av Primeau » fre maj 17, 2019 7:13 am
Alla ni som tror att det ska in typ en förstalina plus ev. någon spelare till; var har ni tänkt peta in alla dom? Räkna antal spelare som är under kontrakt, så ser ni att det ska in 1-2 forwards till inför seriestarten, beroende på om Shinnimin förlänger. ”Ni tror väl inte Evertsson ställer ett J20-lag + Horak på isen” skrev nån annan; jag ser än så länge bara två J20-spelare i truppen, vilket är ganska normalt. Det är dessa båda som i så fall kommer lånas ut (fast personligen tror jag Cederqvist kommer vara ordinarie). Spelare som t ex. Holmberg, Karlström och Sylvegård är naturligtvis tänkta att ingå i laget, ingen utlåning där.
Eller, tänker jag helt fel?
Ok, ifall Evert & Hall mot förmodan faktiskt skulle värva alla dom här spelarna som många sitter och hoppas på, så har vi ändå bara ”en vass förstalina + Horak på isen”. Plus en massa ungdomlig energi, vilket absolut inte ska föraktas, men det känns ändå som en chansning. Inte minst efter fjolårets magplask - VLH bör studsa tillbaka och tillhöra toppen igen, annars blir det stoltifo i vinter, tror jag.
Evert & Hall ska dessutom försöka hitta en fullfjädrad ersättare till flytande guldet Joel Persson. Och när dom hittat honom ska dom försöka övertala honom att spela ihop med ovan nämna gäng. Good luck...
Man ska ju även skeppa iväg välbetalde Netterberg, det borde väl ändå finnas flera HA-klubbar som är sugna på honom? Taif hade varit det mest naturliga, men det lär tyvärr inte hända. Såg också att det inte blir någon utlåning av J20-målisen Eliasson till Västervik, vilket var synd. Lakers har ju ett uttalat ”samarbete” med Troja, men det är väl i HA som Eliasson bör spela för att utvecklas. Om han nu är den supertalang han sägs vara borde väl snart någon annan HA-klubb knacka på Everts dörr? Det ska bli intressant att se hur detta löser sig, även ifall man låter Jesper E få några matcher i SHL i vinter. En målvakt för juniorlandslaget, draftad av Detroit dessutom, hade fått hoppa in i hetluften hos samtliga andra SHL-klubbar. Hoppas det händer här med.
Det jäser i hönesoppan, fortsättning följer.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.