Kenpa skrev:Person skrev:Kenpa skrev:Visst för att Wennerholm inte är någon bra journalist men tänk på att han har ett jobb att göra, en chef som flåsar han i nacken och kräver nytt material konstant. Med tanke på att vi är i en off-season SHL-mässigt sett så får man nog ha överseende med undermåliga artiklar. Även om jag avskyr Aftonbladet mer än pesten så behöver de behålla sina läsare för att kunna gå runt och han behöver lik som oss andra behöva sätta mat på bordet.
Självklart är det så att chefen flåsar i nacken, men hur kommer det sig att det alltid är Wennerholm som inte kan skriva en krönika som inte är självklar i analysen eller försöker sig på omöjliga uppdrag. I höstas när HV gick dåligt var se en krisklubb. 7 omgångar senare när de varit mest framgångsrika under den perioden var de guldfavoriter... Journalistik handlar om att locka läsare, men främst att upplysa om sådant som kan ses som expertiskunskap. Wennerholm har iaf aldrig skrivit något som fått mig att lära mig något nytt eller tänka ur ett nytt perspektiv.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om du sammanställer 100 journalisters åsikter om vilka som skulle gå till stanley cup final när säsongen skulle sammanfattas. Hur många då hade Tampa bay i final? Säkert 95-100st. Gick sådär. Poängen är att hockey är en väldigt svårtippad sport och vad som helst kan hända. Och tacka gudarna för det
Jag har inte sagt något om att hockeyn inte är svårtippad. Det är kanske därför resten av journalistkåren låter bli att tippa SHL 19/20 i början av maj.
Sedan att du använder Tampa som exempel blir också fel, hela denna säsong av NHL är unik. Det är till exempel första gången alla divisionsvinnare ryker i förstarundan (inte bara sett till NHL utan all amerikansk proffsidrotts historia).
Jag förstår inte varför du försvarar Wennerholm. Det är ju känt att han är en urusel skribent och journalist. Tyvärr är det ju det som säljer...
Skickat från min iPhone med Tapatalk