Hahaha, sorry, har inte läst forumet förrän nu!
Först och främst kan jag säga SKÖNT med 3 pinnar. Men trots segern är jag idag faktiskt mer orolig för hur det såg ut i första perioden, än jag är lyrisk över hur det slutade. Vi vann åter igen mot en bottenkollega. Slår vi Leksand och sedan tar en tredje raka genom att besegra Luleå, ja då kanske vi har en vändning.
Gällande mitt tidigare lite kryptiska inlägg så finns det en del saker jag inte kan säga här nu med respekt för andra, men tänk på att vi har en huvudtränare och en sportchef som jobbat ihop väldigt länge och är riktiga bundisar. Vi har inte längre en stark styrelse med personer som tex Öman och Marchal. Dom är borta. Vilket ger Hallam och Evertsson en position där jag tror dom är mäktigare än styrelsen. Två bundisar som gjort många år ihop nu, två SM guld och garanterat en självbild där man anser sig som en toppklubb som utbildar spelare till högre nivåer. När det nu går grus i maskineriet, vem gör analysen och vem vågar ta de riktigt tuffa besluten. Ingen säger jag.
Varför får Cederqvist lämna? Lätt att skeppa minstingen då det troligtvis skapar minst problem internt. Vad som sägs externt skiter man i. Mina tankar bara. Fel ute kanske, men det är en liten förklaring av mitt tidigare kryptiska inlägg.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro