Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Svartvadet skrev:Framtidsnamn vet jag inte. Han har hunnit bli 28 år. Dock är det ett under att han inte fått chansen i SHL innan, han har verkligen alla verktyg för att vara uppe i toppen av SHL också.
När det gäller "satsningar" som du skriver så stavas det: Fallskärm. Timrå fick inte tävla på samma villkor, vilket inte LIF eller IKO kommer göra heller. Att däremot Mora, med spelare som Abbott, Engstrand, Gagné, Johnston, Bailey, Bromé, Rowe etc. inte klarar av att hålla sig kvar är lite utav ett under.
Person skrev:Fröberg till HV... Fyfan vad smärtsamt.
ivc skrev:Vidrigt, fröberg.
Kloker skrev:Man kan ju börja fundera på vad Svenska ishockey förbundet har för kriterier för att man ska bli uttagen i landslaget eftersom att en lunkande Fröberg representerade Sverige vid tio tillfällen förra säsongen?
Det som irriterar en aning är att spelare lämnar till närliggande lag i SHL. Martinsson (hemkommen iofs...) och Fröberg till HV71 och Bokk till Rögle. Jag ligger inte sömlös över detta, dessa är definitivt ersättningsbara, men det gnager lite och menar att Kåtfaktorn att representera VLH känns ha försvagats.
Nåväl, vi får väl se vad Höneröven presenterar framöver. Det måste i alla fall in spelare som visar på att VLH menar allvar. Nu känns det mellis-alibi. Förlängning av Shinnimin - bra jobbat, men...
Kloker skrev:Man kan ju börja fundera på vad Svenska ishockey förbundet har för kriterier för att man ska bli uttagen i landslaget eftersom att en lunkande Fröberg representerade Sverige vid tio tillfällen förra säsongen?
Det som irriterar en aning är att spelare lämnar till närliggande lag i SHL. Martinsson (hemkommen iofs...) och Fröberg till HV71 och Bokk till Rögle. Jag ligger inte sömlös över detta, dessa är definitivt ersättningsbara, men det gnager lite och menar att Kåtfaktorn att representera VLH känns ha försvagats.
Nåväl, vi får väl se vad Höneröven presenterar framöver. Det måste i alla fall in spelare som visar på att VLH menar allvar. Nu känns det mellis-alibi. Förlängning av Shinnimin - bra jobbat, men...
Kloker skrev:Men du din oneliner, jag menar inte att VLH var toktaggade på att ha kvar dessa, därför ligger jag inte sömnlös. Men kåtfaktorn att representera VLH känns ha svalnat.
Som sagts, Bokk, Martinsson och Fröberg är inte oersättbara. Långt där ifrån. Men det känns lite konstigt. Men det är nog för att spelarruljansen har varit så enorm. Top nouch på sista platserna!
Got me?
Varanen skrev:Inte så konstigt egentligen. I landslaget köpte han, och utförde, sina uppgifter bra. Han hade ingen konstruktiv roll i Tre Kronor. Finns en hel del spelare som lyfter sig när de representerar sina landslag beroende på olika faktorer. Att vara bra i SHL betyder rätt lite i ett internationellt perspektiv. Särskilt då domarbedömningarna är så olika. Internationell hockey är vad jag kallar hockey. I SHL kör vi en Disneyanpassad variant av sporten där filmningar och evighetslånga pauser p g a att någon ligger på isen och kvider premieras. Konstigt att det behövs så få nackkragar i internationell hockey och så många här hemma?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster