Orange skrev:Lakersfan_03 skrev:Bert robertsson kommer vara mycket i vida framöver...
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... linkoping/
Gött
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Orange skrev:Lakersfan_03 skrev:Bert robertsson kommer vara mycket i vida framöver...
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... linkoping/
Person skrev:Sylvegård klar för 2 år.
Primeau skrev:Fasth - Andrén
Rahimi - X
Nässén - Burström
Bernhardt - Bohm
Hörberg - Johansson
Shinnimin - Horák - X
Cederqvist - Davidsson - Sylvegård
Lundberg - Karlström - Hardt
Nilsson - Josefsson - Holmberg
Netterberg - Heljemo
Har stuvat om lite i min line-up jag kastade ut häromdan (rykten/ej klara namn i fet stil). Karlström säger i intervju att han har blivit lovad att få spela center, och att han ”egentligen” är en producerande spelare. Förutsatt stt Hórak stannar så måste Karlström i så fall bli tredjecenter, Davidsson vår andra. Sylvegård klar, går in i andrakedjan sett till vilka forwards vi har idag. Kommer det inte in minst tre ESS så är detta ett lag för plats 10 och neråt...
Primeau skrev:Fasth - Andrén
Rahimi - X
Nässén - Burström
Bernhardt - Bohm
Hörberg - Johansson
Shinnimin - Horák - X
Cederqvist - Davidsson - Sylvegård
Lundberg - Karlström - Hardt
Nilsson - Josefsson - Holmberg
Netterberg - Heljemo
Har stuvat om lite i min line-up jag kastade ut häromdan (rykten/ej klara namn i fet stil). Karlström säger i intervju att han har blivit lovad att få spela center, och att han ”egentligen” är en producerande spelare. Förutsatt stt Hórak stannar så måste Karlström i så fall bli tredjecenter, Davidsson vår andra. Sylvegård klar, går in i andrakedjan sett till vilka forwards vi har idag. Kommer det inte in minst tre ESS så är detta ett lag för plats 10 och neråt...
Wolin skrev:Hoppas inte Evertsson begår misstaget att dra ihop massa gamla SAIK spelare till Lakers igen, (menar ej importspelare) fungerar inte de längtar hem till Västerbotten det är min hypotes ialla fall när man läser intervjuerna med dem, därav har resultatet på isen blivit där efter, lovar att Burström & Co kommer göra en succè säsong till hösten.
Tror snart det blir klart att Martin Lundberg också flyttar hem. Har väl gått rykten om det redan sen i vintras.
Vi måste hitta spelare som krigar och vill ge 110% för klubben, denna säsongen blev eländig redan från första mötet borta mot Timrå.
Många enskilda spelare gjorde inte jobbet, de gled på en räkmacka, hoppas att man jobbar bort den inställningen tills nästa säsong, då förväntar jag mig ett kopiöst hungrigt lag, någon form av revansch.
Orange skrev:Wolin skrev:Hoppas inte Evertsson begår misstaget att dra ihop massa gamla SAIK spelare till Lakers igen, (menar ej importspelare) fungerar inte de längtar hem till Västerbotten det är min hypotes ialla fall när man läser intervjuerna med dem, därav har resultatet på isen blivit där efter, lovar att Burström & Co kommer göra en succè säsong till hösten.
Tror snart det blir klart att Martin Lundberg också flyttar hem. Har väl gått rykten om det redan sen i vintras.
Vi måste hitta spelare som krigar och vill ge 110% för klubben, denna säsongen blev eländig redan från första mötet borta mot Timrå.
Många enskilda spelare gjorde inte jobbet, de gled på en räkmacka, hoppas att man jobbar bort den inställningen tills nästa säsong, då förväntar jag mig ett kopiöst hungrigt lag, någon form av revansch.
Arvid Lundberg alltid kämpat 100% o stabil
vlk skrev:Orange skrev:Wolin skrev:Hoppas inte Evertsson begår misstaget att dra ihop massa gamla SAIK spelare till Lakers igen, (menar ej importspelare) fungerar inte de längtar hem till Västerbotten det är min hypotes ialla fall när man läser intervjuerna med dem, därav har resultatet på isen blivit där efter, lovar att Burström & Co kommer göra en succè säsong till hösten.
Arvid Lundberg alltid kämpat 100% o stabil
Emil Petterson och calof var inte så dumma heller...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nä men grejen med våra toppar förra säsongen (Kiiskinen, Pesonen, Junttila, Burström, Lundberg m.fl.) presterade inte alls som toppspelare. De var ju inte värvade billigt direkt, utan det kommer ju komma riktigt bra spelare också.Primeau skrev:Jag har börjat omvärdera uttrycket ”Hockey per krona”. T ex kan man ju värva spelare X väldigt billigt - riktigt fynda - och den spelare/spelarna överträffar sig själva och når en kvartsfinal. Mycket hockey för pengarna.
Samtidigt kan man i stället värva spelare Y, en eller några dyra men meriterade spelare som får laget att nå ända till finalen, kanske t o m vinna. Förutsatt att man inte fullständigt sätter klubbens ekonomi på spel så ser jag hellre ett lag som når framgångar, för mig är detta mest hockey per krona.
Det brukar alltid bli en mix av spelare X och Y i ett lagbygge, bra så, men jag har tröttnat lite på tjatet om hockey per krona. Man måste våga satsa också, inte bara hoppas på att man ska hitta billiga fynd, plocka upp spelare som ratats av andra klubbar osv.
MalZon skrev:Ludvig Nilsson, vad är det för tjomme? Vart helt anonym för mig..
Svartvadet skrev:MalZon skrev:Ludvig Nilsson, vad är det för tjomme? Vart helt anonym för mig..
Oj du, tror du kommer älska honom! Han är en Shinnimin-light - han bara kör helt enkelt! Inte ett byte där han inte ger 100%. Hans issue har varit att han inte får ut liret till fullo, vilket jag hoppas man kan hitta hos honom.
Användare som besöker denna kategori: Svartvadet och 0 gäster