Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Stupet skrev:Eller som någon härinne sa att Shinnimin skulle ha snackat med Skellefteå. Ja lyckas dom landa honom så vet jag en som ingen som håller på Växjö vill ha kvar i truppen. Och det är vår egen sportchef. Med tanke på hur mycket pengar Evertsson nu har att röra sig med efter alla avslutade kontrakt så skulle det kännas helt sjukt märkligt om något annat lag än vi landar Shinnimin i SHL. Isf är det nog dags för Evertsson att kliva åt sidan. Eller rättare sagt skulle vi alla kräva det.
Härmapan skrev:Stupet skrev:Eller som någon härinne sa att Shinnimin skulle ha snackat med Skellefteå. Ja lyckas dom landa honom så vet jag en som ingen som håller på Växjö vill ha kvar i truppen. Och det är vår egen sportchef. Med tanke på hur mycket pengar Evertsson nu har att röra sig med efter alla avslutade kontrakt så skulle det kännas helt sjukt märkligt om något annat lag än vi landar Shinnimin i SHL. Isf är det nog dags för Evertsson att kliva åt sidan. Eller rättare sagt skulle vi alla kräva det.
Beror såklart på prislappen! E är (tack och lov) inte känslostyrd och betalar inte vad som helst för någon!
Vilken sportchef skulle du vilja ha istället?
västrastå skrev:Härmapan skrev:Stupet skrev:Eller som någon härinne sa att Shinnimin skulle ha snackat med Skellefteå. Ja lyckas dom landa honom så vet jag en som ingen som håller på Växjö vill ha kvar i truppen. Och det är vår egen sportchef. Med tanke på hur mycket pengar Evertsson nu har att röra sig med efter alla avslutade kontrakt så skulle det kännas helt sjukt märkligt om något annat lag än vi landar Shinnimin i SHL. Isf är det nog dags för Evertsson att kliva åt sidan. Eller rättare sagt skulle vi alla kräva det.
Beror såklart på prislappen! E är (tack och lov) inte känslostyrd och betalar inte vad som helst för någon!
Vilken sportchef skulle du vilja ha istället?
Brendan får kosta vad han kostar det handlar inte bara om pengar i det fallet. En förlust av honom skulle svida lika mkt som #87
Härmapan skrev:Nä, misstolka mig inte!
Shinimin är min absoluta favorit och det vore katastrof att bli av med honom MEN jag kommer inte att kräva någons avgång om något annat lag snor honom med ett gigantiskt överbud!
(Ponera att Minecraft-snubben bestämmer sig för att jävlas och vill ha honom i Luleå och erbjuder honom 3 miljoner i månaden)
Jag skulle svära och gråta en skvätt men tycker inte att man ska riskera hela klubbens framtid för att in absurdum få behålla en spelare!
Han är värd rejäl med deg (och jag överdriver lite såklart) men det är klart att det finns en övre gräns för vad vi kan betala!
Men låt oss verkligen hoppas att han stannar!!!
Aleks skrev:Härmapan skrev:Nä, misstolka mig inte!
Shinimin är min absoluta favorit och det vore katastrof att bli av med honom MEN jag kommer inte att kräva någons avgång om något annat lag snor honom med ett gigantiskt överbud!
(Ponera att Minecraft-snubben bestämmer sig för att jävlas och vill ha honom i Luleå och erbjuder honom 3 miljoner i månaden)
Jag skulle svära och gråta en skvätt men tycker inte att man ska riskera hela klubbens framtid för att in absurdum få behålla en spelare!
Han är värd rejäl med deg (och jag överdriver lite såklart) men det är klart att det finns en övre gräns för vad vi kan betala!
Men låt oss verkligen hoppas att han stannar!!!
Yes, förstår det! Finns få i Växjö som inte vill ha honom kvar. Enda argumentet är att han tyvärr lite för ofta går över den hårfina gränsen. Tror inte några SHL-klubbar vill lägga något överbud på honom. Han har retat gallfebern på många tränare och fans så där faller nog en del bort . Tror Luleåfansen inte vill se honom i Norrbotten oavsett hur mycket minecraftpengar som slängs fram.
Tror och hoppas att det stöd han fått från oss i Växjö gör att han enbart ser en möjlighet om det är i SHL han vill spela.
Aleks skrev:https://hockeynews.se/articles/8428/?fbclid=IwAR1rMz8CyGYcbXtT8vRwmwyrLolIhfqQAfbZqCaTJcaszhuCkMooLCKtMdU
Kom igen Evert!
Kanske inte till nästa säsong trots allt men det känns inte helt omöjligt. Känns däremot helt rimligt med Rosén och Gynge tillsammans en säsong framåt. Kanske spelar och pratar de ihop sig redan i år, för visst skulle Sotji kunna hugga här?
Kloker skrev:Shinnimin är en spelare som jag också definitivt vill se i Vida kommande säsong. Jag har dock svårt att se honom som en förväntad poängproducerande spelare. Det är inte hans gebit. Han ska inte förväntas ha den rollen. Han ska spela sitt spel och vara ett pain in the ass på motståndarna. Och det är just det han ska lägga sin energi på - inte vara snipern som pyttsar hem tre poäng. Den rollen ska andra ha.
Att Shinnimin vann interna poängligan denna säsongen säger väl ett och annat om hur jävla felsnickrad offensiven var.
StenhårtSlagskott skrev:Aleks skrev:https://hockeynews.se/articles/8428/?fbclid=IwAR1rMz8CyGYcbXtT8vRwmwyrLolIhfqQAfbZqCaTJcaszhuCkMooLCKtMdU
Kom igen Evert!
Kanske inte till nästa säsong trots allt men det känns inte helt omöjligt. Känns däremot helt rimligt med Rosén och Gynge tillsammans en säsong framåt. Kanske spelar och pratar de ihop sig redan i år, för visst skulle Sotji kunna hugga här?
Gynge tror jag inte är omöjligt. Han har ju i ärlighetens namn tjänat sina pengar. Rosen å andra sidan kan jag faktiskt se lira i KHL 2-3 år till innan han vänder hem och då är ju frågan vilken form han är i.
Hade gärna sett gynge vid sidan om Horak.
DeLarge skrev:Kloker skrev:Shinnimin är en spelare som jag också definitivt vill se i Vida kommande säsong. Jag har dock svårt att se honom som en förväntad poängproducerande spelare. Det är inte hans gebit. Han ska inte förväntas ha den rollen. Han ska spela sitt spel och vara ett pain in the ass på motståndarna. Och det är just det han ska lägga sin energi på - inte vara snipern som pyttsar hem tre poäng. Den rollen ska andra ha.
Att Shinnimin vann interna poängligan denna säsongen säger väl ett och annat om hur jävla felsnickrad offensiven var.
Du är medveten om att Shinnimin varit en 1p/match-spelare var han än har varit i princip? Källor från Coyotes har även sagt att han skulle förmodligen varit ordinarie i Arizona om han coolat ner sitt temperament en aning.
Svartvadet skrev:Ni missförstår det Kloker skriver.
Det han menar är att Shinnimin gör sig som absolut bäst i en tredje-kedja, där han gör lite poäng men är mer utav en "gris". Det är inte så att han gör sig dåligt i en topp-sex, men optimalt är att ha mer skillade offensivt på dessa positioner. Skills och poäng behöver inte alltid gå hand-i-hand, hur sjukt det än kan låta.
Svartvadet skrev:Håller inte med dig där. Den truppen vi hade 2017/18 går inte att jämföra med. Du hade kunnat slänga in Stefan Nilsson i andrakedjan jämte Dennis (48 poäng i KHL) & Calof (41 poäng KHL) och jag vågar nästan lova att han med hade löst 30 poäng...
Svartvadet skrev:Håller inte med dig där. Den truppen vi hade 2017/18 går inte att jämföra med. Du hade kunnat slänga in Stefan Nilsson i andrakedjan jämte Dennis (48 poäng i KHL) & Calof (41 poäng KHL) och jag vågar nästan lova att han med hade löst 30 poäng...
Sura-pelle skrev:En månad har gått sedan uttåget och evertsson har lyckats förlänga med Horak. Resten av värvningarna är ren mellanmjölk på SHL-nivå. Mellanmjölk vi redan har i truppen. Dessutom förlängning på lundberg.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 2 gäster