av Primeau » tor jul 11, 2019 11:46 pm
Kul med ett ungt lag med mycket potential! Och fan så mycket bättre trupp på pappret än vad jag först befarade...
Sen är det, som snart varje skribent och bloggare redan varit inne på, mycket som måste klaffa för att detta inte ska bli en ny fiaskosäsong. Eller, FIASKO var det ifjol när man förvandlades från Sverigesuveräner och Europas näst högst rankade lag, till att bli en pall med sur mellanmjölk. Nu får plats 7 och neråt mer ses som ett misslyckande i stället för ett fiasko.
Det känns i mina ögon lite som att firma Evert-Hall rafsat ihop ett gäng leftovers, och sedan kryddat detta med några återvändare, speciellt ifall Gynge kommer. Jag har inga belägg för följande, men min magkänsla säger mig att återvändare oftast floppar, eller i alla fall har svårt att leva upp till förväntningarna. JFK är det klart lysande undantaget i truppbygget (varken överbliven eller återvändare), men han känns ändå lite som en chansning pga detta med ”familjära skäl”. Vi får se om det påverkar honom i spelet.
Hur jag än vrider och vänder i lagbygget så får jag inte ihop detta med centrarna, vem som blivit lovad vad, inte ens vem som är förstecenter. Jag hade önskat lite tydligare roller: en klar förstecenter, en evil doer (ej Shinnimin, han är mer bara en retsticka), en utpräglad sniper osv.
Det kan bli bra ändå, men just nu känns hönesoppan rätt grumlig. Tycker jag.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.