Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Varanen skrev:Det tror inte jag. Vi överskattar alltid motståndet pre-season. Och hellre 8:a med ett krigargäng än 7:a med ett soft lunkargäng som senast.
Varanen skrev:Wow. Ok, jag har hellre ett lag som vinner tvåsiffrigt varje match än ett lag som gör 0 mål hela grundserien. Verkligheten är inte så enkel. Ett realistiskt lagbygge handlar om prioriteringar och riskbedömningar. Det vi vet är hur förra säsongens lag var, och åtminstone jag ser ett behov av förändring. Laget såg ut att vara dåligt tränad, hade en ovilja till kamp, synkade inte i sitt hockeytänk och hatade inte att förlora. Grundläggande egenskaper vi måste bli bättre på om inte kommande säsong ska bli ett nytt lunkande.
Det är klart att alla vi hobby sportchefer alltid kan sätta ihop ett perfekt lag där alla är topnotch både som krigare och tekniska finlirare. Rent underhållsmässigt tittar jag hellre på ett gäng med stelopererade handleder som ger järnet än ett grupp tekniska genier som är för fina för sargdueller. Men smaken är olika hos var och en givetvis.
Person skrev:Stort nyförvärv precis presenterat. En ny, stor, grym, sömlös, blahablahablahablahablaha mediakub. Det kan ju bara bli succé nu nästa säsong!
Towen skrev:COPY AND PASTE från DIF:s forum:
Hoppas Jocke är med i jakten på Greg Scott också utifall vi inte lyckas locka hit Zacke.
Finns ju en del spännande spetsspelare tillgängliga för att nämna några.
Bryan Lerg
Greg Scott
Spencer Abbott
Pontus Åberg
Marcus Krüger
Patrik Zackrisson (1 år kvar på kontrakt i KHL)
Patrik Berglund
Teemu Pulkkinen
Sakari Manninen
André Petersson
Andrew Calof
Kalle Kossila
Någon VI vill ha? Greg SCOTT hade jag inte haft något emot i roostern.
3 år för en import som producerat bra i KHL? Finns inte på kartan.Stupet skrev:Calof skulle jag gärna ha tillbaka på 3 år typ och sen Greg Scott.
Marcus Davidson är en av SHL’s mest spännande centrar. Han har i två säsonger varit en tongivande spelare i Djurgården Hockey, stundtals även med spel i landslaget. Han kommer centra en av våra toppkedjor.
- Det känns riktigt roligt att kunna bjuda våra besökare på en uppgradering som heter duga. Då vi är de i hockey-Sverige som uppgraderat mest nyligen så innebär det också att vi kommer ha Sveriges skarpaste mediakub till vintern, säger en förväntansfull Henrik Evertsson.
Aleks skrev:Känner mig lugn som en filbunke nu när Wennerholm slänger ut sitt första tips. Lakers på 11:e plats, bara att boka stortorget
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster