Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Primeau skrev:Koivistos skada lär inte vara så allvarlig, det var mer stukad som i stukat självförtroende jag syftade på ovan:
”Jag gissar att man här i Växjö kan känna igen sig i känslan att det kan vara svårt att studsa tillbaka när man får en dålig start, att det kan vara svårt att hitta rytmen igen, säger Miika Koivisto.”
Jag kan tycka det rimmar lite illa att, om man nu haft en usel start på säsongen någonstans, bryta kontraktet och sedan gå till en klubb som - haft en usel start på säsongen.
En Miika Koivisto i form är så klart en väldigt bra back, vi pratar om en finsk VM- och OS-meriterad back här. Men numera tycks det bara vara spelare som är antingen skadade eller såna vars formkurva pekar neråt, som duon Evertsson & Hall lyckas signa. Detta är alldeles uppenbart, ser man inte detta har klapphatten kanat ner framför ögonen
Kloker skrev:Ska aldrig mer kritisera skadat gods med finsk anknytning. Ökar trovärdigheten då?
Kloker skrev:Har jag spytt galla? Jag konstaterar bara att Hönan håvar in skadat gods. Att det nu råkar vara en bastubadare kan väl inte jag hjälpa och det är väl där skon klämmer. Vad du tycker om för spelartyper är upp till dig. Brukar vara så.
Ta en finsk pinne med Slagskottet och tagga ner.
Varanen skrev:Kloker - Så det var bara ett konstaterande? Ingen kritik? Ok, jag trodde du sågade värvningen
Primeau skrev:Jag hade förhoppningar om 16 st nya spelare inför denna säsongen. ”Det är omöjligt, Det går aldrig, Man måste ha en stomme kvar” osv osv. Det blev 12 st.
Tyvärr verkar typ 10 st av dessa vara riktiga floppar, hoppas det rensas rejält framöver!
Stupet skrev:Sa inget om att vi skulle riva kontrakten. Men med tanke på hur högt dom stod i kurs inför säsongen så känns dom överskattade. Alla trodde att Gynge återigen skulle vara vår 40 poängspelare.
JFK skulle vara så bra så att han skulle platsa i Boston.
Och Shinnimin skulle fortsätta vara den som kryper under skinnet på motståndarna. Vad har vi fått?
Svartvadet skrev:Håller med! Tycker vi ska riva kontraktet på alla tre.
De håller inte i HA ens
Stupet skrev:Med tanke på Evertssons två senaste års värvningar där backsidan och en del forwards i år inte håller för SHL så kanske det är dags att gå skilda vägar. Skulle mycket gärna se Per Kenttä som ny sportchef efter Evertsson.
Tyvärr är det antagligen som vanligt i denna klubben att alla ledare sitter hur säkert som helst även om vi hamnar sist i årets SHL och skulle klara kvalet.
Känslan är att det måste in lite nytt blod i klubben.
Plocka bort Thermell tex för ända sen han kom in så har spiralen gått väldigt mycket neråt. Och plocka istället in någon som inte är bästis med någon av Sam eller Hellgren.
Sen skulle jag även kunna tänka mig att plocka bort Evertsson.
Både Andren och Fasth är 2 av de absolut sämsta målvakterna i hela ligan just nu. Om man kollar stats. Men trots detta så verkar det inte som att Evertsson kollar efter en ny målvakt.
Även om backsidan skulle bli övergående bättre nu fram till jul så spelar det ingen roll om vi inte har någon målvakt som håller tätt bakåt. Bägge står på utgående kontrakt och som läget är nu så vill jag iaf inte se någon förlängning med någon av dom.
Nästa år vill jag se Eliasson som andra målvakt och sen en ny toppmålvakt som 1:a. Så varför inte börja söka efter honom redan nu?
Jag hoppas att det lossnar för våra målvakter annars kommer denna säsongen bli återigen kort eller så kommer den bli mycket mycket lång med kval mot ett riktigt bra Björklöven. Och jag tror inget lag i SHL vill möta killarna från Umeå i ett kval.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster