Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Är det någon sportchef som skulle tackar nej till Pettersson, Gynge och JFK? Skulle inte tro det.Primeau skrev:En som har fått flyga fritt en lång tid under kritik-radarn är ju Patrik Hall, assisterande sportchef i detta eventbolag. Visst är det Evertsson som har det yttersta ansvaret, men med tanke på att han har suttit på typ fyra andra stolar i styrelsen så antar jag att Hall har varit delaktig i ett flertal värvningar. Den krassa sanningen är ju att knappt EN ENDA värvning har varit lyckosam sedan denne Hall tillsattes som Everts högra hand
Svartvadet skrev:Hmm, förstår lite din poäng. Men, frågan du måste ställa dig: Vem vill du ha istället?
Mig veterligen är marknaden ganska skral där. Känns ännu konstigare, när det endast gått tio matcher, att ta in någon utifrån och ge sparken till dessa. Dagens match visade iaf att det finns ett spel i dem. De borde (ja, jag vet) vunnit.
Vem vill du ha in istället som sagt?
Kan garantera dig att alla lag, utom Frölunda och Luleå, lär ge Sam jobberbjudande.
PutteA skrev:Vilken erfarenhet besitter dom som ledare, som skulle vända den här skutan. Bara för att man har erfarenhet som spelare betyder det inte att man med automatik är en bra ledare.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Kloker skrev:Vilka ledaregenskaper tycker du Thermell och Hellgren har?
Jag menade så klart som komplement till Sam. Sam är bra.PutteA skrev:Kloker skrev:Vilka ledaregenskaper tycker du Thermell och Hellgren har?
Gällande Thermell är jag också tveksam och har varit länge. Men att tro man kan plocka in vem som helst, typ Welsh eller Kallio och tro dom kan vända skutan är väl lite väl naivt. Visst skulle definitivt kunna tänka mig nån av dom två som en sidekick till Hallam istället för Thermell men att byta ut Hallam mot dessa vore förödande. Men visst vore någon typ av förändring välkommen, absolut. Men Hallam ska vara kvar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Aleks skrev:Klart man lider lite i motgång. Men helt ärligt mår vi nog alla bra av det. Vi har haft det alldeles för bra, blir kul att se vilka som är kvar även när ett sm-guld är en utopi. Det bästa av allt vore om denna truppen knyter näven i fickan och börjar trumma igång.
StenhårtSlagskott skrev:Aleks skrev:Klart man lider lite i motgång. Men helt ärligt mår vi nog alla bra av det. Vi har haft det alldeles för bra, blir kul att se vilka som är kvar även när ett sm-guld är en utopi. Det bästa av allt vore om denna truppen knyter näven i fickan och börjar trumma igång.
Håller med. Det är den här gruppen som måste lösa det. Ingen annan.
Wolin skrev:StenhårtSlagskott skrev:Aleks skrev:Klart man lider lite i motgång. Men helt ärligt mår vi nog alla bra av det. Vi har haft det alldeles för bra, blir kul att se vilka som är kvar även när ett sm-guld är en utopi. Det bästa av allt vore om denna truppen knyter näven i fickan och börjar trumma igång.
Håller med. Det är den här gruppen som måste lösa det. Ingen annan.
De kommer inte lösa det utan en ny röst i båset som vågar ställa krav och höja rösten, det är alldeles för mjäkigt , det kan bli någon bister min ibland från tränarna men oftast stirrar man bara rakt ut på isen + småsnacket mellan Hallam och thermell i båset hela tiden, prata med spelarna istället är mitt tips istället för
med varandra.
Det kan de göra hemma istället.
Det behövs någon som bryter mönstret i ledarstaben, gör det där som ingen gjort tidigare våga skrika på en enskild spelare helt öppet, få enskilda spelare att bli röda i ansiktet och skämmas över sin insats för klubben.
Det här är en verksamhet på allra högsta liganivå, det får man inte glömma, det måste ställas stora krav, gör man inte det blir det en enkelbiljett ner till allsvenskan.
StenhårtSlagskott skrev:Om och när något ska göras på tränarsidan och tex en ny underhuggare till Sam ska in så ska det inte vara någon gammal spelare eller ledare. Färskt blod och någon som vill uppåt och framåt. Helt oprövad på SH-nivå är inget problem.
38? Har han gått någon form av utbildningen eller vill ni bara ta in honom för att han varit en hyfsad spelare och lagkapten?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 6 gäster