Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Varanen skrev:Hittade inte heller något. Finns kanske ingenting sparat. Im too old for this shit, som det sägs i alla buddy cop filmer. Kan någon hjälpa till med att försöka få fram chiefens snack från idag eller måste vi kontakta ryska hackers?
Varanen skrev:Örebro tar in en av mina favoritspelare i Europa, Marko Anttila. Inte bäst på någonting, men med en härlig närvaro på isen. Det är brist på karaktärer i svensk hockey just nu. De finns, men får gärna vara fler.
Varanen skrev:
Med det sagt så saknas det förståelse för att allt i Världen inte är som i gamla hederliga Svedala. Värvar man från finsk hockey kan man inte bara se till tekniska färdigheter, utan måste lägga större vikt vid rollen spelaren utfört tidigare. Det tycker jag har brustit sedan Svensk hockey kunde plocka de bästa finnarna efter NHL, och det har man inte haft möjlighet att göra på länge. Dags att professionalisera scoutingen, sitt eget lagbyggande och förståelse för internationell hockey.
Varanen skrev:Hur kan du få det jag skrev till att Svedala bara är efter? Om du läser det jag skrev en gång till ser du att jag faktiskt skriver precis tvärtom. Men bara för att Svedala är bäst i klassen bör man inte utgå från att man kan plocka spelare från andra ligor och tro att de har samma kunskap som du Kenpa.
Intressant att du vågar påstå att svensk hockeys scouting av finsk hockey är bättre än någonsin. Du vågar. Du påstår. Har du några som helst belägg för detta?
Trist att det blev en Swe/Fin-diskussion, vilket inte var mitt syfte. Om allt är bättre än någonsin finns ju inget att diskutera.
Varanen skrev:Hursom - det ska bli intressant att se vilket avtryck Leskinen gör i SHL.
Svartvadet skrev:Färjestad slänger upp Vojtech Mozik... Aj aj
vlk skrev:Tycker jag hänger med mycket vad som händer i hockeyn och ser alla matcher jag kan, även utan lakers deltagande. Men tydligen ser jag inte tillräckligt för jag hajade verkligen till över detta. Står bara som ett frågetecken.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 4 gäster