Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån maj 06, 2019 6:07 pm

Person skrev:
vlk skrev:
Person skrev:[quote="Towen"]Man kommer ju väga semantiken i pressreleasen kring DAVIDSSON på guldvåg - ser 'CHIEF' honom som tvåa eller trea? Time will tell.
Troligtvis andra, Karlström har gått till Växjö för att de tror på honom som C, vid har Josen och Holmberg kan gå in där (vem vet, får kanske en jätteutveckling över sommaren). Och då det är spets kvar som ska värvas tror jag inte att Davidsson gått hit om de inte ser honom som tilltänkt spets.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Det ska vara spets att centra en tredjekedja i lakers

Guldåren har vi haft lajunen och fröberg

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och då har Rasmussen och Hennessey plockats in strax innan slutspel.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk[/quote]

Min förhoppning var att vi skulle ha en färdig centerstomme som håller och plocka in spets på yttersidan

Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Person » mån maj 06, 2019 6:46 pm

vlk skrev:
Person skrev:
vlk skrev:[quote="Person"][quote="Towen"]Man kommer ju väga semantiken i pressreleasen kring DAVIDSSON på guldvåg - ser 'CHIEF' honom som tvåa eller trea? Time will tell.
Troligtvis andra, Karlström har gått till Växjö för att de tror på honom som C, vid har Josen och Holmberg kan gå in där (vem vet, får kanske en jätteutveckling över sommaren). Och då det är spets kvar som ska värvas tror jag inte att Davidsson gått hit om de inte ser honom som tilltänkt spets.

Det ska vara spets att centra en tredjekedja i lakers

Guldåren har vi haft lajunen och fröberg

Och då har Rasmussen och Hennessey plockats in strax innan slutspel.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk[/quote]

Min förhoppning var att vi skulle ha en färdig centerstomme som håller och plocka in spets på yttersidan

Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]Din förhoppning då ju, jag skrev att det är högst troligt att Davidsson går in som andracenter.

Person
Forumdemon

Inläggav Primeau » mån maj 06, 2019 8:35 pm

Stämmer röksignalerna så är Davidsson klar, som andrecenter. Förlänger man med Shinnimin, Bokk och Hardt så tror jag det är färdigvärvat på forwardsidan. Möjligen är Sylvegård tänkt ta Hardts plats, och att man lyfter upp en junis till?
På backsidan måste det in två spelare, Perssons och Burströms ersättare:

Fasth - Andrén

Rahimi - X
Nässén - X
Bernhardt - Andersson
Hörberg - Bohm

Shinnimin/X - Horák - Bokk/X
Cederqvist - Davidsson - Engström
Lundberg - Karlström - Hardt/X
Nilsson - Josefsson - Holmberg
Sylvegård - Söderlund
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » mån maj 06, 2019 9:23 pm

Primeau skrev:Stämmer röksignalerna så är Davidsson klar, som andrecenter. Förlänger man med Shinnimin, Bokk och Hardt så tror jag det är färdigvärvat på forwardsidan. Möjligen är Sylvegård tänkt ta Hardts plats, och att man lyfter upp en junis till?
På backsidan måste det in två spelare, Perssons och Burströms ersättare:

Fasth - Andrén

Rahimi - X
Nässén - X
Bernhardt - Andersson
Hörberg - Bohm

Shinnimin/X - Horák - Bokk/X
Lundberg - Karlström - Hardt/X
Sylvegård - Söderlund

Om det skulle vara laget kommer jag inte att se en match innan jul i Vida. Kan klubben inte bjuda till mer än så väntar jag tills man värvat efter jul. Men det kommer inte att se ut så. Det är närmare ett bottenlag än ett slutspelslag det du visar. Det kommer att ramla in spelare av hög kaliber.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Dannedd » mån maj 06, 2019 10:21 pm

Ja, kommer ju vara säkert 2-3st forwards som lånas ut/J20 plus någon extra på bänken. Det ska in minst 2st till i förstalinorna förutom #24 och Davidsson.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs

Inläggav Aleks » mån maj 06, 2019 10:34 pm

Det kommer givetvis fyllas på. Oavsett missnöje kring senaste säsongen är Lakers en klubb med vinnarmentalitet. Här nöjer man sig inte! Än så länge är det bara en mellamjölksäsong bakom oss, ska vi vara oroliga får det allt till en värre trend än så.

Backar tror jag bara man kommer ta in en till inför säsongen. Den backen ska kunna styra ett PP från pointen. I övrigt vill man ge Nässén chansen på riktigt och dessutom förväntar man sig nog att Bernhardt ska kliva fram lite till (vilket känns rimligt). Högberg, Andersson och Bohm går under epitetet okej SHL-backar. Under säsongen kommer back-linupen fyllas på när läge ges och om inte Bernhardt och Nässén fixar tilltänkt kostym.

På forwardsidan väntar Evertsson givetvis in nästa ström av spelare och jag utgår ifrån att krokar med rejält bete redan ligger och guppar i vattnet. Förra året missade han bästa huggtiden och jag utgår från att han redan tidigt har förberett sig i år för att inte göra om samma misstag.
Aleks
Forumdemon

Inläggav Aleks » mån maj 06, 2019 11:20 pm

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... va-ar-kvar

En ledare i omklädningsrummet som vet vad det handlar om i Växjö. Han är inte värd den lönen men det går säkert deala på något vis. Känslan är väl att det ändå inte finns plats för honom då det är spets som ska in, men om man funderar på att signa fast ser jag hellre Alex i lakerströjan.
Aleks
Forumdemon

Inläggav Towen » tis maj 07, 2019 2:49 am

Är det bara jag eller var det inte fler rykten och name drops förr? Både med substans och LSD-kontaminerade. Jag saknar surret. Som att gå och leta efter vatten med slagruta i Atacamaöknen på sillyn här inne. Har tystnadskulturen blivit större bland agenter och andra involverade?
Towen
Forumdemon

Inläggav PutteA » tis maj 07, 2019 7:17 am

Jag har inga namedrops men har hört att det är en KHL center på G in! Dock det enda jag hört. Inget namn eller nationalitet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Person » tis maj 07, 2019 8:59 am

PutteA skrev:Jag har inga namedrops men har hört att det är en KHL center på G in! Dock det enda jag hört. Inget namn eller nationalitet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja det låter ju inte helt fel isf. Gärna en center som är lika bra på kanten om det behövs.

Person
Forumdemon

Inläggav mackan » tis maj 07, 2019 9:45 am

Adam Almquist utan klubb!
Hugg!

http://www.hockeysverige.se/2019/05/06/ ... sin-klubb/

.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist

Inläggav Orange » tis maj 07, 2019 9:47 am

Trodde center sidan va stängd efter Horak o Davidsson 8O
Orange
Forumamatör

Inläggav ollebolle » tis maj 07, 2019 11:09 am

"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav Sura-pelle » tis maj 07, 2019 12:17 pm

Vad FAN håller Evertsson på med???????
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs

Inläggav vlk » tis maj 07, 2019 12:39 pm

Sura-pelle skrev:Vad FAN håller Evertsson på med???????

Han var inte nöjd med lagets kemi och resultat. Jag förstår honom

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis maj 07, 2019 2:02 pm

Jahapp, där försvann supertalangen Bokk. Plockar Evert & Hall in Alexander J i stället? Han uppfyller alla kriterier: tvåvägscenter som även kan gå på kanten, inte speciellt målfarlig eller poängstark utan mer en pålitlig arbetshäst, har haft ett par tunga säsonger men har potential, kickad av sin nuvarande klubb, har spelat här förut.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav DeLarge » tis maj 07, 2019 2:05 pm

Helt rätt! Fantastiskt skickligt gjort av Evertsson att lyckas få bort honom.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav Varanen » tis maj 07, 2019 2:22 pm

Vi vet inte vilka garantier som utkrävdes. Dessutom måste vi ändra dynamiken i truppen från förra säsongens sköna lunk till en mer aggressiv attityd. Då kan det bli så här.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » tis maj 07, 2019 2:28 pm

Varanen skrev:Vi vet inte vilka garantier som utkrävdes. Dessutom måste vi ändra dynamiken i truppen från förra säsongens sköna lunk till en mer aggressiv attityd. Då kan det bli så här.

Lakers ville inte ha Bokk kvar. Svårare är det inte.,

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav kungberg » tis maj 07, 2019 2:42 pm

Plocka "hem" Alex igen!
Tillsammans med Josefsson blir de helt omöjliga för alla andras första- & PP-kedjor att ta sig igenom.
Tror inte någon annan SHL-klubb är villiga att ge 180.000 kr/månad för Alex med tanke på hans senaste två säsonger.
Vore perfekt för VLH att ta över hans kontrakt men med sänkt lön.
Användarvisningsbild
kungberg
Forumamatör

Inläggav Svartvadet » tis maj 07, 2019 3:33 pm

Har också fått höra att man ville bli av med honom. Vet inte varför dock? Det snackas om attityd, "jag:et framför laget" etc.

Finns tyvärr risk att han gör 40p+ i Rögle nästa år.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav smashinlovely » tis maj 07, 2019 4:14 pm

vlk skrev:
Varanen skrev:Vi vet inte vilka garantier som utkrävdes. Dessutom måste vi ändra dynamiken i truppen från förra säsongens sköna lunk till en mer aggressiv attityd. Då kan det bli så här.

Lakers ville inte ha Bokk kvar. Svårare är det inte.,

Tror det är en kombination.
Blues vill ha honom i en ledande roll och mycket speltid i PP. Lakers vill ha honom längre ner i hierarkin och vi använde honom i PP utan framgång säsongen som var, enligt vad jag tror så användes han fel. Vi trodde vi kunde göra honom till en Elias light och det blev bara skit och hål i luften.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon

Inläggav Stupet » tis maj 07, 2019 4:30 pm

Tror att Bokk kommer utvecklas enormt bra i Rögle i jämförelse med här hos oss. Skulle gissa på att han gör upp mot 50 poäng nästa säsong.
Sen tror jag knappast att det var så att Växjö inte ville ha honom kvar. Allt handlar om vad hans NHL klubb vill och då spelar det inte ett skit roll vad vi tycker eller vill.
Det kanske till och med är så att St Louis känner att han kommer att utvecklas mycket bättre hos Rögle än hos oss och det i sin tur skulle vara ett enormt minus betyg för oss.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon

Inläggav vlk » tis maj 07, 2019 4:50 pm

Svartvadet skrev:Har också fått höra att man ville bli av med honom. Vet inte varför dock? Det snackas om attityd, "jag:et framför laget" etc.

Finns tyvärr risk att han gör 40p+ i Rögle nästa år.

Det var flera skäl vad jag förstod. Både attityd men också för mycket klickbildningar i laget. För många unga som bildade egen grupp och slussades inte in av de äldre.

Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis maj 07, 2019 4:50 pm

Det kan vara så enkelt att Blues vill att Bokk vänjer sig vid den transatlantiska ledarstilen, som ju skiljer sig en del från den svenska. Från vårt perspektiv kan vi inte garantera en plats i topp6, dessutom måste vi bli tuffare och då måste det till förändringar. Tror det blev bäst för alla parter som det blev.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Person » tis maj 07, 2019 5:54 pm

Bokk kommer säkerligen göra mycket poäng nästa säsong, men jag tror inte att han hade gjort det i Växjö. Hallam har tydligt markerat att han behöver jobba hårdare genom att sätta honom på bänken, och det har nog inte tagits alltför väl emot av varken Bokk eller Blues.
Problemet är att han dessutom användes fel när han lirade PP. Han är ingen skytt, han är en playmaker vilket visats i tyska landslaget där han styrt PP när NHL-spelare varit med i truppen. Och han har presterat rikligt med poäng.
Person
Forumdemon

Inläggav Towen » tis maj 07, 2019 7:06 pm

Överhypa inte BOKK. Hade han blivit kvar hade folk gnällt för det. Han var en del av misslyckandet senaste sässen. Vill vi förändra måste vi våga rensa. Några 40-50 pinnar tror jag inte han gör. EP gjorde 56 som referens..

Putte teasar med en KHL-center på väg in. Hoppas på en karl som gör poäng när han äter, duschar och sover.. Betyder det att Emil är avskriven för hösten?
Towen
Forumdemon

Inläggav Svartvadet » tis maj 07, 2019 7:07 pm

Välkommen Davidsson!

Hoppas du levererar, stora skor att fylla
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav bratsson » tis maj 07, 2019 7:07 pm

Tvivlar på en khl-centerBild

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Towen » tis maj 07, 2019 7:20 pm

Vackert så. Hoppas på en EP/PERSSON-utväxling nu.. :clap:
Towen
Forumdemon

Inläggav Flamma » tis maj 07, 2019 7:24 pm

Bokk kan vi lugnt släppa för att satsa på nytt. Var upphypad inför säsongen att han skulle slå igenom med dunder och brak. Ok gjorde några läckerheter och mål men för mycket upp och ner och för klen i defensivspelet och vid sargerna. En spelare som hade passat i Lakers men försvann utomlans är Palushaj.
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör

Inläggav Stupet » tis maj 07, 2019 7:43 pm

Med det sagt från Evertsson om Davidsson så besitter vi inte direkt någon top formation när det gäller centrar i SHL. Tveksam till att ha Marcus som andra center. Visst det kan bli jättebra men samtidigt så är han lite för orutinerad att ha där. Hoppas att han får några riktigt riktigt riktigt bra spelare runt sig. Truppen känns ännu inte som något som direkt skrämmer eller som kommer vara med i toppen av tabellen nästa säsong. Känns mer som ett 6-10 lag ännu.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon

Inläggav Primeau » tis maj 07, 2019 7:53 pm

Stupet skrev:Hoppas att han får några riktigt riktigt riktigt bra spelare runt sig. Truppen känns ännu inte som något som direkt skrämmer eller som kommer vara med i toppen av tabellen nästa säsong. Känns mer som ett 6-10 lag ännu.

Dax att slänga upp denna igen :whistle: :

Fasth - Andrén

Rahimi - X
Nässén - X
Bernhardt - Andersson
Hörberg - Bohm

Shinnimin/X - Horák - X
Lundberg - Karlström - Sylvegård
Söderlund - Junior

Jag tror det kommer två forwards till, ev. endast en ifall Shinnimin förlänger. Sylvegård har gått till VLH för att ta nästa steg, han kommer ta Hardts plats och sen flyttas ytterligare en junior upp.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis maj 07, 2019 7:57 pm

Stupet, varför döma laget redan jämns med fotknölarna när laget inte ens är klart? Förväntade du dig att laget bara skulle innehålla dyra stjärnspelare?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tis maj 07, 2019 8:02 pm

Är också kluven till att ha honom som andra.

Detta året kommer bli som Guldåret 2015. Vi kommer testa en hel del till en början. Vem minns inte AJ som förstacenter t.ex?

Det är mycket high risk/high reward. Davidsson är bara 20 år gammal, som knackar på dörren till NHL inom kort. Blir det redan nästa år? Helt omöjligt att säga. Ungtupparna kommer få chansen, men börjar de sacka efter så kommer det bli förändringar. Det har jag inga problem med alls.

X - Horak (28) - X (Kommer det två feta spelare här, då finns potential på bästa förstakedjan i ligan)
Sylvegård (20) - Davidsson (20) - X (Tunt, men sjukt mycket potential. Jobbiga att möta, Shinnimin?)
Karlström (21) - Holmberg (20) - Engström (28) (Karlström och Holmberg tar klivet? Balans bredvid)
Nilsson (25) - Josefsson (32) - Lundberg (29) (Mer checking-line än såhär blir det inte)
Cederqvist (19) / Söderlund (19)

1. Helvete vilket ungt lag - men HELVETE vilken fart det kommer vara på rören!(!!!!)
2. Mycket blir avgörande kring vilka Horak får som kompisar - satsa på direkten?
3. Vi har, trots att Davidsson säkert kostar, en miljard över till nyförvärv (typ)

Intressant att se vad som följer
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season