Varanen skrev:Halva säsongen spelad och inte ett enda radarpar, än mindre en hel kedja eller femma, har skapats. De här pusselbitarna är helt enkelt inte från samma pussel. Frustrerande. Jag bryr mig egentligen inte om de enskilda delarna och deras egenskaper, utan vill se enheter formas. Just nu är det en mängd enskilda atomer som inte kan bilda mer komplexa former.
Chiefen & lagledningen måste börja tänka mer i "rutor", rörelsemönster, och se framför sig vilka delar som skulle kunna kugga i varandra, alternativa lösningar och klassisk rollbesättning. Men nu har vi det som vi har det. Gäller att traggla vidare och försöka få så många som möjligt att förstå varandra och tränarens vision. Hittills har det arbetet gått overkligt segt.
Nej, jag har inte tappat förståndet (fullständig åtminstone), utan citerar mig själv från matchtråden för att jag fortsätter mitt resonemang om lagbygget och det passar bättre i den här tråden. I parentes så borde Svartvadet göra samma sak med inlägget om Märsta, Dickhead, nr 10 osv och klistra in det i
ni suger fatta-tråden.
Den här
preseason såg jag inte en enda träningsmatch, men enligt rapporter såg det likadant ut då som nu. Jag ska ärligt säga att jag var skakad efter premiären. Laget var inte, som jag tyckte, redo för seriestart. Det ledde till att jag starkt ifrågasatte hur man skött försäsongen. Var laget dåligt tränat fysiskt? Hade ledarskapet varit frånvarande? Det såg inte ut som om man hade arbetet med att få ihop laget och dess roller. Allt kändes vimsigt och yrvaket. Tävlingsinstinkten saknades.
En bit in på säsongen flyttade mitt fokus till det klassiska "hitta fem fel" i laget som de flesta supportrar ägnar sig åt. Skeppa spelare x, y, z och ta in super-sniper a, b och Erik Karlsson när han var som bäst på backen. Förändringar kom och en viss förbättring kunde skönjas, men ingen fundamental förändring.
Efter matchen igår tror jag inte längre att några fel begåtts eller att slarv och/eller lathet ens är delförklaringar. Pusselbitarna i laget är helt enkelt inte kompatibla. Enda anledningen till att vi ändå vinner matcher är den individuella skickligheten som finns hos de enskilda spelarna (+nivån på SHL). Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är det bara att nöta på och hoppas någon koppling sker som ger 1+1=3.