av Primeau » tor jun 13, 2019 10:26 pm
Jag undrar hur Evert har tänk reda ut detta med centrarna. Konkurrens om platserna är alltid bra, men minst två spelare kommer känna sig ordentligt förbannade/svikna i vinter:
Jakob Forsbacka Karlsson:
En center som bevisligen håller för NHL, privata skäl gör att Evert lyckas bärga denna firren. Boston själva har sagt att dom vill se honom i laget igen, det säger allt. Given förstecenter, sen får vi se hur påverkad han ev. blir av familjeskälen det hintas om i intervjuer.
Emil Pettersson:
26 p på 27 matcher senast han var här, därefter nästan 0,7 p/match i AHL. Är JFK förstecenter så är EP given andrecenter.
Roman Horak:
Vår kanske bäste spelare ifjol, då som center. Ändå hintas det från olika håll att RH kommer gå som vänstervinge i vinter. Det kan säkert funka, men lite märkligt med tanke på vad han har presterat från centerposition...?
Marcus Davidsson:
Evert när MD presenterades:
– Vi hoppas och tror att Marcus får sitt stora genombrott som hockeyspelare hos oss. Han kommer centra en av våra toppkedjor.
Davidsson sades lämna DIF för att dom inte kunder erbjuda honom en plats i en av toppkedjorna, något som Evert och Växjö kunde.
Pontus Holmberg:
Gjorde allt rätt i fjol - utom poäng. I intervjuer efter säsongen var han en av dom som både Hallam och Evert tyckte var värda att lyfta fram positivt. Nu gör han sin andra säsong, får han rätt omgivning kan det bli bingo även offensivt. Borde vara given på en av centerpositionerna, möjligen att han i.o.m värvningen av EP får gå på vänsterkanten?
Fredrik Karlström:
– Vi har framförallt prata om att jag ska få chansen att spela center igen, det har jag inte gjort på länge trots att det är center jag är från början. Evertsson sa att jag kommer få möjlighet att göra det och ta en större offensiv roll.
Erik Josefsson:
Given fjärdecenter, i sina bästa stunder är han en av ligans absolut bästa defensiva centrar.
Vi får se hur Evert/Hallam lyckas få ihop detta, känns nånstans som att man har lovat lite väl mycket till ett par av dom. Jag hade hellre sett en mer renodlad sniper än Emil P, nu finns det en risk att någon/några på centerposition blir missnöjda med tillvaron, ev. på grund av löften som inte infriats. Sånt är aldrig bra i en trupp, allt måste stämma om det ska räcka långt.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.