Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
västrastå skrev:Hur fan kan vi vara så kassa vid tekningar?? Skulle tippa på att vi har ca 30% de senaste 4 matcherna.. Någon som har statistik?
Härmapan skrev:Ytterligare en match där vi har färre PP än våra motståndare!
Vi har bara lyckats ”vinna” antal PP i TVÅ(!) av 22 matcher i år!
Den ena av dom var mot saik när saikaren sänkte PA och fick 5+20 - vilket gjorde att saik fick 1 minut mer i BP (vi hade fler tvåor i den matchen också)
Även om det är mycket som är knas i år så underlättar det ju inte att i snitt spela 5-15% av speltiden med en man mindre än våra motståndare!
Det är väl ett tecken, om något, att laget inte är samspelt det minsta?Varanen skrev:Men det senaste i temposänkningsbranschen är faktiskt sund. Under ett antal matcher har vi låtsats som att mittzonen inte existerar i defensiven. Det har gjort att motståndet haft julafton då de ohotade kunnat bestämma hur de velat ta sig in i anfallszon. Senast täppte vi till bättre, fler kroppar i mittzon=lägre tempo.
Det som däremot inte är sunt är vår kärlek till att ta burskydd. Jag ser inte fördelarna med det, förutom att bytena sker mer enhetsvis. För det är verkligen inte så att det leder till bättre uppspel, och motståndet hinner givetvis också byta i lugn och ro och dessutom ta sig till perfekta positioner i sitt styrspel. Alternativt försöker vi locka upp motståndarna (tråka ut de), men när har det varit lyckat i seniorhockey? Ligger ett lag under med mer än 1 mål jagar de ändå fram räddharen bakom mål. Vid ett måls skillnad är det bara clowneri. Bra att domaren blåste.
Lakershjärta71 skrev:Det hela är enkelt.
Åk mer skridskor så får vi utvisningar med oss!!
Punkt slut.
Varanen skrev:Men det senaste i temposänkningsbranschen är faktiskt sund. Under ett antal matcher har vi låtsats som att mittzonen inte existerar i defensiven. Det har gjort att motståndet haft julafton då de ohotade kunnat bestämma hur de velat ta sig in i anfallszon. Senast täppte vi till bättre, fler kroppar i mittzon=lägre tempo.
Det som däremot inte är sunt är vår kärlek till att ta burskydd. Jag ser inte fördelarna med det, förutom att bytena sker mer enhetsvis. För det är verkligen inte så att det leder till bättre uppspel, och motståndet hinner givetvis också byta i lugn och ro och dessutom ta sig till perfekta positioner i sitt styrspel. Alternativt försöker vi locka upp motståndarna (tråka ut de), men när har det varit lyckat i seniorhockey? Ligger ett lag under med mer än 1 mål jagar de ändå fram räddharen bakom mål. Vid ett måls skillnad är det bara clowneri. Bra att domaren blåste.
vlk skrev:Lakershjärta71 skrev:Det hela är enkelt.
Åk mer skridskor så får vi utvisningar med oss!!
Punkt slut.
Jag håller med generellt, men riktigt så enkelt är det inte att förklara de senaste 5 åren. Lakers har fått minst PP med sig även i enorm framgång. Hur förklarar man det?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster