Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Primeau skrev:Gynge kanske bara är petad...?
Primeau skrev:Skönt att vi kan stryka Leskinen, det sista detta laget behöver är en ny Junttilla!
Då återstår bara rykteshotet om backen från DIF, Robin Norell, som enl. MinHockey kopplades till VLH. En stilla undran: sen när har vi blivit deras soptunna?
Towen skrev:'HBTQQWLMECHL' - collegeliga uppblandat med några Highschool-lag i sydvästra Kalifornien. Jag är inte orolig.
Kloker skrev:Länk. Blir lite trevligare att läsa då istället för ett lamt konstaterande.
Fast det här är det dyraste laget han någonsin ställt på en is sägs det?PutteA skrev:På pappret ser det bra ut, på forwardssidan. Backsidan kritiserades tidigt från många håll. Det som Evertsson har varit så bra på genom åren har varit förmågan att skapa en bra grupp. Visst, du måste ha kompetensen där, men bara kompetens ger inte med automatik framgång. Pusselbitarna ska passa ihop också, inte bara personligen utan framför allt hockeymässigt.
Jag tror problemet är en övertro på att man kan utveckla och ge spelare ny skjuts i karriären, oavsett vem. Jakten på hockey/krona har gått över styr. Nu för tiden jagar Evertsson kompetensen bland unga lovande som man HOPPAS ska kunna ta nästa steg här, eller spetskompetens som haft ett tufft år som proffs nånstans eller som förföljts av skador. Egentligen bara en massa chansningar för att komma undan så billigt som möjligt. Det är detta jag tror Sanny menar med fuskbygge.
Man har lyckats med Elias, Calle R, Calof, Joel P, Emil, Everberg m.fl. Detta har stigit vissa åt huvudet. Det är min förklaring.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Enestubbe har jag för migHärmapan skrev:Har E eller någon annan som har någon koll sagt att detta är den dyraste truppen någonsin?
Att troll på fb, partiska journalister och avundsjuka tränare i andra lag sprider rykten är ju en sak - men finns det någon som har minsta aning om detta som sagt det?
MalZon skrev:Frågan är om hur många här inne såg "fuskbygget" innan säsongen drog igång? Att ni inte sa något då?
Jag tycker fortfarande att laget ser bra ut och ska kunna leverera mycket bättre än de gjort hittills, jag tror fortfarande att det är något annat som är fel.. Tycker fortfarande att Sam inte ska dyka upp helt enkelt en dag efter match med förlust, skulle nog skaka om laget och att de skulle se allvaret i det hela.
HV71-matchen beskyller jag honom för.Varanen skrev:Finns ingen anledning till annat. Skyttarna var ohotade vilket försvårade hans arbete. Hur negativa vi alla är till och från så är det ingen som beskyllt honom för förlusten. Bara det är rätt unikt. Gneta på. Det kommer fler möjligheter att visa upp sig.
Skriv hur mycket du vill men jag håller inte alltid(men oftast) med digVaranen skrev:Skulle inte skrivit något. Ok, Bratsson skyller förlusten på Källgren. Inte unikt då.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 7 gäster