Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ja det är han, och det är även Nylander. Bara för att man har en viss spelstil så är man inte diva. Tror inte Babcock hade låtit honom spela om han inte spelade för lagets bästa.Lakershjärta71 skrev:Är Dahlén en lagspelare då och ingen diva, som W Nylander, som lätt blir för ego och kör sitt eget race?
Varanen skrev:Jag önskar backar som kan skjuta (helst direkt på ass). Ja, jag vet att ytterzonerna utökades och det tjatas i all oändlighet hur bra alla är att ligga i skottlinjen, men det innebär inte att backarna kan låta bli att lära sig hårda skott. Eller att vi kan sluta förstå hur man gör om en motståndare rusar mot dig eller täcker som en innebandyspelare.
Back to basics.
Orange skrev:Kinnvall till HV71 från Timrå! Passade han inte i VLH? Anton wedin?
jahak skrev:Gillar Engström skarpt! Tycker ombyggnationen hittills börjat bra. Mycket som behöver rensas ut.
Känns som laget just nu är något av följande.
X - X - X
Här ska det inte spets, och inte så lite heller.
X - Davidsson - X
Kommentar likt ovan. Här gäller det att smälla in några riktigt vassa forwards jämte Davidsson.
Holmberg - Karlström - Engström
Karlström verkar vara tänkt som center och Holmberg får därför spela vinge initialt. Två ungtuppar som får spela med en ledartyp i Engström som inte är helt oäven med pucken?
Nilsson - Josefsson - X/Martin Lundberg/Hardt/Sylvegård?
13e:Cederqvist/Sylevård
En fjärde som är tunga och riktigt jobbiga att möta. Nilsson kanske tänkt högre upp men samtidigt matcher VLH ofta sina kedjor jämnt och misstänker att Ludvig Nilsson kommer få en hel del PP-tid med tanke på skicklighet att stå framför målvakten? Eftersom varje Martin Lundberg eller Hardt är avskrivna ännu har jag en känsla av att de kan vara tänkta att kampera ihop med josen i en 4e.... Förutsatt att det blir betydligt billigare än tidigare.
Räknar kallt med att kontraktet med Netterberg bryts och att han kan harva vidare i typ Västervik eller något annat lag där han kan vara en ledande spelare.
Aleks skrev:Den stora frågan är ju vilket "yrkesspråk" som ska användas i omklädningsrummet nästa år. Inga importer än, men det lär komma några ess från det stora "utlandet". Vad ska alla andra säga om det inte finns importer i Lakers
StenhårtSlagskott skrev:Måste ändå fundera lite om man tittar på centersidan.
Om vi nu antar Davidsson inte valde att stanna i djurgården och engsund är påväg också så känns det som att centersidan är sågott som klar för inledningen( sedan väntar the chef nog in en toppcenter under säsong) Kan bli Horak eller någon annan.
Engsund
Davidsson
Holmberg
Josefsson
Karlström
Pengarna kommer isåfall läggas mer på målskyttande vingar samt en istidsätande mittback.
Orange skrev:StenhårtSlagskott skrev:Måste ändå fundera lite om man tittar på centersidan.
Om vi nu antar Davidsson inte valde att stanna i djurgården och engsund är påväg också så känns det som att centersidan är sågott som klar för inledningen( sedan väntar the chef nog in en toppcenter under säsong) Kan bli Horak eller någon annan.
Engsund
Davidsson
Holmberg
Josefsson
Karlström
Pengarna kommer isåfall läggas mer på målskyttande vingar samt en istidsätande mittback.
Engström inte Engsund så inte center
vlk skrev:Hur bra är han tror vi
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person skrev:Jag gissar på Rahimi. Han har nog aldrig haft en lagkamrat som inte talat varmt om honom, hockeyns finaste medmänniska som tar hand om alla samtidigt som han ställer höga krav.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Tänk dock på att Josefsson avsade sig sitt A för några säsonger sedan. Han var, om jag inte missminner mig, inte helt bekväm i en kaptensroll. Men visst, känner han sig redo för uppdraget så ser jag inga fel med ett C på Josen heller.StenhårtSlagskott skrev:Person skrev:Jag gissar på Rahimi. Han har nog aldrig haft en lagkamrat som inte talat varmt om honom, hockeyns finaste medmänniska som tar hand om alla samtidigt som han ställer höga krav.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Du skojar. Måste ju bara bli josefsson!!!
Förutom om att han förtjänare det så är han ju dessutom smålänning, har efter 12 år VLH i sitt DNA. Dessutom känns han lite lugnare(på isen) än rahimi som ibland måste ta jobbet som enforcement framför kassen. Bättre att rahimi får bli A.
Svartvadet skrev:Det är lite det jag är inne på också, även om det blir "off-topic" nu, att Josefsson kanske inte har "rösten" för att vara Kapten. Rahimi har det garanterat. Coolast hade varit Fasth, då jag tror han håller en tjurighet som få andra i idrottsvärlden.
Användare som besöker denna kategori: noneedforaname och 0 gäster