Jck skrev:Det som oroar mig mest är att jag tycker att fram till förra året har vi haft en organisation dit spelare kom och i de allra flesta fall blev bättre.
Förra säsongen och inledningen av denna säsongen tycker jag mig har sett en motsatt trend. Många av våra värvningar har inte levererat och det har inte funnits tendenser på att det har blivit bättre med tiden. Tänker på Juntilla, Ortega, Burström, Karl Johansson och till viss del Holmberg.
Med tanke på att det även går stiltje i våra etablerade värvningar så är min känsla att det någonstans har krupit sig in en miljö där vi inte skapar de bästa förutsättningarna för topprestationer. Om det så handlar om nöjdhet, frustration, otålighet eller vad det är, det kan jag inte svara på.
Men någonting är fel när man för andra året i rad inte får ut en hög nivå av egentligen någon spelare samt hittar nya sätt att förlora match efter match. Vi hade ett antal år som vårt adelsmärke att även om man låg under med 1-2 mål inför tredje perioden så kände man sig trygg i att det här kan vi vända. Den senaste tiden har det känts precis tvärtom även när vi har en ledning. Och har vi legat under har det känts hopplöst.
Där jag brukade se jävlar anamma och en stolthet över att vi är VLH bland spelarna tycker jag mig nu mest se frustration och hängande huvuden.
Jag vet inte hur man vänder det men jag håller med om att något måste göras. Jag skulle vilja se 1-2 nya assisterande till att börja med och det per omgående.
En klockren analys som tyvärr stämmer. Allt detta är färskvara och för att inte hamna i en ännu mer negativ spiral gäller det att agera, gör om gör rätt. Sen måste vi involvera vårt j-20 betydligt mer. Det kommer aldrig i en förlängning funka utan att fylla på med 1 eller 2 spelare från egna led per säsong.