Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Svartvadet skrev:Ska jag gissa lite så tror jag att man börjar såhär:
Davidsson - Horak - X
Holmberg - JFK - Sylvegård
Nilsson - Karlström - Engström
Cederqvist - Josen - Lundberg
Söderlund
Men det lär bli en väldig ruljangs på positionerna. Söderlund, Cederqvist, Karlström, Nilsson ligger alla i riskzonen för utlåning. Håller Lundberg? JFK hade 0,33 ppg i NHL förra året, borde lösa SHL på ett vettigt sätt? Holmberg hittar nästa nivå? Sylvegård får makalöst stor roll? Vem ska göra målen?
Jag vet att de fortfarande håller på och jagar en vithaj, om det löser det får vi se. Annars ser det väldigt... obehagligt ut. Evertsson kan vara ett geni, samtidigt som han flirtar med gränsen till verklighetsfrånvänd Annie Lööf.
Aleks skrev:Man kan väl säga såhär, centrarna kommer få tävla om sin position annars blir de utflyttade på kanten eller petade. Problemet med vår centeruppsättning är att egentligen bara Horak visat att han kan leda en topp två lina i SHL. Vad händer om ingen fyller rollen som "topptvåcenter"? Lite överflöd på mellanmjölkscentrar i så fall. Den andra frågan är om några blir kinkiga och drar ner stämningen om de inte får centra en lina?
Med det sagt har jag aldrig varit så nervös men samtidigt förväntansfull inför en säsong. Truppen kryllar av spelare med potential att bli toppspelare i SHL eller tom bättre ligor. Sam få nu visa hur skicklig/inte skicklig han är med ett så ungt lag där flera spelare förväntas ta nästa kliv. Får Sam till det kan det bli en ganska trevlig säsong.
Men fortfarande räknar jag med minst 3 bomber innan säsongen börjar. För även med 3 bomber finns det inga garantier med en så orutinerad trupp.
Kloker skrev:Flanders skrev:Shinnimin eller Datsyuk, annars tänker jag gråta ut på forumet.
Börja böla. Eller utveckla OM du inte vill böla.
StenhårtSlagskott skrev:Aleks skrev:Man kan väl säga såhär, centrarna kommer få tävla om sin position annars blir de utflyttade på kanten eller petade. Problemet med vår centeruppsättning är att egentligen bara Horak visat att han kan leda en topp två lina i SHL. Vad händer om ingen fyller rollen som "topptvåcenter"? Lite överflöd på mellanmjölkscentrar i så fall. Den andra frågan är om några blir kinkiga och drar ner stämningen om de inte får centra en lina?
Med det sagt har jag aldrig varit så nervös men samtidigt förväntansfull inför en säsong. Truppen kryllar av spelare med potential att bli toppspelare i SHL eller tom bättre ligor. Sam få nu visa hur skicklig/inte skicklig han är med ett så ungt lag där flera spelare förväntas ta nästa kliv. Får Sam till det kan det bli en ganska trevlig säsong.
Men fortfarande räknar jag med minst 3 bomber innan säsongen börjar. För även med 3 bomber finns det inga garantier med en så orutinerad trupp.
Angående centrar tycker jag JFK visat i NHL/AHL att han kan generera påäng. Jämnför med tex rassmussen eller Emil Pettersson. Tror han kan bli riktigt bra på två års tid. Håller honom som bästa värvningen hittills. (Horaks förlängning inkluderad)
https://m.youtube.com/watch?v=mMEm6wKKBAA
Aleks skrev:StenhårtSlagskott skrev:Aleks skrev:Man kan väl säga såhär, centrarna kommer få tävla om sin position annars blir de utflyttade på kanten eller petade. Problemet med vår centeruppsättning är att egentligen bara Horak visat att han kan leda en topp två lina i SHL. Vad händer om ingen fyller rollen som "topptvåcenter"? Lite överflöd på mellanmjölkscentrar i så fall. Den andra frågan är om några blir kinkiga och drar ner stämningen om de inte får centra en lina?
Angående centrar tycker jag JFK visat i NHL/AHL att han kan generera påäng. Jämnför med tex rassmussen eller Emil Pettersson. Tror han kan bli riktigt bra på två års tid. Håller honom som bästa värvningen hittills. (Horaks förlängning inkluderad)
https://m.youtube.com/watch?v=mMEm6wKKBAA
Gillar egentligen värvningen, detta är en potentiell NHL:spelare. Men i Växjö förväntas han direkt ta en roll han aldrig haft som en av två ledande och producerande centrar. Antar att Lakers tänker att antingen JFK eller Davidsson tar klivet då båda sitter på hög potential, gör ingen av dem det blir det värre.
Fredrik R skrev:Läser man härinne kan de få en och tro att vi värvat en Linköpingsfödd Ovechkin. Lär svida i Cloetta
https://hockeybulletin.se/viewtopic.php ... start=1905
DeLarge skrev:Stor chans på 20-25 mål och 25-30 ass, för att sedan återvända till NHL dvs.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst