Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör apr 27, 2019 11:48 am

Jag är fortfarande skeptisk :?
Får vi in tre riktigt vassa forwards så har vi åtminstone en lina som kan producera. Det behöver komma fem stycken känns det som, just är väl Horák den ende i truppen som kan göra hyggligt med poäng. 11 st forwards är under kontrakt idag (inkl. uppflyttade junisen)? Fler än tre till blir det nog inte, möjligen bara två till inledningsvis.

Engström och Karlström kan säkert producera en del poäng, men att hoppas på att nån av dom ska överraska och spruta in poäng känns naivt. Vi kommer få ett lag som gnuggar på och är jobbiga att möta, gott så, men för att tillhöra toppen behövs rejält med spets. Vi behöver ha två offensiva linor som kan avgöra matcher, kolla t ex Frölundas FW-besättning just nu, det kryllar av kreativitet.

Likadant ibland backarna, vi behöver få in minst två producerande backar. Nässén kan säkert också göra poäng, men jag vill se mer säkra kort än så, spelare man VET levererar från blå.

Det ska bli jävligt spännande att se hur detta artar sig, åt vilket håll allt kantrar: framåt eller bakåt?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » lör apr 27, 2019 11:58 am

Härmapan skrev:Det spelar ju inte så jättestor roll exakt vilka spelare som ansluter...

Men OM någon av dessa herrar vänder blicken mot Sverige tror jag att vi är med i racet!
Jag tror att det är spelare med deras karaktär man vill ha in i laget!

Om det blir dom, några transor eller något helt annat får tiden utvisa!

Jag tror på minst 3 riktigt spetsiga spelare inför seriestart!

Sen kommer man att ge våra youngsters chansen - MEN jag tror att tålamodet kommer att vara betydligt sämre än vad som var fallet med exempelvis Ortega!

De som inte levererar efter typ 15 omgångar riskerar att bytas ut/lånas ut.
Jag tror inte att vi kommer att fira jul med ett lag som behöver uppdateras med 3-4 spelare!

Jag tror att vi kommer att se ett mer färdigt lag tidigare och beroende på hur hösten utvecklar sig kan det komma att förändras...

Spännande hur eller hur

3 spetsiga spelare till....det innebär två backar och en forward då. Det måste vara den svagaste forwardsida ett lag någonsin ställt upp med i SHL i så fall.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » lör apr 27, 2019 1:07 pm

Just nu har vi 17 st spelare kontrakterade, 19 st med målvakterna. Av dessa skulle jag vilja säga att endast en (1) är kapabel att göra ens 20 poäng. Horák är en klart lysande stjärna.

Vi har rensat bort halva laget, trots det försvann bara 138 poäng. Så dom nya behöver iofs inte överprestera för att det ska bli lika ”bra” ... :D
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » lör apr 27, 2019 1:52 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:Det spelar ju inte så jättestor roll exakt vilka spelare som ansluter...

Men OM någon av dessa herrar vänder blicken mot Sverige tror jag att vi är med i racet!

Sen kommer man att ge våra youngsters chansen - MEN jag tror att tålamodet kommer att vara betydligt sämre än vad som var fallet med exempelvis Ortega!

Jag tror inte att vi kommer att fira jul med ett lag som behöver uppdateras med 3-4 spelare!

Jag tror att vi kommer att se ett mer färdigt lag tidigare och beroende på hur hösten utvecklar sig kan det komma att förändras...

Spännande hur eller hur

3 spetsiga spelare till....det innebär två backar och en forward då. Det måste vara den svagaste forwardsida ett lag någonsin ställt upp med i SHL i så fall.

Nja, tror på MINST 2 forwards och en back i toppklass in (och att Shinimin stannar) annars troligen någon till!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » lör apr 27, 2019 2:06 pm

Härmapan skrev:
vlk skrev:

Spännande hur eller hur

Nja, tror på MINST 2 forwards och en back i toppklass in (och att Shinimin stannar) annars troligen någon till!

Kommer bara en back har vi inte ersatt förlusterna där heller

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » lör apr 27, 2019 10:10 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:
vlk skrev:[quote="Härmapan"]Det spelar ju inte så jättestor roll exakt vilka spelare som ansluter...

Spännande hur eller hur

Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]

Möjligt att det är så... ? Kanske lika bra att ge upp alltihop och börja gå på Öster...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör apr 27, 2019 10:29 pm

Härmapan skrev:
vlk skrev:
Härmapan skrev:[quote="vlk"][quote="Härmapan"]Det spelar ju inte så jättestor roll exakt vilka spelare som ansluter...

Spännande hur eller hur

Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]

Möjligt att det är så... ? Kanske lika bra att ge upp alltihop och börja gå på Öster...[/quote]

Jag tror det kommer 5-6 kontrakt till. 2 backar och 3-4 forwards. Det låter som det enda logiska för mig.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Stupet » sön apr 28, 2019 7:52 am

Linköping på jakt efter Emil Pettersson.
Helt sjukt vad tyst det är från Växjö håll angående nyförvärv.
Jag hoppas på minst 3 forwards och minst 2 backarr till detta laget innan säsongen drar igång!!! Och här måste det vara väletablerade spelare nu.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon

Inläggav Stupet » sön apr 28, 2019 8:00 am

Med tanke på hur mycket pengar det finns sparade i klubben till truppen så skulle det vara extremt konstigt om det bara blir 3 spelare till. Väldigt tunn trupp isf.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon

Inläggav Person » sön apr 28, 2019 10:58 am

Bara för att det är tyst behöver det inte betyda att Evert sover. Växjö har genom åren varit väldigt bra på att hålla rykten borta, Pettersson har säkerligen en dialog med Lakers också. LHC har ju tom sagt att de inte är aktuella i diskussionen.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon

Inläggav StenhårtSlagskott » sön apr 28, 2019 4:19 pm

Stupet skrev:Linköping på jakt efter Emil Pettersson.
Helt sjukt vad tyst det är från Växjö håll angående nyförvärv.
Jag hoppas på minst 3 forwards och minst 2 backarr till detta laget innan säsongen drar igång!!! Och här måste det vara väletablerade spelare nu.

Evertsson behöver inte gå ut tramsa i media som linköpings SC gör. Det är ju självklart att evertsson också är på jakt efter Emil om han skulle vara aktuell. Det behövar han inte trumpeta ut. Sedan är det väl mer upp till Emil om han vill vända hem ett år eller får bra avtal direkt i KHL.

Är väl inte så mycket riktigt bra spelare som har valt klubb än. Väntar väl på NHL/KHL. Everberg, Horak. I övrigt är det ganska tyst från alla lag tycker jag.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » sön apr 28, 2019 5:03 pm

Leksand är också alltid ute och lever runt i media om ev förvärv...

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Sura-pelle » mån apr 29, 2019 12:18 pm

Kul silly... :sleeping:
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs

Inläggav smashinlovely » mån apr 29, 2019 12:33 pm

Sura-pelle skrev:Kul silly... :sleeping:

April fortfarande...
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon

Inläggav Sura-pelle » mån apr 29, 2019 12:40 pm

Vad bra då är det ju lugnt. Evertsson lyckades ju förresten så bra ifjol, så varför tvivlar man..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs

Inläggav Person » mån apr 29, 2019 3:11 pm

Sura-pelle skrev:Vad bra då är det ju lugnt. Evertsson lyckades ju förresten så bra ifjol, så varför tvivlar man..
Herregud, en misslyckad säsong av typ 12 st vid rodret. Fan va bortskämda och pinsamma många är på detta forum.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon

Inläggav Kloker » mån apr 29, 2019 4:28 pm

Kamma kissen för fan. Verkställande Direktör Höneröven fiaskoplaskade säsongen som gick. Regerande mästarna blev kissade på! Det är väl för i helvete INGET att sticka under stolen med! Som dyrt betalande supporter så måste man ju få ifrågasätta hur den snåla Höneröven tänkte egentligen? Värvningarna hittills är ju inga ögonhöjare. Deadline hit och dit. Visa lite muskler för fan. Det är ju lika tyst och ensamt som i skåran på en nunna. Inga teasers, inga kansken...bara en Sylwegård, en toché av Allsvenskan och Söderlund (bla). Som ovanstående skrev. Vi skeppar 11 spelare som tillsammans skrapade ihop 138(!!!) poäng. Fattar NI då hur jävla fel det har varit? Pinsamt dåligt!

Förbannade nickedockor...

Hönan - dags att hoppa av de dubbla försörjningspinnARNA, skippa gössermäsket, smäll ihop hängmattan och leverera kvalité.

MEN känn ingen press...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Primeau » mån apr 29, 2019 5:07 pm

Förlängningen med Lundberg är obegriplig. Redan i vintras var det ju ”klart” att han skulle återvända till Skellefteå. Vad hände?
Dom blev antagligen avskräckta av hans benägenhet att gå sönder. Nu ska han ju enligt Lakers vara helt återställd från skadan som hämmat honom, men lät det inte exakt likadant med t ex Laakso? :?
Nåväl, även OM han blir helt återställd så hade vi ju redan 5-6 st liknande forwards i laget, spelare som rotar utmed sargerna i stället för att gå rakt på mål.

Nu sägs norrbaggen Michael Haga lämna Mora för DIF. Han gjorde 37 poäng (15 mål) i ett strykgäng, hade det varit hos oss hade han vunnit interna poängligan. Det är kanske inte en absolut spetsspelare, men jag hade mycket hellre sett Haga i laget än några av gråstenarna som nu ska förgylla min vinter med Lakers...
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Sura-pelle » mån apr 29, 2019 5:42 pm

Tack Kloker och Primeau. Två av forumets minioriteter som inte stryker Evertsson medhårs bara. Är så jävla less på alla er andra..
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 29, 2019 5:53 pm

Sura-pelle skrev:Tack Kloker och Primeau. Två av forumets minioriteter som inte stryker Evertsson medhårs bara. Är så jävla less på alla er andra..

Eller lever i en fantasivärld där vi har mer pengar än Joakim von anka ;)

En mindre bra säsong, javisst. Och kan väl rikta kritik mot sportsliga ledningen. Absolut! men lite nyans är ju bra att ha också. Vilket jag saknar från knatte, fnatte och tjatte allt som oftast. ;)

Snart maj och då kan KHLspelare presenteras för nya klubbar. Kanske har evertsson hittat något där.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav Kloker » mån apr 29, 2019 6:05 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Sura-pelle skrev:Tack Kloker och Primeau. Två av forumets minioriteter som inte stryker Evertsson medhårs bara. Är så jävla less på alla er andra..

En mindre bra säsong, javisst. Och kan väl rikta kritik mot sportsliga ledningen. Absolut! men lite nyans är ju bra att ha också. Vilket jag saknar från knatte, fnatte och tjatte allt som oftast. ;)

Snart maj och då kan KHLspelare presenteras för nya klubbar. Kanske har evertsson hittat något där.

En mindre bra säsong? Det var en jävla fiaskosäsong. Vilken nyans i kritiken gentemot HÖNERÖVEN anser du vara mer klädsam?

Idel öra.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Svartvadet » mån apr 29, 2019 6:24 pm

Men, om det nu visar sig att Evertsson smäller in 3-4 riktigt feta nyförvärv innan säsongen drar igång - kan vi vara överens om att ni håller käften i så fall?

Vill inte se någon av er lipsillar sitta sen och vara glada när det går bra. Då kan ni fortsätta vara bittra.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Kloker » mån apr 29, 2019 6:34 pm

Om Höneröven levererar vad som kan förväntas så blir det inga ifrågasättanden. Men fukkar han till det återigen så kan det bli gissel.

Att Höneröven kommer att smälla in ett flertalet FETA nyförvärv är ju vad de flesta förväntar sig - det är väl för fan ingen skräll om så blir fallet med tanke på vad han hittills har mäktat med.

Hålla käften? Nä, tycker vi ska pussas istället. :angel:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 29, 2019 6:49 pm

Kloker skrev:
StenhårtSlagskott skrev:

En mindre bra säsong? Det var en jävla fiaskosäsong. Vilken nyans i kritiken gentemot HÖNERÖVEN anser du vara mer klädsam?

Idel öra.

Att ni sätter det i perspektiv till vad klubben, evertsson och den sportsliga ledningen har presterat. Att kalla det fiaskosäsongen kan jag tycka är väl helt OK om man vill det. Alla är vi väl lite missnöjda med säsongen. Men att rycka det ur sitt perspektiv och gnälla för att evertsson inte budar över alla känns orimligt. Få lag har gått så bra som Växjö senaste åren. Sportsligt och ekonomiskt verkar evertsson & resten ha bra koll. Klubben har lyckats göra riktiga antaganden och lärt sig av misstagen. Alltid kommit tillbaka stärkta efter misslyckanden. Tex när vi rök i kvarten mot Malmö så plockades rätt spelare in och resten är historia. Med facit i hand skulle vi behövt bygga om laget redan i fjol och det sker nu istället. Målet är att föryngra och bygga klokt.

Antingen bygger man dyrt och kortsiktigt eller försöker bygga klokt och långsiktigt. De flesta som vinner brukar ha lag där stommen har spelat tillsammans i ett par tre år.

Sedan håller jag med om att laget saknar spets och rutin just nu(framförallt framåt). Men tycker ändå vi bör vänta de sista pusselbitarna trillar in. Tänk på att sillyn är lång. Bränner evertsson allt krut nu gnäller folk för att inget händer i maj, juni och juli...

Själv tycker jag det är en spännande satsning och lite annorlunda stratergi än evertsson haft senaste åren :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav MalZon » mån apr 29, 2019 6:59 pm

Tror de flesta jämför säsongen som gått mott förra. Där det slogs rekord på rekord... Det går inte att göra det. Vi hade en mitten-säsong helt enkelt. Inget att lipa över. Bryt ihop och kom igen! Har fortfarande fullt förtroende för Hallam, Evertsson o CO. De har bevisat sig innan!
MalZon
Forumentusiast

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 29, 2019 9:17 pm

Nu vet vi ju inte om det här är sant men det är inte billigt att värva ens halvhyfsade spelare.

https://twitter.com/MrMadhawk/status/11 ... 80993?s=20

Spelarlönerna börjar nog öka snabbare nu pga tv-pengarna.

Ännu viktigare att hitta unga spelare som får att växa. Speciellt med svenska kronan så svag på dollar och Euro så blir utländska spelare mycket dyrare än för ett par år sedan.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » mån apr 29, 2019 9:27 pm

StenhårtSlagskott skrev:Nu vet vi ju inte om det här är sant men det är inte billigt att värva ens halvhyfsade spelare.

Om du tycker att Johan Fransson är halvhyfsad, vad du tycker du då om Lakers backar...?
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 29, 2019 9:35 pm

Primeau skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Nu vet vi ju inte om det här är sant men det är inte billigt att värva ens halvhyfsade spelare.

Om du tycker att Johan Fransson är halvhyfsad, vad du tycker du då om Lakers backar...?

Han är väl som burström ungefär.

En bra bladningen mellan gammalt och ungt med mycket backar/krona.
Men...

Lite skeptisk till Högberg som gjort en svag insats i slutspelet senast och måste upp i nivå.

Lite för stor övervikt på defensiva pjäser just nu. Skulle vilka byta ut/få in en riktigt offensiv back samt en skriskoskicklig back som sväljer mycket istid utan att förta sig för att bara nöjd. 2 backar till måste in( lite beroende på hur bra nässen är vilket jag ärligt har mycket dålig koll på)
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Inläggav Kloker » mån apr 29, 2019 9:44 pm

Alla är medvetna om att upplagan av att den senaste guldsäsongen (...med STOR rekryteringshjälp inifrån laget...) aldrig kommer att ske igen. Men för den sakens skull så ska väl inte Hönerövsdirektörens krav sänkas? Speciellt inte när denne har stora nävar med daler att pruta med...och är direktören som bestämmer över dessa.

Höneröven ska tålas att ifrågasättas. Förra säsongens knyppling var fan i mig ingen vacker spetsdekoration.

Ställ lite krav för fan.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Göran-Håkan » mån apr 29, 2019 11:40 pm

”Fiaskosäsong” när laget tar sig till slutspel...

Är jag nöjd? Nej. Frustrerad större delen av säsongen? Ja. Går jag under epitet ”Ryggdunkarn”? Troligtvis.
Göran-Håkan
Forumamatör

Inläggav Towen » tis apr 30, 2019 12:33 am

Jag tycker knappt man kan säga att vi tog oss till slutspel. Vi vandrade genom SOCIALSLUTSPELETS genanta träskmarker - likt ett strykgäng gatubarn som får en andra chans i livet via Fryshuset och SAMHALL(AM).

När vi väl duschat av oss bandystämpeln och går upp bland de ärofyllda åtta där drömmar föds, medaljer och guld stöps - ja då kliver vi ut och blir påsatta likt en naiv liten cockerspaniel-tik som särar framför en dobermann-hanne..

"Vi tog oss till slutspel" .. jo jo.. :wink:

Hela säsongen från start till mål var som att gå med kronisk influensa i kroppen innan den riktigt bryter ut - trött, smärtsam och håglös. Låg och energifattig men utan kvalfeberns jämmerliga sänka.

Kanske är 'CHIEF' bäst under press? Det skall till lite Falkenbergsk STREETFIGHT för att smida KARATEHOCKEY 2019/20..
Towen
Forumdemon

Inläggav Person » tis apr 30, 2019 6:13 am

Towen skrev:Jag tycker knappt man kan säga att vi tog oss till slutspel. Vi vandrade genom SOCIALSLUTSPELETS genanta träskmarker - likt ett strykgäng gatubarn som får en andra chans i livet via Fryshuset och SAMHALL(AM).

När vi väl duschat av oss bandystämpeln och går upp bland de ärofyllda åtta där drömmar föds, medaljer och guld stöps - ja då kliver vi ut och blir påsatta likt en naiv liten cockerspaniel-tik som särar framför en dobermann-hanne..

"Vi tog oss till slutspel" .. jo jo.. :wink:

Hela säsongen från start till mål var som att gå med kronisk influensa i kroppen innan den riktigt bryter ut - trött, smärtsam och håglös. Låg och energifattig men utan kvalfeberns jämmerliga sänka.

Kanske är 'CHIEF' bäst under press? Det skall till lite Falkenbergsk STREETFIGHT för att smida KARATEHOCKEY 2019/20..

Fast vi tog oss till slutspel... Inte genom en 10:e plats utan 7:e, om inte det kan räknas som slutspel när man gått vinnande ur den och sedan spelar kvartsfinal: vad blir då "slutspel på riktigt"?
Person
Forumdemon

Inläggav Primeau » tis apr 30, 2019 7:19 am

Towen, jag älskar din metaforiska beskrivning av den gångna säsongen :roflol:

7:e plats i tabellen är inget praktfiasko i min bok, det var sättet dom tog sig dit på som sved, och som lämnade en massa frågetecken. Hur kunde det hända? Från att ha varit totalt dominanta, ett av dom bästa lagen i SHL/Elitseriens historia, förvandlades man över en sommar till ett av ligans trubbigaste och tråkigaste lag. Jag brukar inte lägga så stor vikt vid försäsongsmatcherna, men dom är ändå en indikation på lagets kapacitet. Det syntes direkt att detta laget saknade mycket. Ta bara första träningsmatchen mot Frölunda: Lakers leder med 3-0 (4-0?) innan fiskrensarna kommer på att detta Växjö var inget man behövde vara speciellt skraja för. Respekten släppte i sista perioden, FHC la in en växel till och fullständigt körde över Everts brunkare (som nog även själva kom på att dom inte var samma lag där, för fyra mål gjorde dom ju knappt i en enda match efter Fröundapremiären :oops:) Visst, i träningsmatcher kan mycket konstigt hända, man ska ta resultaten med en nypa salt. Men här bara fortsatte det ju: CHL blev en enda lång plåga, med bl a förlust mot ett bonnagäng från Whales!

Hur många gånger i vintras hörde man inte Hallam eller spelarna själva stå och säga att man skulle försöka dra ner tempot i matchen, dra ner farten hos motståndarna? Jag har inte sett ett enda nyförvärv hittills som får mig att tro att kommande säsong kommer se bättre ut. Var är finessen, kreativiteten och speeden?
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Flamma » tis apr 30, 2019 8:59 am

Fjolåret succe stavas mycket Elias. Jag är inte säker att vi tagit guldet utan honom och jag tror många inte fattar hans otroliga spelutveckling vi får aldrig en sådan spelare mer i laget.

Vad som tappat mycket i år är ju uppspel från eget mål/zon, där var vi ju kungar förra säsong, nu fastcheckade och många gånger i panik. Vidare vårat tacklingspel utmed sargerna var borta i år trots nu både Rahimi och Hardt?
Sedan har tidigare stjärnor som kisk peso reddox fröberg tappat sin storhet av ålder skador samt mättnad. Även våra målisar gör sämre säsong. PP funkade inte nej. BP såg stillaståendes ut utan checking på puckförare funkade inte nej.

Nu nytt ungt lag att jobba med. Det som verkar kul med de nya unga är att flera är spelartyper evildosers som
kommer vara jobbiga för motståndarna och det tycker jag känns bra. till det kan vi kanske koppla på hardt och rahimi samt vem vet Shinni. jag älskar ett lag som kan smälla på lite för detta år var året vi blev påsmällda.

Sedan måste förstås ett par skarpa forwards + en back till in!

Tack för ordet.
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör

Inläggav vlk » tis apr 30, 2019 12:55 pm

Jag tror att vi kommer att ta in 2 ytterligare backar och 5 forwards till i truppen innan det är klart. Då räknar jag cederkvist som redan klar i truppen.5 forwards utan honom.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season