystar oss krävande supportrar då :lol:

Om han tjänar som nån skrev högre upp, 450k/mån så får ni nog betala mer än halva lönen för att Skellefteå ska ta över kontraktet.
Användarvisningsbild
poet
Forumamatör

Inläggav StenhårtSlagskott » lör apr 06, 2019 9:08 pm

Nej. Han tjänar inte 450.000 i månaden. 200-250 skulle jag tro.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » lör apr 06, 2019 9:17 pm

Thelin i Oskarshamn är en rivig jävel som går rakt på mål!

Idag gjorde han dessutom två mål men han är stor och tung och jobbig.

Skulle kunna vara nåt...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör apr 06, 2019 9:22 pm

Jag gillar den finska skäggmurveln i IKO med, Matias Sointu!!

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Flanders » lör apr 06, 2019 10:52 pm

Micke Renberg säger en bra sak i NHL-studion just nu. Istället för att hela tiden söka back-back och bli försiktiga i uppspelet så hittar han en situation där Jay Bouwmeester direkt tar ett par snabba skär upp i banan när han har ytan, för att sätta press på motståndarna så de inte får möjlighet att ställa upp. Fasen vad jag har saknat det i årets Lakers, förutom från Joel.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Varanen » sön apr 07, 2019 12:10 am

Japp. Dessutom hade vi en förmåga att spela back-back i uppspelsfasen med för kort mellanrum mellan försvararna. En duktig forecheckare kunde ensam stressa båda samtidigt. Ska inte få hända.

I PP måste vi bli bättre på platsbyten. Vi är otroligt nöjda om vi kan ställa upp formationen med gubbarna på sina rätta platser. Sedan händer inte så mycket mer än att vi söker en lätt avläst skytt. Vi måste variera i positionerna mer när vi har pucken under kontroll.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » sön apr 07, 2019 8:50 am

Backarna vi pratar om här...
Vet inte om artikeln ”Följ lagbygget här” på hemsidan stämmer, gör den det så är 7 av dom klara till nästa säsong :eeeh:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav StenhårtSlagskott » sön apr 07, 2019 12:31 pm

Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » sön apr 07, 2019 2:39 pm

Är övertygad om att fler än 12 lämnar...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » sön apr 07, 2019 4:30 pm

vlk skrev:Är övertygad om att fler än 12 lämnar...

Hoppas du får rätt.

Den ende jag verkligen skulle sakna i detta fullständigt misslyckade lagbygge är Shinnimin, men jag har tyvärr svårt att se varför han skulle stanna hos oss, eller ens i SHL; killen har ju jagats med blåslampa i vinter av domare, fans, disciplinsnämnden, media. Visst kör han fula tricks, filmar osv., men han ger och tar, någonstans är det han gör mer renhårigt än det som t ex lille Broc Little pysslar med (där har vi en kille som kan falla snyggt och enkelt). Shinnimin är en profil som engagerar, men såna spelare vill SHL tydligen inte ha...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav bratsson » sön apr 07, 2019 7:32 pm

Tycker det att Frölundas backar gjorde mål och att Rhett avgjorde ni Sudden visar på vad vårat lag saknade den här säsongen.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Stupet » sön apr 07, 2019 9:12 pm

Måste säga det att SHL blir mindre och mindre intressant för varje år. Inför förra säsongen så uppmärksamades tex Daniel Rahimi i media om att vara den stora jobbiga spelaren som är tuff i närkamper osv. Men i och med att domarna och inte minst diciplinnämnden staffade honom väldigt hårt och snacket om att han gjorde samma saker om och om igen gjorde att han blev lika tamm och mjuk som en nallebjörn i år. Rahimi är inte tack vare domare och diciplinnämnd den spelaren han var för bara en säsong sen. Samma gäller Shinnimin tyvärr. Han vill säkert stanna för att han älskar Växjö och fansen här men han flyttar på sig för att han måste ändra sig som spelare om han ska vara kvar i SHL för att förhindra att inte bli avstängd för mycket och det tror jag inte att Shinnimin accepterar. Hockey är en kampsport men tyvärr det som domarna och diciplinnämnden pysslar med är att ta bort väldigt mycket av kamperna.
De här såkallade front spelarna för SHL dvs dom som får rubriker är typ Shinnimin och Rahimi. Men SHL väljer att köra över dessa spelare istället genom att får dom att framstå som att dom inte är önskevärda i ligan. Det i sin tur gör att SHL bara blir mindre och mindre untressant. Både för oss som följer ligan men oxå för spelarna. Därför tror jag att vi inte kommer att få se Shinnimin i Växjös tröja till hösten.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon

Inläggav Stupet » sön apr 07, 2019 9:23 pm

Dicilinnämnden skämde ut sig fullständigt när man valde att stänga av Shinnimin för fingret han visade till Luleå klacken.
Bara dagar efteråt fick vi se Jesper Fröden i AIK dela ut en huvudtackling på en Leksand spelare som mycket väl kunnat resulterat i hjärnskakning. Men i det fallet så väljer diciplinnämnden att fria Fröden. Lika dant huvudtacklingen som en Luleå spelare delar ut på Filip Cederqvist vilket resulterar i att Cederqvist fick hjärnskakning och inte kunde spela mer samtidigt som diciplinnämnden friade Luleå spelaren. Frågan är vad har vi en diciplinnämnd till egentligen när man fäller spelare för ett finger mot en klack och som friar spelare som utdelat en huvudtackling där resultatet är hjärnskakning?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon

Inläggav StenhårtSlagskott » sön apr 07, 2019 9:56 pm

Ludvig Nilsson från Brynäs ryktas vara klar för Växjö enligt Kvällsposten. Måste säga att jag har dålig koll på honom. Känns väl mer som en breddspelare.
https://www.eliteprospects.com/player/6 ... ig-nilsson

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... shl-klubb/
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » sön apr 07, 2019 10:02 pm

StenhårtSlagskott skrev:Ludvig Nilsson från Brynäs ryktas vara klar för Växjö enligt Kvällsposten. Måste säga att jag har dålig koll på honom. Känns väl mer som en breddspelare.

Ser ut som Reddox ersättare

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » sön apr 07, 2019 10:14 pm

Jadu... Jag vet faktiskt inte. Stämmer alla hittills så är det merparten mellanmjölk (förutom Davidsson). Antingen betyder det att man ska lägga en jääävla summa på förstakedjan eller att vi helt enkelt inte är tillräckligt attraktiva längre
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » sön apr 07, 2019 10:16 pm

Svartvadet skrev:Jadu... Jag vet faktiskt inte. Stämmer alla hittills så är det merparten mellanmjölk (förutom Davidsson). Antingen betyder det att man ska lägga en jääävla summa på förstakedjan eller att vi helt enkelt inte är tillräckligt attraktiva längre

Hittills är det katastrof. Men jag ser ingen annan roll än bredvid Josefsson för Ludvig Nilsson

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » sön apr 07, 2019 10:26 pm

Jag har hellre sk sämre spelare som jobbar hårt, än stjärnor som är jättetrötta. Speciellt på bortais. Attityd bär långt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » sön apr 07, 2019 10:28 pm

Varanen skrev:Jag har hellre sk sämre spelare som jobbar hårt, än stjärnor som är jättetrötta. Speciellt på bortais. Attityd bär långt.

Men kombinationen bra spelare som jobbar hårt tar jag helst. Det har tidigare varit vårt signum. Det är bara senaste året detta fallerat

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav StenhårtSlagskott » sön apr 07, 2019 10:32 pm

Svartvadet skrev:Jadu... Jag vet faktiskt inte. Stämmer alla hittills så är det merparten mellanmjölk (förutom Davidsson). Antingen betyder det att man ska lägga en jääävla summa på förstakedjan eller att vi helt enkelt inte är tillräckligt attraktiva längre

De vassa spelarna signar långt senare. De behöver inte signa i april utan vill sondera terrängen först.

Ska man vara bra över tid behöver man en stark grund. Spelarna bör spela ihop något/några år. Bygga med mycket unga spelare är inte bara billigare de ger större chans att de kan vara i klubben i många år om det stämmer.

Lägg därtill dollarkursen. Den svenska kronan har tappat mycket. Tidigare var det fördelaktigare att ta in utländska spelare.
Lär komma någon hyfsad center. Var så säker.

En annan sak jag funderar på är om Växjö har signoffbonusar. Isåfall skulle det kunna vara en lite tynge post iår som göra att vi får gå in med en lite billigare trupp iår. Men det är bara spekulationer.

Vem?-McDavid-vem?
Sylve-TheHolminator-Vem?
Ceder-karlström-Netter
Vem?-josen-KrigareNilsson
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav Stupet » mån apr 08, 2019 2:04 am

Spännade med många unga hungriga spelare. Tror att Ludde är god för iaf en 25-30 poäng nästa säsong. Känner mig ganska säker på att Evertsson landar typ Gynge eller Emil P oxå. Sen kanske vi går från att satsa på mycket utländskt i år till att satsa mer inhemskt.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon

Inläggav Towen » mån apr 08, 2019 2:51 am

Minns att FRÖBERG inte var en så upphetsande prospect när han kom från Färjestad. Ungefär i samma ålder. Föll väl rätt "skapligt" ut va? :wink:

Hockey/krona - och sedan en MAKAROV-FEMMA i lead..
Towen
Forumdemon

Inläggav DeLarge » mån apr 08, 2019 4:08 am

Samtidigt har Fröberg aldrig varit en poängmasking, utan en smart och hårt arbetande spelare. Lite Lajunen light. Givetvis väldigt tråkigt att han lämnar, men efter fyra år och ett SM-guld så är det klart man ska pröva vingarna somewhere else.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav Härmapan » mån apr 08, 2019 10:32 am

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Ludvig Nilsson från Brynäs ryktas vara klar för Växjö enligt Kvällsposten. Måste säga att jag har dålig koll på honom. Känns väl mer som en breddspelare.

Håller med! Gissar att han är tänkt för fjärde (möjligtvis tredje).

Just nu har vi ju inte någon spelare klar för vare sig första eller andrakedjan (om inte Horak/Shinimin och/eller Bokk stannar) så lär det oavsett trilla in spets vad det lider!

Dock brukar det ju inte komma förrän i mitten av sommaren.
(Det är väl en del deadlines i KHL etc i mitten av juli typ...?)

Jag tror inte att Netterberg, Lundberg eller Bokk stannar men hoppas på Shin och Horak och då skulle det kunna se ut så här inkl drömvärvningen av Emil P och tre riktigt vassa spjut!
Ny - Emil P - Ny
Shinimin - Horak - Ny
Cederquist - Davidsson - Holmberg
Hardt - Josen - Ludde

Helt ok på pappret i så fall!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Person » mån apr 08, 2019 11:08 am

Härmapan skrev:
vlk skrev:

Håller med! Gissar att han är tänkt för fjärde (möjligtvis tredje).

Just nu har vi ju inte någon spelare klar för vare sig första eller andrakedjan (om inte Horak/Shinimin och/eller Bokk stannar) så lär det oavsett trilla in spets vad det lider!

Dock brukar det ju inte komma förrän i mitten av sommaren.
(Det är väl en del deadlines i KHL etc i mitten av juli typ...?)

Jag tror inte att Netterberg, Lundberg eller Bokk stannar men hoppas på Shin och Horak och då skulle det kunna se ut så här inkl drömvärvningen av Emil P och tre riktigt vassa spjut!
Ny - Emil P - Ny
Shinimin - Horak - Ny
Cederquist - Davidsson - Holmberg
Hardt - Josen - Ludde

Helt ok på pappret i så fall!
Stannar Horak kommer nog inte EP. Davidsson är jag säker på som tilltänkt andracenter, dyrt med EP, Horak och Davidsson som centerlinje.

Du har dessutom missat Sylvegård, Karlström och ev. Söderlund.

Senast redigerad av Person mån apr 08, 2019 11:09 am, redigerad totalt 1 gång.
Person
Forumdemon

Inläggav Dannedd » mån apr 08, 2019 11:09 am

Sylvegård
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs

Inläggav Baker » mån apr 08, 2019 1:07 pm

Har hör från en källa med god insyn att vi fått nej från ett antal spelare pga att vi inte är nog intressanta i förhållande till vad vi vill betala. Vi går levt ett antal år på en framgångssaga men allt är färskvara och pengar. Hoppas källan har fel men han och jag är oroliga att det kommer tuffa år framöver. Framförallt måste vi lyckas extremt bra nästa säsong och studsa tillbaka ordentligt.
Baker
Forumproffs

Inläggav Person » mån apr 08, 2019 1:25 pm

Baker skrev:

Har hör från en källa med god insyn att vi fått nej från ett antal spelare pga att vi inte är nog intressanta i förhållande till vad vi vill betala. Vi går levt ett antal år på en framgångssaga men allt är färskvara och pengar. Hoppas källan har fel men han och jag är oroliga att det kommer tuffa år framöver. Framförallt måste vi lyckas extremt bra nästa säsong och studsa tillbaka ordentligt.
Eh det där är ju bara bullshit. Varför skulle vi inte vara intressanta? En av ligans bästa klubbar senaste 6 säsongerna, om inte den bästa.
Mer eller mindre alla som varit i Lakers sedan vi gick upp talar varmt om föreningen och staden. Och jag tror inte att många spelare tackat nej, de stora spelarna väntar på NHL/KHL-intresse innan de sneglar åt SHL.

Person
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season